דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כיבוי והצלה

אזעקת אמת / ההסתדרות לנשיא המדינה: "מנע את החרפת המשבר במערך הכבאות"

לקראת ביקורו הצפוי במערך, שלחו יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל מכתב לנשיא בו כתב: "נציב כבאות והצלה מנהיג מערכת יחסים כוחנית ואלימה, ומסרב לקבל את האופי האזרחי של המערך"

כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות פנתה הערב (ראשון) לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בבקשה שיפעיל את "סמכותו, שיקול דעתו וכישרונו" על מנת לעצור את התדרדרות מערכת יחסי העבודה במערך הכבאות. זאת, לקראת סיור שמתוכנן בקרוב לנשיא ריבלין באתר נציבות הכבאות וההצלה בראשון לציון.

במכתב שכתב לנשיא ריבלין יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, כתב כי "הכבאים מגלים אומץ לב ומחרפים נפש בתפקידם, יומם ולילה. עובדות ועובדי מערך הכבאות מסורים ומוכנים למסור נפשם כדי להציל את כל מי שזקוק לכך". עוד הוסיף בר-טל כי ידוע שתוחלת החיים של הכבאים נפגעת וכי הם חשופים לסכנות, פגיעות ומחלות מקצוע. "אך מעבר לכל מה שנראה וגלוי את העין, יש מאבק סמוי ארוך, קשה והרסני של נציב כבאות והצלה בעובדיו הכבאים. ההתנהלות כיום של הנהלת הכבאות מעיבה על ההישגים והקידמה שמערך הכבאות מבקש להתגאות בו".

ההסתדרות וארגון הכבאים הגישו בסוף נובמבר תביעה על סך 5 מיליון שקלים נגד נציבות הכבאות וההצלה, בטענה לפגיעה בזכות ההתאגדות של עובדי מערך הכבאות. לטענת הארגון, פועלת הנציבות בראשות הנציב דדי שימחי לפרק את ארגון העובדים, לצד שורה של אירועי התעמרות בעובדים על רקע צעדיהם הארגוניים.

העתירה מפרטת מסכת ארוכה של אירועים בהם פעלה לכאורה הנהלת הנציבות כנגד כבאים שהשתתפו בצעדים הארגוניים אותם הוביל ארגון העובדים. בין היתר נטען כי מפקד תחנה בקריית מלאכי הורה ללוחמי אש לנקות ציוד מבצעי עם מכחולים קטנים במטרה להשפילם. עוד נטען כי לוחמי אש הממתינים מזה 4 שנים לקורס קצינים ולהשתלמויות נדרשו לחתום על מסמך התחייבות כי לא ייקחו חלק בצעדים ארגוניים, במאבק על תנאי העבודה במערך.

לדברי בר-טל, הכוחניות שמאפיינת את נציב הכבאות ופוגמת בכשירות המערך ובמוניטין שלו, הניעה אותו לקרוא לכבוד נשיא המדינה להתערב במצב ולמנוע את החרפתו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!