דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מתים בעבודה / מגדל העמק: עובד בן 37 נהרג מנפילה מגג מפעל

כוחות רפואה שהוזעקו למפעל טמפו בעיר נאלצו לקבוע במקום את מות העובד, והמשטרה פתחה בחקירה בשיתוף משרד העבודה | זהו ההרוג השני בתאונות עבודה מתחילת 2020 | מוקדם יותר נפצע באורח בינוני עובד בן 24 שנפל מגובה באתר בנייה בירושלים

מפעל טמפו. צילום: קורי / ויקיפדיה.
מפעל טמפו. צילום: קורי / ויקיפדיה.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד בן 37 נהרג היום (שלישי) בתאונת עבודה במפעל טמפו במגדל העמק. על פי הודעת המשטרה, העובד נפל מגובה, ככל הנראה גג המפעל, ונפצע באורח אנוש. כוחות הרפואה שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום. זהו ההרוג השני בתאונות עבודה בשנת 2020, לאחר שבשנת 2019 נהרגו 87 עובדים במקומות עבודתם. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות התאונה בשיתוף חוקר תאונות עבודה של משרד העבודה והרווחה.

חובש רפואת חירום עטאף סאלם וחובש בכיר במד"א עלאא בשיר, שהגיעו לזירת התאונה סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו גבר מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלה רב מערכתית, בצענו בדיקות רפואיות והענקנו לו טיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

מוקדם יותר היום נפצע באורח בינוני עובד, כבן 26,  אחרי שנפל מגובה של כארבע קומות באתר בנייה ברחוב ירמיהו בירושלים. צוות של מד"א פינה את הפצוע לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מחבלות בגפיים.

אתמול (שני) נהרג עובד בן 74, לאחר שנפל מסולם במהלך שיפוץ אולם אירועים סמוך לכניסה הדרומית של חיפה. ההרוג, תושב העיר, נפצע באורח אנוש. חובשים ופארמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה וניסו לפנותו לבית החולים רמב"ם, אך בדרך נאלצו לקבוע את מותו.

הדס תגרי מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה מסרה כי "שוב נשנות וחוזרות תאונות של נפילה מגובה במפעלים, בהם מבוצעות עבודות אחזקה רבות על גגות, שלעתים הם שבירים או תלולים, ללא הגנה נאותה מפני קריסה או נפילה מקצה הגג. בשנתיים האחרונות, על רקע הסטת משאבי פיקוח לענף הבנייה בשל תשומת הלב הציבורית להפקרות הבטיחותית בו, התרחשה עלייה תלולה במספר תאונות העבודה הקטלניות והקשות בענפי התעשייה, המסחר והשירותים. אנו קוראים למשרד העבודה והרווחה להגביר לאלתר את הפיקוח והאכיפה על בטיחות ובריאות העובדים במפעלים ובענפים אלה בכללותם."

ישראל אסל, עו"ד היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה מסר כי "שנת 2020 מתחילה ברגל שמאל, ונראה שהמגמה השלילית של שנת 2019 שבה נהרגו 87 עובדים בתאונות עבודה נמשכת גם לשנת 2020. אנו קוראים לכל זרועות האכיפה ובראש ובראשונה למנהל הבטיחות בעבודה, להיות יותר תקיפים ואסרטיביים כנגד קבלנים שאינם שומרים על הבטיחות."

מעמותת קו לעובד נמסר כי "הדו"ח השנתי של 'קו לעובד' מראה כי נפילה מגובה היוותה 36% מגורמי ההיפגעות הקטלניים ב-2019. על מדינת ישראל ליישם ברמה המידית את מסקנות דו"ח ועדת אדם ולהקים רשות אחת שתטפל בתחום הבטיחות בעבודה בישראל. זו מחויבותה הבסיסית לעובדים היוצאים יום יום, במטרה אחת: לפרנס את משפחותיהם, ולשוב לחיקן."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!