דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עובדים בספורט / הכנה ליום שאחרי הפרישה: כ-20 שחקני כדורגל החלו קורס סטארט-אפ

הקורס שיזם ארגון שחקני הכדורגל יכשיר את השחקנים במדיה, ניהול ספורט והתנהלות פיננסית | מנכ"ל הארגון מושיקו מישאלוף: "לשחקנים יש זמן ללמוד וכדאי שהם ינצלו אותו ליום שאחרי הכדורגל" | בין המשתתפים: השוערים דני עמוס ודניאל טננבאום

קורס סטארט-אפ של ארגון שחקני הכדורגל, בבית ההסתדרות. 7 לינואר 2020 (צילום: יאיר צוקר)
קורס סטארט-אפ של ארגון שחקני הכדורגל, בבית ההסתדרות. 7 לינואר 2020 (צילום: יאיר צוקר)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחת התובנות העמוקות בכדורגל העולמי של ימינו, היא שקריירה של שחקן כדורגל היא קצרה מאוד וגם במקרים המוצלחים ביותר היא אינה נמשכת מעבר לעשור הרביעי בחייו של שחקן. ההבנה הזו הובילה את ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל בישראל לפתוח אמש (שלישי) קורס ראשון מסוגו בארץ עם מרכז החדשנות COLOSSEUM SPORT העוסק בעולמות המדיה, ניהול ספורט, התנהלות פיננסית וטכנולוגיות בספורט. בפתיחת הקורס שנערך בבית ההסתדרות ת"א אמר מנכ"ל הארגון מושיקו מישאלוף ל'דבר': "לשחקנים יש זמן גם ללמוד וכדאי שהם ינצלו אותו ליום שאחרי הכדורגל, כי אתה אף פעם לא יודע מה יהיה בעתיד. אנחנו נותנים להם את כל הכלים להצליח, זאת המטרה של ארגון השחקנים". 

שוער מכבי תל אביב דניאל טננבאום: מצאתי בקורס הזה הזדמנות לעשות סטאז' מקצועי שיכול לפתוח לי דלתות בתחום ההיי טק

הקורס משלב לימודים, סיורים בחברות סטארט-אפ והתמחות מעשית בה השחקנים יכנסו לחברות טכנולוגיות. הקורס מותאם ללו"ז של השחקנים ומתקיים פעם בשבוע, במשך שלוש חודשים. למפגש הראשון שנערך בבניין ההסתדרות הגיעו קרוב ל-20 כדורגלנים פעילים מהקבוצות השונות, מליגת העל, הלאומית והליגות הנמוכות. בין השחקנים שמשתתפים בקורס: דני עמוס שוער מכבי נתניה, עמרי גלזר שוער עירוני נס ציונה, דניאל טננבאום שוער מכבי תל אביב ודושאן מאטוביץ' מבני לוד. בארגון מקווים שגם שחקניות הכדורגל יבחרו לקחת חלק בקורס.

ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון, בקורס ארגון שחקני הכדורגל (צילום: יאיר צוקר)
ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון, בקורס ארגון שחקני הכדורגל (צילום: יאיר צוקר)

ניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, סיפר ל'דבר' על החשיבות במתן מענה לשחקני הכדורגל ביום שאחרי הפרישה: "זה אחד הדברים הכי חשובים שארגון השחקנים וההסתדרות עושים ביחד כדי לאפשר לשחקנים להתכונן ליום של הפרישה. בניגוד לעובדים אחרים במשק, זו פרישה שבאה אחרי 10-7 שנים ולא אחרי 35 שנים כמו כל עובד אחר ולכן צריך להתייחס כאן בצורה שונה משאר הסקטורים. חטיבת הספורט בהסתדרות יודעת איך לעשות את העבודה ביחד עם שחקני הכדורגל כמו שאנחנו עושים גם בכדורסל, בכדוריד ובכדורעף. המכנה המשותף לכל הספורטאים זה שהקריירה שלהם קצרה ולכן צריך לדאוג גם שילמדו, יכשירו את עצמם ויתעניינו בדברים נוספים מעבר לספורט. כך הם יוכלו להשתלב בחברה עם אותם ערכים שקבלו בכדורגל כמו עבודת צוות, חריצות, דבקות במטרה ונחישות". 

אלון התייחס גם ליום שאחרי הקורס: "מה שיקרה זה שנצמיד את הכדורגלנים לחברות הייטק וחברות טכנולוגיות והם יראו איך אפשר לשלב בין הווינריות שלהם כשחקני כדורגל לרצון של החברה לקלוט אותם. זה יכול ליצור הרבה הזדמנויות". 

שוער מכבי ת"א דניאל טננבאום, בקורס ארגון שחקני הכדורגל (צילום: יאיר צוקר)
שוער מכבי ת"א דניאל טננבאום, בקורס ארגון שחקני הכדורגל (צילום: יאיר צוקר)
מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל מושיקו מישאלוף (צילום: יאיר צוקר)
מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל מושיקו מישאלוף (צילום: יאיר צוקר)

בפתיחת הקרוס דיבר מנכ"ל הארגון ושחקן העבר מושיקו מישאלוף אל הכדורגלנים: "מאז שנכנסתי לתפקיד חשבתי הרבה על איך לגרום לכם ללמוד, לא רק לשחק, כי אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר. לפעמים יש פציעות ולפעמים לא הכל הולך בכדורגל. ככל שנרחיב את האופקים שלנו, נבין שאפשר להתפתח יותר. אנחנו בארגון השחקנים, רוצים לתת לכם את כל הכלים כדי להצליח".

דניאל טננבאום (בן 24) שוער מכבי תל אביב שנוטל חלק בקורס הוסיף: "אחרי שסיימתי תואר ראשון, מצאתי בקורס הזה הזדמנות לעשות סטאז' מקצועי שיכול לפתוח לי דלתות בתחום ההיי טק, בשילוב הקרבה שלי לספורט ומדיה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!