דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חורף

עדכונים שוטפים / בן 38 אותר ללא רוח חיים לאחר שנסחף בעת שניסה לחלץ משפחה

מוטי בן שבת הוא ההרוג שניסה לחלץ אם ובתה ברחוב שפרינצק בעיר | לאחר שנסחף בשיטפון אותרה גופתו סמוך לשפך נחל הגעתון | הגשם שהחל בצפון בשעות הלילה הולך ומתחזק וצפוי להמשיך ולהתפשט למרכז הארץ

הצפות בנהריה (צילום: דוברות כב"ה)
הצפות בנהריה (צילום: דוברות כב"ה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הצפות וחסימות כבישים נגרמו כתוצאה מהגשמים העזים הפוקדים את אזורנו מאז אתמול (שלישי) בלילה. החל משעות הלילה החלו גשמים בצפון הארץ שהתפשטו למרכז והתחזקו במהלך הלילה. הבוקר כבר הגיעו אל כוחות החילוץ וההצלה דיווחים על שלל הצפות וחסימות של צירים וכבישים, חלקן בשל ההצפות וחלקן בצורה יזומה על מנת לנתב את התנועה למקומות בהם אין חשש להצפות.

בשעות הצהריים התקבל דיווח במשטרת ישראל על רכב שהתהפך בשיטפונות ברחוב שפירנצק בעיר נהריה, כאשר יושבי הרכב הוצאו מהרכב ללא פגע ע"י תושב העיר מוטי בן שבת בן 38 שנחלץ לעזרתם. עפ"י עדויות במקום, בן שבת נסחף עם הזרם ולפיכך הוגדר נעדר. כאשר כלל גופי החירום וההצלה ערכו חיפושים וסריקות נמצאה גופתו ללא רוח חיים סמוך לשפך נחל הגעתון.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

מטה אשר: ראש המועצה הנחה לא לפתוח מחר כלל מוסדות החינוך

מועצה אזורית מטה אשר: לאחר הערכת מצב שהתקיימה עתה עם בעלי התפקידים במועצה. החליט ראש המועצה, משה דוידוביץ כי לאור מזג האויר הצפוי מחר ומצב התשתיות והכבישים לא יפתחו מחר כלל מוסדות החינוך (כולל גנים) במועצה האזורית מטה אשר, כולל החינוך מיוחד. הודעות מסודרות הועברו לכלל הגורמים ביישובים.
מחלקת החינוך הבלתי פורמאלי עובדת בשלב זה עם מנהלי היישובים כדי לספק פתרונות נדרשים עבור הילדים. קוראים לכל התושבים להתנהל במשנה זהירות ולשמור על עצמם.​

הרוג בנהריה: גבר בן 38 אותר ללא רוח חיים לאחר שנסחף בעת שניסה לחלץ משפחה

בשעות הצהריים התקבל דיווח במשטרת ישראל על רכב שהתהפך בשיטפונות ברחוב שפירנצק בעיר נהריה, כאשר יושבי הרכב הוצאו מהרכב ללא פגע ע"י תושב העיר בן 38 שנחלץ לעזרתם. עפ"י עדויות במקום, הגבר המחלץ נסחף עם הזרם ולפיכך הוגדר נעדר, כאשר כלל גופי החירום וההצלה ערכו חיפושים וסריקות עד לאיתורו סמוך למרינה לפני זמן קצר, לצערנו ללא רוח חיים. בתום הליך זיהוי רשמי ומסירת הודעה מרה למשפחתו.

פראמדיק מד"א ערן פרידלנדר סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחוף סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו, הוצאנו אותו מהחוף בעזרת אלונקת שדה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לניידת טיפול נמרץ שם המשכנו בטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

לוחמי האש חילצו אזרח שנסחף על גג רכבו בואדי אל מג'נונה

 

החילוץ מוואדי אל מג׳נונה (צילום: דוברות כבאות והצלה)

לוחמי האש והגבר שחולץ מוואדי אל מג׳נונה (צילום: דוברות כבאות והצלה)

משרד העבודה והרווחה נערך למתן מענה לאוכלוסיות היעד אשר בטיפולו

בעקבות גל הקור הצפוי, השיטפונות הרוחות והגשמים החריגים בעוצמתם משרד העבודה והרווחה נערך למתן מענה לאוכלוסיות היעד אשר בטיפולו, הן במסגרות החוץ ביתיות והן בקהילה ברשויות המקומיות. אגף החירום והביטחון במשרד הנחה את מנהלי המחוזות לוודא את היערכות ומוכנות המסגרות החוץ ביתיות הנמצאות באזורים אשר בסכנת הצפה לנוהלי הפינוי במידת הצורך. מדובר בעשרות מסגרות לאנשים עם מוגבלויות, אזרחים ותיקים, ילדים ובני נוער. במקביל יפתחו הגגונים, מסגרות לילה המספקות ארוחות חמות ולינה, לאורך כל שעות היממה והצוותים ערוכים לקלוט דרי רחוב הזקוקים למחסה.

"אם ידוע לכם על מישהו שזקוק לסיוע נא ליידע באופן מידי את מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות ובמידת הצורך את מוקד 118 של משרד הרווחה".

המשטרה איתרה שלושה בני אדם ברכב ברחוב שפרינצק בנהריה, כשהם בריאים

במוקד 100 התקבל לפני זמן קצר דיווח בדבר חשד לנעדר ברח' שפרינצק בעיר נהריה, לאחר שרכב נצפה בעת שהתהפך ברחוב המוצף. בתום סריקות תחת המים ובסביבת הרכב אחר אנשים שהיו בו, אותרו שלושת יושבי הרכב, בריאים. נכון לעכשיו ממשיכים בסריקות במקום, לוודא שאין נעדרים נוספים באירוע.

הצפות בנהריה (צילום: דוברות כב"ה)

הצפות בנהריה: במשטרה קראו לציבור להתרחק מאזור מרכז העיר

הגשם הכבד הציף את כל הכניסות לעיר נהריה. המשטרה הודיעה כי נכון לשעה 12:45, כביש 89 נחסם באזור מבית החולים הגליל וכך גם הכניסה מכיוון כביש 4. שדרות הגעתון וכל הרחובות במרכז העיר נחסמו גם כן בעקבות ההצפות החמורות. מעיריית נהריה נמסר: "ישנה חסימה של רחובות רבים בעיר, וצוותי העירייה שיתוף עם כוחות הביטחון וההצלה פועלים בשטח". במשטרה קראו לציבור להתרחק מאזור מרכז העיר ולהימנע מהגעה לאזורים הקרובים להצפות.

הצפות בנהריה (צילום: דרור וולורד)​

מתחדשת תנועת הרכבות באיזור הצפון, אך חזרה לשגרה מלאה תיקח זמן

מרכבת ישראל נמסר כי צוותים של החברה פעלו מאז שעות הבוקר וניקזו את כלל ההצפות במוקדי המסילה באיזור חיפה, זאת לאחר שהוצפו בשל גשמים עזים. לצד ניקוז המים, פעלו צוותי תשתיות לתיקון תקלות במרכיבי איתות ומסילה שנגרמו כתוצאה מהצפות. בין היתר, הוחלפו מנועים של מספר מסוטים, אשר תפקידם להסיט את המסילות ממסילה אחת לאחרת.

ברכבת ישראל מדגישים כי היום ומחר קיים צפי להצפות נוספות בצפון ובמרכז, אשר עשויות להביא לשינויים בתנועת הרכבות בשל הימשכות הגשמים, וממליצים לנוסעים להקדים את זמן ההגעה לתחנות ולהתעדכן באמצעי התקשורת, אתר האינטרנט, היישומון ומוקד השירות הטלפוני של רכבת ישראל.

כמו כן מדגישים ברכבת ישראל כי יש להישמר בקרבת תחנות רכבת, רציפים ומסילות, לחצות מפגשי כביש מסילה במשנה זהירות, ולהישמר מהחלקה ברציפי התחנות ובעת עליה וירידה לרכבת.

צוות מד"א חילץ אישה בהריון עם צירי לידה שנתקעה ברכב בעיר התחתית בחיפה

בשעה 11:41 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על אישה בהריון עם צירי לידה שנתקעה עם רכבה בפקק עקב הצפה ושלולית גדולה, בכביש 22 סמוך לחוף שמן בחיפה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום בג'יפבולנס 4×4 חילצו את האישה ופינו אותה לחדר הלידה בבי"ח רמב"ם.

חילוץ יולדת בחיפה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

עדכון הסדרי תנועה עקב הצפות

ממשטרת ישראל נמסר כי הכניסה לעיר נהריה חסומה מכל הכיוונים והציבור מתבקש לא להגיע לאזור בשל הצפות ועומסי תנועה כבדים. יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים במקום, להימנע מכניסה לצירים מוצפים וכן להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך.

החסימות הן:

  • מכביש 89 (ביה"ח לכיוון נהריה)
  • מכביש 4 (כביש עכו נהריה)
  • שדרות הגעתון חסומות לתנועה
  • כלל הרחובות במרכז העיר חסומים

הצפות בחיפה: כוחות כיבוי והצלה הוזנקו למספר אירועים

כוחות כיבוי והצלה הוזנקו למספר אירועים בשל ההצפות ברחבי חיפה ובין היתר כיבו שריפה בבית בדניה, חילצו ילד מרכב ברח' יגאל ידין ואנשים נוספים שנלכדו במספר מקומות -סמוך לממגורות דגון, בדרך העצמאות וברח' חיים ויצמן בשכונת הדר. המשטרה בעיר מדווחת על עומסי תנועה כבדים באזור חוף שמן, חטיבת גולני לכיוון המחוז, אבן גבירול לכיוון הרב מרכוס, שבתאי לוי פינת הציונות, אלנבי פינת אנילביץ', עין דור במפגש עם רח' המגינים, באזור הצ'ק פוסט לכיוון העיר ובגשר פז. ציבור הנהגים מתבקש לנוע בצירים חלופיים ולהימנע מנסיעה בצירים הללו עד להודעה חדשה.

כוחות כבאות והצלה בבית ספר שהוצף ברחוב נגב בשכונת הדר בחיפה (צילום: דוברות כב"ה)​

חסימות כבישים בקריות: בקריית מוצקין נחסמה מנהרת רכבת מוצקין

בקריות מתבצעות חסימות של צירים במטרה למנוע מהנהגים להיקלע למקומות המועדים להצפות ובכך לצמצם סיכון בחיי אדם. בקריית מוצקין נחסמה מנהרת רכבת מוצקין – שמואל, גושן, אוסישקין, ויצמן, חשמונאים, דבורה, ברק, גרושקביץ, הרב קוק, דרך עכו, ובן גוריון אחרי הפינגווינים. בנשר דרך בר יהודה חסומה לכל הכיוונים. בקריית ביאליק נחסמו הרחובות קרן היסוד, העצמאות, פלמ"ח, קק"ל 61-45. בקריית חיים נסגר שדה תעופה, ונחסם רחוב יוליוס סימון. בקריית ים נחסמו מוהליבר ושד' ירושלים ובקריית טבעון נחסמה הכניסה לקריית חרושת.​

נהריה: כוחות כיבוי והצלה חילצו ילדים מגן ילדים בשכונת שפרינצק

בנהריה הוזעקו כוחות כיבוי והצלה לחלץ ילדים מגן ילדים בשכונת שפרינצק בעיר. מדיווח ראשוני עולה כי הורים בעיר נתבקשו לבוא לאסוף את ילדיהם ממוסדות החינוך. בעיר הצפונית, שגם בתחילת השבוע קיבלה מנה מכובדת של גשם, נחל הגעתון עלה שוב על גדותיו ומהעירייה נמסר על חסימות בשדרות הגעתון – בין צומת הרצל לצומת מעפילים, ברחוב ויצמן – בין צומת סולד לצומת המייסדים וברחובות סוקולוב, ז׳בוטניסקי, אשכול ושפרינצק. ציבור הנהגים מתבקש להתעדכן לגבי מצב הכבישים.

לוחמי האש מחלצים שני אזרחים שנתקעו עם ריכבם בכביש עוקף עברון (צילום: דוברות כב"ה)

שלג בצפון הגולן: הופסקו הלימודים בחלק מבתי הספר, חסימות בכביש 98

ממטה השלג של המועצה האזורית גולן נמסר כי שלג יורד בצפון הגולן וילדי בית הספר אביטל מהיישובים שעל, קלע אלון, אורטל, עין זיון, מרום גולן, קדמת צבי, קצרין וחד נס יוצאים בהסעות הביתה וילדי היישובים אודם, אל רום ונווה אטי"ב ייצאו בהסעות הביתה לאחר פינוי הצירים. עוד נמסר כי מערכות החינוך החברתיות בישובים נפתחות על מנת לקלוט את הילדים בהגיעם וכי החלטה לגבי יתר הישובים תתקבל בהתאם למזג האוויר, בהמשך. בתוך כך נמסר על חסימת קטע כביש 98 בין צומת בראון לצומת אל רום חסום על-ידי משטרת ישראל כרגע בשל השלג שהחל להיערם ומחשש להחלקת כלי רכב על הכבישים.

שמורת טבע רכס בשנית, שביל הגולן. (צילום: אוריה ואזנה רשות הטבע והגנים)

רכבת ישראל הודיעה על הפסקת זמנית של התנועה צפונית לחיפה

רכבת ישראל הודיעה על הפסקת זמנית של התנועה צפונית לחיפה וכל הרכבות שנוסעות לכיוון צפון יסיימו את נסיעתן בתחנת חיפה מרכז השמונה. ברכבת מליצים לנוסעים שצריכים להמשיך צפונה לרדת בתחנת חיפה חוף הכרמל ולהשתמש באוטובוסים מהתחנה המרכזית הסמוכה.​

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!