דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מזג האוויר

נפגעי הסופה / תושב נהריה סייע בחילוץ נוסעים ברכב ואיבד את חייו

כוחות החילוץ וההצלה טיפלו אתמול במאות מקרים של נפגעים מהסופה | הגשמים הכבדים צפויים להתפשט היום לאזור המרכז

ההצפה בנהריה בה נהרג מוטי בן שבת ז"ל בעת שהציל אם ובתה. ינואר 2020 (צילום: דרור וולורד)
ההצפה בנהריה בה נהרג מוטי בן שבת ז"ל בעת שהציל אם ובתה. ינואר 2020 (צילום: דרור וולורד)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מוטי בן שבת, תושב נהריה בן 38, נהרג אתמול (רביעי) כתוצאה ממזג האוויר הסוער. בן שבת סייע לנוסעים ברכב שהתהפך ברחוב שפרינצק בעיר נהריה, ולפי עדויות של אנשים במקום, נסחף בזרם. לאחר סריקות של גופי החירום נמצאה גופתו ללא רוח חיים סמוך לשפך נחל הגעתון.

גשמים כבדים ירדו אתמול משעות הבוקר באיזור הצפון, ובערים נהריה, עכו חיפה ובקריות נרשמו הצפות משמעותיות. במשך היום כולו התמודדו כוחות החירום עם מאות מקרי חילוץ, וטיפלו בנפגעים מהיפותרמיה וחרדה.

החילוץ מוואדי אל מג׳נונה (צילום: כב"ה)
החילוץ מוואדי אל מג׳נונה (צילום: כב"ה)

פראמדיק מד"א ערן פרידלנדר, שהיה באירוע בנהריה, סיפר: "הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לחוף סמוך למרינה. כ-100 מטר צפונית לשפך נחל הגעתון על קו המים ראינו את הגבר שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. הים היה מאוד סוער וכמויות גדולות מאוד של מים זרמו סביבנו, הוצאנו אותו מהחוף בעזרת אלונקת שדה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לניידת טיפול נמרץ שם המשכנו בטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

במהלך הלילה פעלו בכל רחבי מחוז ת"א, שוטרים, לוחמי יס"מ ומתנדבים בהגשת סיוע לאזרחים שנתקעו בשלוליות ולא יכלו לחלץ עצמם. ברחוב קפלן בת"א דווח על קריסת מרפסת בניין בקומה ראשונה. לא היו נפגעים ונקבע כי אין סכנה למבנה, מהנדס העיר זומן למקום. צוותי מד"א הוזנקו לארועים רבים של הצפות כלי רכב ובתים, ארועים של קריסת מרפסת בת"א וסכנת קריסת מבנה מאוכלס בתהליך תמ"א בקרית אונו, בכל הארועים שצוותי מד"א סייעו, לא היו נפגעים בגוף. כמו כן , צוותי מד"א יילדו הלילה בירושלים שתי נשים שכרעו ללדת בביתם, נולדו בן ובת שפונו במצב טוב לחדר לידה בבתי החולים.

מהמשטרה נמסר כי תחסום במידת הצורך את הגישה למקומות המועדים או צפויים להצפות. "אנו קוראים לאזרחים לנהוג בזהירות ובהתאם לתנאי הדרך. בכל מקרה בו נתקלים במפגע יש לדווח במיידי למוקד 100 של המשטרה. יש להימנע מלקחת סיכונים, ואין להיכנס לשלוליות שאין יודעים את עומקן. יש להישמע להוראות השוטרים הפרוסים בשטח."

כבאים מפנים ילדים מבית ספר אוסשיקין בנהריה (צילום: דוברות כב"ה)שלושה נפגעים מחרדה והיפותרמיה הגיעו ברגל למחסום נעלין, לאחר שלדבריהם המונית בה נסעו נשדדה. שלומי קוריץ חובש באיחוד הצלה סיפר שטיפל בהם במקום סיפר: "הענקתי להם סיוע ראשוני לאחר שהגיעו רגלית למחסום תחת גשם שוטף ובחרדה. לאחר הסיוע הראשוני שלושתם פונו לבית החולים כשהם סובלים מהיפותרמיה קלה והתקף חרדה. ע"פ מה שמסרו לנו הם נאלצו לצעוד רגלית בגשם השוטף עד למחסום לאחר שהמונית בה נסעו נשדדה".

חילוץ יולדת בחיפה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חילוץ יולדת בחיפה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בשעות הצהריים חילץ צוות מד"א אישה בהריון עם צירי לידה שנתקעה ברכב בעיר התחתית בחיפה.  חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום בג'יפבולנס 4×4 חילצו את האישה ופינו אותה לחדר הלידה בבי"ח רמב"ם. בשעות הערב נמסר מבית החולים כי האישה ילדה ומצבה טוב.

שוטרי משטרת ישראל חילצו 3 ילדים ביניהם פעוט כבן שנתיים מהצריף בו הם מתגוררים ביער הבעל שם טוב דרומית לצפת לפני שהמקום הוצף כששהו לבד במקום. הילדים הועברו בשלום לתחנת המשטרה בצפת שם דאגו להם השוטרים לבגדים חמים ולהעברה לבית חלופי בסיוע הרשויות. מהשוטרים שהשתתפו בחילוץ נמסר: "נצבט לנו הלב לראות את הילדים הקטנים במצב הזה. אנחנו מתנחמים בכך שיכולנו להושיט יד ולעזור להם להתאושש".

עד לשעות הערב פעלו לוחמי האש בחיפה ב-73 אירועים, 57 מתוכם חילוץ מהצפות. "לוחמי האש ממשיכים לקרוא לציבור להשתדל ולא לצאת מהבתים עד תום המערכת הגשומה" נמסר, "במידה ויצאתם מביתכם להתעדכן באיזורי ההצפות ולא להגיע אליהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!