דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / צדק בצ'כיה: 11 שנים בכלא לשודד שדקר את הטניסאית פטרה קביטובה

בית המשפט החליט להגדיל את עונשו של השודד שדקר ופצע לפני 3 שנים את הטניסאית הצ'כית | כעת, מתכוננת קביטובה לאליפות אוסטרליה הפתוחה ותקווה לחזור עם התואר, לאחר שבשנה שעברה הפסידה בגמר

פטרה קביטובה, לאחר ניצחון על סרינה וויליאמס ב-14 באוגוסט 2018 (AP Photo/John Minchillo)
פטרה קביטובה, לאחר ניצחון על סרינה וויליאמס ב-14 באוגוסט 2018 (AP Photo/John Minchillo)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט בצכ'יה החליט אמש (ד') להגדיל את עונשו של השודד שדקר את שחקנית הטניס פטרה קביטובה, ל-11 שנים בכלא המקומי. בית המשפט החליט לשנות את הגדרת הפשע תקיפה בנסיבות מחמירות לשוד בנסיבות מחמירות. קביטובה המדורגת במקום השביעי בעולם, מתחרה בימים אלו בטורניר בריסביין, כהכנה לאליפות אוסטרליה הפתוחה.

מעשה השוד האלים התרחש בדצמבר 2016 בדירתה בעיר פרוסטיוב ,צ'כיה. השודד נכנס לביתה כאשר הוא מתחזה לטכנאי ואיים עליה בסכין. באופן בלתי צפוי הוא תקף אותה והיא החלה להגן על עצמה. במהלך המאבק ביניהם דקר אותה מספר פעמים ברגל וביד. לאחר מכן ברח התוקף עם מזומנים בשווי של 192 דולר בלבד והטניסאית פונתה לבית חולים מקומי, בו עברה ניתוח דחוף. השוד היה אקראי והתוקף ככל הנראה לא היה מודע לזהות הדיירת בדירה אותה שדד.

לפני הפציעה זכתה קביטובה (בת ה-29) פעמיים בטורניר ווימבלדון, במדליית ארד במשחקים האולימפים בריו, דורגה בשיאה במקום השני בעולם וזכתה חמש פעמים בגביע הפדרציה (אליפות העולם לנבחרות) עם נבחרת צ'כיה. בעקבות השוד האלים שהתבצע בדצמבר 2016, נאלצה פטרה קביטובה לפרוש ממשחק פעיל לחמישה חודשים, במטרה לטפל בידה השמאלית לאחר שזו נפגעה קשה כתוצאה מהדקירה.

פטרה קביטובה, לאחר ניצחון ברבע גמר אוסטרליה. 22 בינואר 2019 (AP Photo/Mark Schiefelbein)
פטרה קביטובה, לאחר ניצחון ברבע גמר אוסטרליה. 22 בינואר 2019 (AP Photo/Mark Schiefelbein)

לאחר שיצאה מניתוח דחוף בבית החולים, שחררה קביטובה הצהרה רשמית מצמררת על החוויה הקשה בחייה. "תודה לכולכם על הודעות מחממות הלב שלכם. כפי שאולי שמעתם, היום הותקפתי בדירה שלי על-ידי אדם עם סכין. בניסיוני להגן על עצמי נפצעתי קשה ביד שמאל (היד איתה היא משחקת – ל.ב). אני מזועזעת, אבל ברת מזל להיות בחיים. הפציעה חמורה ואני אצטרך עוד לראות מומחים, אבל אם אתם כבר יודעים משהו עלי, זה שאני חזקה ואני יכולה להילחם בזה. תודה לכולכם על אהבתכם ותמיכתכם ועכשיו אעריך קצת פרטיות בזמן שאני מתמקדת בהחלמה שלי".

גם היום, שלוש שנים לאחר התקיפה, היא עדיין סובלת מפגיעה עצבית ביד שבה היא חובטת ואינה יכולה לקפל עד הסוף שתיים מאצבעותיה. הפציעה הקשה והפגיעה בגוף ובנפש עצרה באופן זמני את ההתקדמות בקריירה שלה. בשנתיים האחרונות קביטובה חזרה ותקע יתד בצמרת שחקניות הטניס העולמית. בשנה שעברה היא הפסידה בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה לנאומי אוסאקה וכעת היא מקווה להגיע שוב לאותו המעמד ולזכות בתואר גראנד סלאם השלישי בקריירה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!