דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריטניה

בריטניה בתדהמה / ג'ו קוקס, חברת מפלגת הלייבור הבריטית, נורתה ונהרגה

נכון לעכשיו, הרקע לרצח עוד אינו ברור. קוקס הייתה פעילה בקמפיין בעד הישארות באיחוד האירופי לקראת משאל העם, המסעיר את אזרחי בריטניה, ויערך בשבוע הבא.

חברת הפרלמנט הבריטי ג'ו קוקס נורתה ונהרגה אתמול (חמישי) בעיירה בצפון אנגליה אותה היא מייצגת. הטרגדיה הקשה הביאה לעצירת קמפיין ה"ברקזיט" לקראת משאל העם בשבוע הבא, בו יקבע אם בריטניה תישאר חלק מהאיחוד האירופי או שתעזוב אותו.

חברת הפרלמנט מטעם הלייבור, ג'ו קוקס, הותקפה בשעה אחת בצהריים בעיר בירסטל בצפון אנגליה. מותה נקבע כשעה לאחר ההתקפה. במהלך ההתקפה נפצע גם גבר בן 77.

גבר בן 52 נעצר כחשוד ברצח, והמשטרה המקומית אמרה שהיא מאמינה כי החשוד פעל לבדו והיא אינה מחפשת אחר חשודים נוספים הקשורים במתקפה.

אלימות נגד פוליטיקאים הינה דבר נדיר בבריטניה, כמו גם מתקפות בנשק חם. דמויות מכל רחבי הקשת הפוליטית הביעו זעזוע ותדהמה עמוקה מהאירוע.

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון אמר "אלה חדשות טרגיות ונוראיות לחלוטין". עוד הוסיף קמרון "איבדנו כוכבת ענקית. היא הייתה חברת פרלמנט מעולה, עם הרבה חמלה ולב גדול".

מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין אמר "כל מפלגת הלייבור ומשפחת הלייבור, ולמעשה המדינה כולה, נמצאות בהלם מהרצח הנורא של ג'ו קוקס היום."

אף חבר מהפרלמנט הבריטי לא נהרג במסגרת תפקידו מאז 1990, אז הרגו טרוריסטים מהצבא הרפובליקני האירי (ה-IRA) את המחוקק הקונסרבטיבי איאן גואו, באמצעות מטען ממולכד שהוצמד מתחת למכוניתו. דונלד קאברי, מחוקק נוסף, נפצע בפיצוץ של המתחרת האירית ב-1990 ונהרג בשנה שלאחר מכן.

כוחות הביטחון הבריטים אמרו כי הירי עוד נמצא תחת חקירה, אך זה לא נראה כי הוא קשור לטרור בין לאומי. עם זאת, לא שוללים כוחות הביטחון כי מדובר במתקפת טרור מקומית.

עד כה לא ברור עם ההתקפה על קוקס קשורה לוויכוח הסוער על השארות בריטניה בגוש האירו. סוכנות הידיעות הבריטית ציטטה עד ראייה, ח'יתם בן עבדאללה, שאמר שקוקס הייתה מעורבת בקרב אלים בין שני גברים. עבדאללה אמר שאחד הגברים נלחם בקוקס, ואז נורו שתי יריות, "היא נפלה בין שתי מכוניות וראיתי אותה מדממת על הרצפה".

עם השמע החדשות הקשות, עצרו שני הקמפיינים, התומכים בהשארות או עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי את פעולתם.

קלארק רותוול, מנהל בית הקפה באזור, אמר לבי.בי.סי כי הוא מאמין שקוקס נדקרה פעמים רבות. עדי ראייה סיפרו כי לאחר כ-15 דקות הגיעו שירותי החירום והחלו לטפל בקוקס.

קוקס, עובדת לשעבר בארגוני צדקה בינלאומים, הותירה בן זוג ושני ילדים צעירים. היא נבחרה בבחירות הכלליות במאי 2015. היא הייתה אחת מהדוברות המרכזיות בפרלמנט בנושא מלחמת האזרחים בסוריה, והביעה ביקורת רבה כלפי רצונה של בריטניה להעמיק את המעורבות הצבאית שלה נגד ארגון דאעש. קוקס הייתה מהדוברות הבולטות למען הישארותה של בריטניה כחלק מהאיחוד האירופי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!