דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטחון שירותים אבידר

חברה ועבודה / מי ישמור על 1,600 מאבטחי חברת 'אבידר' שנקלעה למשבר?

החברה נקלעה לחובות של 74 מיליון ש"ח, בין היתר עקב אי-קבלת תשלומים מגופים ממשלתיים | בית המשפט פסק כי היא תיכנס להקפאת הליכים ומינה לה נאמנים, שהבטיחו כי העובדים יקבלו את משכורות דצמבר במלואן

מאבטח בשער בית ספר (צילום: דבר)
מאבטח בשער בית ספר (צילום: דבר)
הדס יום טוב

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא ביום רביעי שעבר צו הקפאת הליכים לחברת השמירה והשירותים "בטחון שירותים אבידר", אשר מעסיקה 1,600 עובדים. מטרת הבקשה אותה הגישה החברה היא לאפשר לה שקט תעשייתי והגנה מפני נושיה. החברה ביקשה להוציא את הצו לתקופה של חודשיים, לאחר שלטענתה לא קיבלה את התשלומים המגיעים לה מאת משרדי הממשלה ונפלה להונאה, ולפיכך צברה חובות כלליים על סך 74 מיליון ש"ח. במקביל לבקשת החברה ביקשו גם העובדים צו הקפאת הליכים, במטרה להגן על זכויותיהם. בית המשפט קיבל את הבקשות ומינה את עורך הדין ד"ר שלמה נס ורו"ח שלומי פיליבה כנאמנים לחברה, ובשלב ראשון הקציב להם שלושה שבועות כדי לבדוק את מצב החברה ולהציעה למכירה.

לטענת העובדים, לחברה קיים חוב מוערך של כ-10 מליון שקלים לעובדים עבור חודש דצמבר 2019. "לא בכדי ביקשנו את הבקשה. מדובר ב-1,600 עובדים בתפזורת כלל ארצית. הכאוס בעיצומו. אם לא תהיה יד שתכוון ותנהל את החברה, העובדים לא יעבדו", כך דרשה עו"ד גלילה הורנשטיין המייצגת את העובדים טרם החלטת בית הדין. עוד טענו העובדים כי "בחברה מצויים מאות כלי נשק המוחזקים אצל העובדים לצורך אבטחת מתקנים ממשלתיים ואסטרטגיים וכי יש צורך מיידי להבטיח את שמירת הנשקים".

מאבטחת (צילום אילוסטרציה: יגל לוי / פלאש 90).
מאבטחת (צילום אילוסטרציה: יגל לוי / פלאש 90).

בנוסף הגישו ביום חמישי שעבר נאמני החברה (עו"ד נס ורו"ח פיליבה) לביה"ד בקשה דחופה למתן הוראות לפיהן במהלך תקופת הקפאת ההליכים לא יורשה משרד הרווחה, לקוח גדול של החברה, להפסיק את ההתקשרות עמה ולהחליף את עובדי החברה הנותנים לה שירות בעובדי חברה אחרת. "במהלך הקפאת ההליכים לא יינקטו באופן חד צדדי מהלכים או פעולות לביטול התקשרויות חוזיות בין החברה לבין צדדים שלישיים אך ורק מחמת היקלעות החברה להליך הקאת הליכים ו/או חדלות פירעון", נכתב בהוראה,ו"כל עוד החברה עומדת בהתחייבויותיה השוטפות על פי התקשרויות אלו בתקופת ההקפאה". על פי הנאמנים, בקשה זו הוגשה עקב קיומו של חשש כבד כי סילוק עובדיה של החברה מאתר כלשהו עלול להוביל ל"מפולת" ולאבדן אתרים נוספים, וכי מתן רשות למשרד הרווחה להחליף נותני שירות יזיק לפוטנציאל יציבות החברה ועובדיה.

ממשרדו של עו"ד נס, שמונה כנאמן החברה על ידי בית המשפט ותפקידו לנהלה בפועל בעת הזו, נמסר כי עוד מוקדם לדבר על תוצאות בדיקתם, אך העתיד נראה מבטיח. לטענתו, היות שהרבה מלקוחותיה של חברת אבידר הם גורמים ממשלתיים, החברה נקלעה למצוקה תזרימית, בעיקר עקב הסיטואציה הפוליטית הנוכחית. לפיכך, קביעת בית המשפט כי הלקוחות הקבועים של החברה יישארו נאמנים לה, יוצרת לחברה בסיס איתן והנאמנים מקווים למצוא לה קונה פוטנציאלי במהירות. עוד נמסר כי מתקיים דיאלוג גם עם ההנהלה וגם עם העובדים, וכי משכורות חודש דצמבר ישולמו לכל העובדים יחד עם התנאים הסוציאליים המגיעים להם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!