דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מצילים

התאגדות / המצילים האריכו את עונת הרחצה בחודשיים ותנאיהם ישופרו

ההסתדרות, האוצר ואיגוד המצילים הגיעו להבנות - וכבר הבוקר יהיה אפשר לרחוץ בים בבטחה. "כל המציל נפש אחת בישראל, כאילו הציל עולם ומלואו"

סוכת מציל. צילום ארכיון: דבר
סוכת מציל. צילום ארכיון: דבר
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, האוצר ואיגוד המצילים הגיעו להבנות אשר הובילו לסיומם של העיצומים בהם נקטו המצילים. כחלק מההסכם שנחתם תורחב עונת הרחצה מ-6 ל-8 חודשים, בהם ינתנו שירותי הצלה למתרחצים בחוף. המצילים יחזרו לעבודה מלאה החל מהיום (שישי) בבוקר. כמו כן הוחלט כי המצילים יעבדו עבודה מלאה גם בסופי שבוע, לרווחת המתרחצים, בתגמול מוגדל עבור שעות אלה.

במסגרת ההסכם, ישופרו באופן משמעותי תנאי העסקתם של המצילים, ונעשה גם צעד משמעותי להשוואת תנאיהם של המצילים, בינם לבין עצמם. כך, המצילים אשר היו עד כה בתחתית מדרג השכר של המצילים, יקבלו באופן הדרגתי תוספות שכר בגובה של 3,600 ש"ח. עוד הוסכם כי ייפתח מסלול קידום בדרגות למצילים חדשים, כזה שיאפשר עלייה בשכר, אולם הם יקבלו קביעות רק לאחר 4 שנות ניסיון.

גם תנאיהם של המצילים הותיקים שופרו, והם יקבלו תוספת של 5% עם פרישתם, וכן יוכלו לצבור תוספת של 5% נוספים עם הגיעם לוותק של 25 שנים. כמו כן, מתוך הבנה שמדובר במקצוע שוחק, ורצון הרשויות המקומיות לרענן את כוח האדם בשירותי ההצלה, יוכלו מצילים אשר הגיעו לגיל 60 לפרוש בתוך שנתיים בתנאים מיטיבים. תוקף ההסכם יהיה לעשר שנים.

בימים האחרונים נעשו מאמצים אינטנסיביים להגיע לפתרון המשבר עוד בטרם יציאת מאות אלפי תלמידים לחופשת הקיץ. במגעים השתתפו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, סגן שר האוצר, איציק כהן (ש"ס), חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ומובילי מאבק המצילים בהסתדרות. אמש, בשעות הערב, יצא סוף סוף עשן לבן.

"אני שמח לבשר על סיום הצעדים הארגוניים ומברך על ההבנות אליהן הגענו", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן והודה לסגן שר האוצר איציק כהן על הירתמותו לנושא וליו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד על הובלת המשא ומתן.

"אני סמוך ובטוח כי המצילים ברחבי המדינה ימשיכו לבצע את עבודתם באופן מסור ויעמדו על משמרתם למען האזרחים. אני מאחל לכל הציבור הישראלי המשך עונת רחצה מהנה ובטוחה".

סגן שר האוצר איציק כהן אמר "המחשבה שחופי הרחצה יהיו מופקרים בחופש הגדול וימשיכו לגבות קורבנות הדירה שינה מעיני. אני מברך את כל הגורמים המעורבים שהגיעו לסיכום. כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם מלא".

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד הביע שביעות רצון מן ההסכם, אותו הגדיר כהיסטורי ואמר: "הצלחנו לשפר את תנאי השכר של כלל המצילים במדינת ישראל ואני סמוך ובטוח שהמצילים ימשיכו לתת את השירות הטוב ביותר לרוחצים".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, בירך אף הוא על ההסכם וציין כי ההסכם מבטיח למצילים תמורה ראויה תמורת עבודתם; ויו"ר ארגון המצילים הארצי אבי אפיה קרא למצילים לשוב לעבודתם המלאה החל ממחר ו"לתת את שירותי ההצלה הבטוחים והאיכותיים ביותר לרווחת הציבור הישראלי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!