דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל / שותפות שוות: חלקן של שחקניות ה-WNBA מהכנסות הליגה יעלה ל-50%

כך הוסכם בין מנהלת ליגת כדורסל הנשים בארה"ב וארגון השחקניות לקראת הסכם קיבוצי חדש | עוד הוסכם על העלאת שכר המקסימום ותשלום מלא על חופשת לידה | ההסכם דורש את אישור בעלי הקבוצות והשחקניות עצמן

משחק בין ניו יורק ליברטי לסיאטל סטורמס בליגת ה-WNBA. (צילום: AP Photo/Mark Lennihan)
משחק בין ניו יורק ליברטי לסיאטל סטורמס בליגת ה-WNBA. (צילום: AP Photo/Mark Lennihan)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנהלת ליגת כדורסל הנשים בארה"ב ה-WNBA וארגון השחקניות הגיעו להסכמה לקראת הסכם קיבוצי חדש והיסטורי, שיהיה בתוקף החל מהעונה הנוכחית ועד 2027. במסגרת ההסכם יעלו משכורות המקסימום, לראשונה, מכ-110 אלף דולר לעונה לחצי מיליון דולר לעונה (הנמשכת חצי שנה) והשכר הממוצע יעלה מ-50 אלף דולר ל-130 אלף דולר. עוד יזכו כעת השחקניות לתשלום מלא בזמן חופשת לידה, העלאת סטנדרט הטיסות, ביטוח רפואי ותנאים סוציאליים נוספים. ההסכם דורש עדיין את הסכמת הוועד המנהל של הליגה וכן של השחקניות עצמן.

מדובר בהישג מרשים לארגון השחקניות, ותוצר ישיר של המאבק שניהלו להתאמת תנאי העסקתן לצמיחה שחוותה הליגה בשנים האחרונות. כאמור, עד כה הייתה מרוויחה שחקנית בליגה כ-50 אלף דולר לעונה, בממוצע, כשהכוכבות הגדולות הרוויחו כ-110 אלף דולר, בממוצע. תנאי השכר החדשים יאפשרו להפוך את הליגה למקצוענית יותר, וייתנו לשחקניות רבות את האפשרות לנוח בין העונות במקום לחפש השלמת הכנסה בקבוצות בסין או אירופה.

לפי חישוב שערך אתר Forbes, בעונת 2018 הכניסה הליגה כ-24.4 מיליון דולר ממכירת כרטיסים ו-25 מיליון דולר נוספים ממכירת זכויות השידור לרשת ESPN. כך לפני הכנסות מחסויות ומרצ'נדייזינג, עמדו הכנסות הליגה על קרוב ל-50 מיליון דולר. מתוך סכום זה, הרוויחו השחקניות באותה עונה 11.7 מיליון דולר, קצת מעל 23%. בליגת הגברים, לשם ההשוואה, עומד השכר הכולל של השחקנים על רקוב ל-50% מההכנסות הליגה. כחלק מההסכם החדש, יושווה מצבן של השחקניות לזה של עמיתיהן הגברים, והחל מעונת 2021 יעלה חלקן מההכנסות ל-50%.

נציבת ה-WNBA, קאת'י אנגלברט, אמרה לסוכנות הידיעות כי "אני קוראת לזה אירוע היסטורי, ההסכם הקיבוצי החדש מבטיח עליות (שכר) משמעותיות. הדרך בה אנו משלמים לשחקניות האלה שונה מהעבר. עמדתי ביעד 50-50. הליגה והשחקניות עובדים יחד כדי לשווק את הליגה הזו. בשביל שנוכל לחלוק את ההכנסות עם השחקנית עלינו לפגוע ביעדים מסוימים".

יו"ר איגוד שחקניות הליגה ננקה אוגומייק, המשחקת בנבחרת ארה"ב ובקבוצת לוס אנג'לס ספארקס, הוסיפה כי "זה היה מאמץ משותף. אני חושבת שלכולנו היה בראש את אותם הרצונות אבל היו לנו דרכים שונות להגיע לשם. לאחר שהתחלנו לחשוב ביחד, עלו מספר רעיונות". עוד אמרה כי ההסכם החדש מספק תמריץ כלכלי חזק יותר לשחקניות להישאר בחצי שנה החופשית בארה"ב ולהתכונן בצורה הטובה ביותר, נפשית וגופנית, לעונה הבאה ב-WNBA.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!