דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית שמש

עובדים במאבק / עובדי עיריית בית שמש מוחים על העסקת עובדי קבלן בתברואה ובגנים

לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה, ערך הוועד אסיפות מחאה עם עובדי התברואה וסייעות הגנים: "אנו נאבקים על שמירת פרנסתם ובטחונם התעסוקתי של עובדי העירייה" | העירייה: "לא מבינים על מה סכסוך העבודה"

עיריית בית שמש (רווח הפקות / ויקימדיה קומונס)
עיריית בית שמש (רווח הפקות / ויקימדיה קומונס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי עיריית בית שמש מוחים על רקע טענות לפגיעה בזכויותיהם ולניסיון להרחבת ההעסקה הקבלנית בעירייה. לאחר שבשבוע שעבר הוכרז סכסוך עבודה, ערך השבוע הוועד אסיפת עובדים בקרב סייעות הגנים ובקרב עובדי התברואה. בנוסף, פעל ועד העובדים כדי למנוע כניסתם של קבלנים לביצוע עבודות גינון, תחזוקה וניקיון, באופן חד צדדי, בשטחים שעד היום טופלו על ידי עובדי העירייה עצמם. דיון נקבע למחר (שלישי) בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. בית הדין הבהיר שעד לדיון מצופה מועד העובדים שלא לנקוט צעדים ארגוניים.

במכתב פתוח שפרסם מזכיר האיגוד המקצועי ויו"ר סניף ההסתדרות בעיר אלי באטה, כתב: "עיריית בית שמש פועלת מזה תקופה ארוכה וביודעין במטרה לפגוע בזכויותיהם, רווחתם ופרנסתם של עובדי עיריית בית שמש וזאת תוך העברת עבודה מעובדי העירייה אל עובדי הקבלן וזאת בכדי ליצור תמונת מצב כי עובדי העירייה אינם עובדים".

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך (צילום: יעקב לדרמן/פלאש90)
ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך (צילום: יעקב לדרמן/פלאש90)

"לצערנו עיריית בית שמש מסרבת להציג, לבקשת ארגון העובדים וההסתדרות במרחב י-ם, תוכנית לצמצום תופעת עובדי הקבלן. העירייה אף מכריזה כי אין בכוונתה לעשות כן בעתיד" הבהיר באטה והוסיף: "ההסתדרות חרטה על דגלה את צמצום תופעת עובדי הקבלן, במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי כאחד. הקליטה להעסקה ישירה של עובדים, ע"י עיריית בית שמש, היא הדרך להחזיר את הכבוד האנושי לעובדים, לוודא כי תנאי העסקתם הוגנים וראויים תוך אמירה חברתית נחרצת כי כך המשק צריך לנהוג… ההסתדרות במרחב ירושלים, בהנהגת יו"ר המרחב דניאל בונפיל, מגבה את פעולות ארגון עובדי עיריית בית שמש ותומכת בהן כיוון שהן עולות בקנה אחד עם מטרות ההסתדרות. חברי ארגון העובדים פועלים השכם והערב למען שמירה עיקשת על זכויות עובדי העירייה".

בהודעה שפרסם וועד עובדי העירייה נכתב כי "נציגות העובדים בעיריית בית שמש מנסה כבר במשך חודשים רבים להגיע להסכם בין הנהלת העירייה לבין ארגון העובדים וההסתדרות באופן שיהיה יעיל וטוב לתושבים ולעובדים ויאפשר מתן שרות טוב יותר. לצערנו הרב הנהלת העירייה שמה לה למטרה לסלק את עובדי העירייה ולהעסיק במקומם עובדי קבלן, אשר מניסיון ערים אחרות נותנים שירות פחות טוב ויעיל ועלותם גבוהה. ועד העובדים הכריז על סכסוך עבודה בעקבות כך, ונאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים על מנת להגן על זכויות העובדים ועל רמת שירות טובה לתושבי העיר".

לדבריהם, הוועד מתנהל במאבקו באחריות, במתינות ועל פי חוק: "אנו מתנצלים על אי הנעימות הנגרמת לתושבים, אך לטווח הארוך אנו דואגים לשירות טוב יותר או מנסים למנוע פגיעה בתושבים כתוצאה מטעויות וחוסר ניסיון של הנהלת העירייה… אנו נאבקים על שמירת פרנסתם ובטחונם התעסוקתי של עובדי העירייה המנוסים והוותיקים ועל שיפור השירות לאזרחים, בין היתר באיוש תקנים, הגברת מתן שירות ומניעת העסקת עובדי קבלן".

מעיריית בית שמש נמסר: "לאחר מספר ימים בהם הופרעה שגרת חייהם של חלק מתושבי בית שמש, פנתה היום עיריית בית שמש לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה למתן צווי מניעה נגד הסתדרות המעו"ף וועד עובדי עיריית בית שמש למתן צווים זמניים דחופים "לחדול מביצוע צעדים ארגונים חד-צדדיים ובלתי חוקיים ובכלל זאת לאפשר ביצוע תקין של עבודות איסוף ופינוי האשפה מאזור רחבי העיר הוותיקה, באמצעות קבלן פינוי האשפה של העירייה, וזאת במקרים של חוסר נקודתי בכוח האדם של עובדי פינוי האשפה של העירייה״.

בעירייה מדגישים כי לא פוטר אף עובד, לא נעשה אף צעד לפגיעה בעובדים ואף גויסו עובדים נוספים למערך התברואה, כל זאת ועוד בכדי לשמור על העיר נקייה בשביל התושבים ולחזק את עובדי העירייה ועל כן העירייה לא מבינה על מה סכסוך העבודה.

המסר לסייעות הגנים היום שקיימת כוונה להעבירן לחברה קבלנית, היא לא נכונה וחסרת כל שחר. ההיפך הוא הנכון. הנהלת העירייה מנסה מזה מספר חודשים לפתור את נושא יום חינוך ארוך יחד עם סייעות עובדות עירייה ולא עם אף גורם קבלני אחר, דבר שנעשה בשיתוף עם ועד ההורים העירוני אך ללא שיתוף פעולה הולם עם ועד עובדי העירייה.

בעירייה מדגישים בבקשה לצו המניעה, כי פעולת הועד פוגעת בתושבים, בשירות שניתן להם ובאיכות חייהם ואף בעובדי העירייה. בבקשה אף מתארת העירייה את הצעדים החד צדדיים של הועד ולעומת זאת את ניסיונותיה של העירייה לבוא בידיים נקיות בפני ועד העובדים. במעשים כוחניים אלה פוגע ועד העובדים, בראש ובראשונה, בתושבי העיר, המוחזקים על ידו כבני ערובה של ממש, והם, למרבה הצער, הנפגעים העיקריים והמידיים כתוצאה ממעשיו חסרי האחריות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!