דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית שמש

עובדים במאבק / יש הסכמות בבית שמש: העירייה תעסיק עובדי קבלן רק בתיאום עם ועד העובדים

ההסכמה בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים הגיעה לאחר אסיפות מחאה של העובדים, בשל כוונת העירייה לשכור את שירותי חברות קבלן | החשש: העירייה לא ויתרה על כוונתה להיעזר בעובדי קבלן בעתיד

עיריית בית שמש (צילום: Inna Reznik / Shutterstock.com)
עיריית בית שמש (צילום: Inna Reznik / Shutterstock.com)
הדס יום טוב

עיריית בית שמש וועד עובדי העירייה הסכימו אתמול (שלישי) כי העירייה תקלוט שני נהגי משאיות להעסקה ישירה, וכי תגבור עובדי עירייה ע"י שירות מחברות קבלן יעשה בעתיד רק בהסכמת ועד העובדים וההסתדרות. הצדדים הגיעו להסכמה במהלך דיון בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, והיא קיבלה תוקף של פסק דין. סכסוך העבודה בעירייה הוכרז בשבוע שעבר, ובימים האחרונים קיים הוועד אסיפות עובדים במחאה על כוונת העירייה להעסיק עובדי קבלן ולפגוע בעובדים המאורגנים.

בדיון אותו ניהל השופט איתם עמיצור, ובו נכחה גם מנכ"לית עיריית בית שמש מירה מינס, אומת חששם של עובדי אגף התברואה בעירייה לפיו העירייה אינה קולטת מספיק עובדים חדשים לקראת אכלוסן של שכונות חדשות בעיר, שכונה ד' ושכונה ה', וכן כי בכוונתה להעסיק בפינוי האשפה בשכונות אלה עובדי קבלן. נציגי העירייה הודו כי אכן העיריה אינה מתכוונת להעסיק את עובדי אגף התברואה בעירייה בפינוי האשפה בשכונות החדשות. בעניין זה נראה כי יתקיים בעתיד, לפחות בשלב הראשון, משא ומתן נוסף בין ועד העובדים להנהלת העירייה.

ישראל פרץ, יו"ר ועד עובדי עיריית בית שמש, בדיון בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים על סכסוך העבודה בעירייה, 21 בינואר 2020 (צילום: הדס יום טוב)
ישראל פרץ, יו"ר ועד עובדי עיריית בית שמש, בדיון בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים על סכסוך העבודה בעירייה, 21 בינואר 2020 (צילום: הדס יום טוב)

יו"ר ועד עובדי העירייה ישראל פרץ אמר בדיון כי "חייבים לצמצם את העסקת עובדי הקבלן בעיר בית שמש". מזכיר האיגוד המקצועי ויו"ר סניף ההסתדרות בעיר, אלי באטה, אמר כי "ההסתדרות חרטה על דגלה את מיגור העסקת עובדי הקבלן. זו הדרך היחידה להעלות את שווי ההון האנושי במדינה שלנו".

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, מסר בתגובה להסכמות כי "מדובר בהישג חשוב של יו"ר ועד עובדי עיריית בית שמש, שהצליח למנוע כניסה של עובדי קבלן והשאיר את העבודות בידי עובדי העירייה. עם זאת, אין ספק כי לא נאמרה המילה האחרונה בנושא ועוד צפויה לנו דרך ארוכה ומאתגרת מול עיריית בית שמש, שמבקשת להרחיב את היקף ההעסקה הקבלנית".

בטרם הדיון אמר באטה כי "הקליטה להעסקה ישירה של עובדים ע"י עיריית בית שמש היא הדרך להחזיר את הכבוד האנושי לעובדים, לוודא כי תנאי העסקתם הוגנים וראויים תוך אמירה חברתית נחרצת כי כך המשק צריך לנהוג".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!