דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג'ודו / באו לנצח: שתי מדליות זהב, לפיטר פלצ'יק ולאורי ששון בגרנד פרי ת"א

בדחיפת הקהל הישראלי שעודד ללא הרף, אורי ששון ופיטר פלצ'יק הוסיפו לישראל שתי מדליות זהב ומדליה שלישית לנבחרת הישראלית | ששון: "כשאתה שומע את הקהל האדיר הזה צועק את השם שלך, אז ויתור זה פשוט לא אופציה"

אורי ששון (משמאל) ופיטר פלצ'יק בגרנד פרי תל אביב בג'ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)
אורי ששון (משמאל) ופיטר פלצ'יק בגרנד פרי תל אביב בג'ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישגים נהדרים לג'ודו הישראלי ביומה שלישי של תחרות הגרנד פרי בת"א. פיטר פלצ'יק ניצח בגמר עד 100 ק"ג את גונסאלבש הברזילאי והשמיע ראשון את "התקווה" ולאחריו אורי ששון גבר בגמר (מעל 100 ק"ג) על סונגמין קים מקוריאה הדרומית וזכה בזהב. ישראל מסיימת את גרנד פרי ת"א עם מדליה שלישית, אחרי הזכייה במדליית הארד של טל פליקר ביום חמישי.

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) – מדליית זהב

פלצ'יק החל את יום הקרבות בסיבוב השני, שם פגש את אל. איי סמית' האמריקאי והשיג ניצחון בשלושה עונשים לחובתו של האמריקאי. בסיבוב השלישי מול מיקלוס סירייניש ההונגרי, ניצח באיפון 1:41 לסיום הקרב עלה לרבע הגמר ועלה לרבע הגמר שם גבר על קייל רייס הקנדי. פלצ'יק השיג ווזארי אחרי דקה וחצי ושמר על היתרון עד סוף הקרב ועלה לחצי הגמר.

פיטר פלצ'יק זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב בג'ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)
פיטר פלצ'יק זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב בג'ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)

בחצי הגמר היה עליו לעבור את הגרמני קארל ריצ'ארד פריי, סגן אלוף העולם. הגרמני נכנס לבעיית עבירות בתחילת הקרב, פלצ'יק נזקק לטיפול ואחרי קרב עיקש השיג ווזארי בשלב ניקוד הזהב והבטיח לעצמו מדליה.

קרב הגמרפלצ'יק החל את הקרב מול לאונרדו גונסאלבש הברזילאי, לאחר פתיחה שקולה פלצ'יק ניסה לתקוף לקול תשואות הקהל והצליח להשיג ווזארי 41 שניות לסיום הקרב ושמר על היתרון עד לניצחון והזכייה במדליית הזהב!

לאחר הזכייה אמר פלצ'יק: "אני לא לבד, יש מאחוריי צוות מדהים. אחרי תקופה לא טובה הייתי חד היום, ידעתי להגיב בזמן בתרגילי נגד ולהעניש את היריבים שלי. הייתה תחרות קשה, הגיעו לכאן ספורטאים איכותיים, בחצי בגמר מול פריי סגן אלוף העולם, כל קרב איתו זה גולדן סקור קשוח. אורן סמדג'ה אמר לי שזה קרב שמי שיותר גבר ורוצה לנצח ייקח". על הדחיפה של הקהל אמר: "אין דבר יותר מתוק ממדליית זהב בבית מול כל הקהל המדהים הזה. ההכנה המנטלית שלי הייתה לחבק את הקהל, לא להתנתק. היו לי צמרמורות כשכל הקהל עודד וקרא בשם שלי, ידעתי שאני יכול להוציא מעצמי אקסטרה".

אורי ששון (מעל 100 ק"ג) – מדליית זהב

בקרב הראשון גבר על מול פדרו פינדה מונצואלה בשלושה עונשים. בסיבוב השלישי חיכה לו אליישר יוסופוב מאוזבקיסטן, ששון השיג ווזארי אחרי דקה וחצי וווזארי שני 2:09 שניות לסיום הקרב שהעלה אותו לרבע הגמר מול סוואן היינלה הגרמני. ששון השיג ווזארי דקה וחצי סיום הקרב, הגרמני השיב מיד בווזארי. חצי דקה לסיום הקרב ששון סגר עניין באיפון ועלה לחצי הגמר.

אורי ששון בגרנד פרי תל אביב בג'ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)
אורי ששון בגרנד פרי תל אביב בג'ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)

בחצי הגמר חיכתה לו משוכה גבוהה בדמותו של יאקיב חאמו האוקראיני. ששון החל נחוש אך לא הצליח להשיג ניקוד והקרב הולך לניקוד זהב. 0:43 שניות בניקוד הזהב השיג ששון ווזארי שהעלה אותו לגמר.

קרב הגמר – מול ששון מדליסט הארד מאולימפיאדת ריו, ניצב סונגמין קים מקוריאה הדרומית, זוכה מדליית הארד בגרנד סלאם פריז אשתקד. ששון החל את הקרב בנחישות והשיג ווזארי ראשון בתחילת הקרב ושמר עליו עד סוף הקרב לניצחון וזכייה בזהב השני של ישראל!

לאחר הזכייה אמר ששון: "הרבה יותר מהמדליה זו הדרך, ידעתי להתעלות על עצמי, זה היה ניצחון שחשוב לי מאוד מול הקהל הזה באנרגיות מטורפות. זאת אחת החוויות הכי גדולות שהיו לי בקריירה". על הניצחון בגמר: "זה הקרב הכי חשוב שהיה לי מאז האולימפיאדה, זה יריב שניצח אותי 3 פעמים ואף פעם לא מצאתי את הנוסחה לנצח אותו. היום הצלחתי ביחד עם מאמנים שלי למצוא את הנוסחה וזה עבד".

על הקהל אמר ששון "הקהל דחף אותי ברמות-על, בגמר היו לי רגעים קשים והקוריאני הוא לא פראייר, אבל כשאתה שומע את הקהל האדיר הזה צועק את השם שלך בקולי קולות, אז ויתור זה פשוט לא אופציה". על המשך הקמפיין האולימפי אמר "התחרות נתנה לי דחיפה ונקודות חשובות, אני אצטרך להתמקד בתחרויות שיבואו". על טדי רינר הצרפתי שלא הגיע בסופו של דבר "אני מאוכזב שהוא לא הגיע, טדי הוא ספורטאי גדול, כל הזדמנות להלחם איתו זה דבר מופלא, אני מקווה שאפגוש אותו בגרנד סלאם פריז".

לי קוכמן (עד 90 ק"ג) ניצח בסיבוב הראשון את אלכסיס מתיאו מצרפת באיפון לאחר 47 שניות מתחילת הקרב, בסיבוב שני פגש את מרקוס ניימן משוודיה והפסיד באיפון לאחר ריתוק של השוודי.

לי קוכמן גרנד פרי תל אביב בג'ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)
לי קוכמן גרנד פרי תל אביב בג'ודו, 25 בינואר 2020 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג’ודו)

הישראלים נוספים שהתחרו היום, בקטגוריית המשקל עד 90 ק"ג – רוי סיון, נדב ז'ורט איתי גולן הודחו בקרב הראשון. יבגני שמצילין (מעלה 100 ק"ג) הפסיד גם הוא בסיבוב הראשון. אצל הנשים היה יום חלש, רז הרשקו ושושנה כחלון (מעל 78 ק"ג), עמרי קניון וענבל לוין (עד 78 ק"ג), הפסידו בסיבוב הראשון והודחו מהתחרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!