דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כבאות והצלה

מאמצי החילוץ / מההזנקה עד הסוף המר: הלילה של המחלץ אריק אבולוף בחיפושים בבית חנינא

בתנאי שטח קשים ומול אלפי מפגינים, חיפשו צוות היחידה לחילוצים מיוחדים בירושלים אחרי קייס אבו רמילה בן ה-8, עד מציאת גופתו במאגר המים בשכונה | "עשינו הכל", אומר אבולוף, מפקד היחידה, "לצערנו הסיפור הסתיים באופן טראגי"

(באדיבות שירותי כבאות והצלה)
(באדיבות שירותי כבאות והצלה)
דוד טברסקי

הקריאה לכוחות כבאות וההצלה התקבלה בסיבות השעה 22:00 בלילה. אריק אבולוף, מפקד היחידה לחילוצים מיוחדים של תחנת ירושלים בכבאות והצלה, קיבל דיווח על ילד ממזרח העיר שנעדר כבר משעות אחר הצהריים. עבורו ועבור אנשי היחידה, זו היתה תחילתו של לילה ארוך של חיפושים אחרי קייס אבו רמילה בן השמונה, שיצא מבית הוריו בשכונת בית חנינא ונעלם, עד שנמצא ללא רוח חיים במאגר מים סמוך.

"עם הקריאה, מיד הקפצנו את היחידה לחילוצים מיוחדים של כבאות והצלה" מספר אבולוף ל'דבר', "אחת ההתמחויות של היחידה שלנו הוא באתרים עם מים, חילוץ ממקווי מים ועוד. במקום פעלו שלושה צוותים משלוש תחנות שונות ברחבי הבירה, ובסך הכל מעל עשרים אנשים עבדו בשטח כל הלילה". על החיפושים פיקח סגן טפסר אלי אדרי, מפקד תחנת 'האומה' של שירותי הכבאות וההצלה.

האווירה בשכונה, שלפני שש שנים נחטף ונרצח בה מוחמד אבו ח'דיר בן ה-14 על רקע לאומני, היתה קשה וטעונה. המשטרה הזמינה את כוחות הכבאות שעות לאחר שהילד נעלם, ברשתות החברתיות הופץ סרטו ןשהעלה חשד לחטיפה, והתושבים יצאו לרחובות. "עם ההגעה לאזור קלטנו המולה והתקהלות של המוני אנשים, אלפי אנשים. באופן מקדמי מדובר בזירה רגישה, ובנוסף לכך התנאים בשטח היו קשים. רק אחרי שהמשטרה פרצה לנו לשם דרך, בסיוע של מספר אזרחים מקומיים שפילסו אותה – הגענו לזירה עצמה, שממוקמת באזור חשוך מאוד. על גדות מאגר המים עמדו אלפי אנשים, וכך היה לאורכו של הלילה, בלי רגע של מנוח".

"במקרים כאלו האתגר הוא להבין בכלל לאיזה סוג אירוע אנחנו מגיעים", מספר אבולוף.  "מדובר באזור בו כל התנאים לרעתנו, מלא בוץ ופסולת, מים קרים מאוד ועבודה באמצע הלילה", אומר אבולוף.

חוץ מהשלמת המשימה, אבולוף אחראי כל הזמן גם לשלום אנשי הצוות. "גם עם הציוד החדשני ביותר, יש חשש לשלום הלוחמים", הוא מספר, "כל פעם שהם נכנסים למים, אני לא יודע להגיד בוודאות מה טומן בחובו המאגר הזה שבקושי רואים אותו, שלא נדבר על לראות מה יש בתוכו. מגדרות תיל חלודות, אפשרות לבור פתאומי, או כל זבל שהגשם והפסולת הביאו איתם – המון סכנות".

צוותו של אבולוף התחיל בסריקות במים, ובמקביל ניסה לרוקן ככל האפשר את הבריכה. מזג האוויר היה לצידם מכיוון שלראשונה באותו שבוע לא ירדו גשמים בלילה, מה שהיה מקשה מאוד על ריקון הבריכה. "התחלנו סריקה רחבה של הבריכה, עם כניסה כל פעם עד גובה שני מטר, במקביל גייסנו משאבות שלנו, ביובית של תושב מקומי, ביוביות של העירייה ועוד, הכל כדי לנסות להוריד את מפלס המים ולהכניס אנשים שלנו לסריקות", סיפר אבולוף.

אריק אבולוף. (קרדיט: שירותי הכבאות וההצלה)
אריק אבולוף. (קרדיט: שירותי הכבאות וההצלה)

עם התארכות החיפושים ובירור המתאר ומצב השטח, הזניק סגן טפסר אדרי צוות מיוחד לחילוץ שיגיע עם חליפות יבשות. "מדובר בבריכה עם מים מזוהמים וטמפרטורה קרה מאוד, שמכסות את כל הגוף ולא נותנות למים לחדור", מספר אבולוף, "תמיד צריך לעקוב אחר התחזיות המטאורולוגיות משעה לשעה, והכל בתוך תהליך קבלת החלטות שדורש לחשוב, כל פעם מחדש, על דרך פעולה חדשה לפתור את הבעיה"

"הדאגה של האוכלוסייה ברורה, ויש כאלו שרוצים לעזור ויש סתם סקרנים – הכל מעורב" מסביר את אבולוף על המצב הרגיש אליו נקלעו הצוותים אמש, "ביצענו את כל הפעולות שניתן לבצע בזירה הזו. מגיוס כל המשאבים הנחוצים, כח האדם והנסיון, אלי אדרי הזמין בשלב מסוים של הלילה גם את יחידה להבה, שכללה בתוכה צוללנים".

בסביבות השעה 8:00 בבוקר נמצאה גופתו של קייס בן השבע בקרקעית המאגר. נסיבות טביעתו עדיין אינן ברורות, ונמצאות בחקירת המשטרה. לאבולוף נותר להתנחם בכך שהוא וצוותו השלימו את המשימה. "עשינו הכל שנוכל להגיד שזיכינו את המקום הזה במקצועיות, ולא הרפינו גם כאשר לאורך כל הלילה הציבור מסביב אמר שהילד בכלל נחטף או כל דבר אחר, ואין מה להשקיע מאמצים בבריכה. הדבקות במשימה והנחישות של הלוחמים להמשיך ולבצע את העבודה עד שנגיע לקרקעית היא שראויה לציון כאן. לצערנו, הסיפור הסתיים באופן טראגי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!