דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סורוקה

לשמור על הרופאים / אחרי מקרה ההתאבדות הרביעי: תוקם ועדה לבדיקת בית החולים סורוקה

שר הבריאות ליצמן הודיע על הקמת הוועדה שתפעל בשיתוף פעולה מלא עם בית החולים | יו"ר איגוד הפסיכיאטריה: "העבודה של הרופאים מלווה בעומס בלתי נסבל"

בית החולים סורוקה בבאר שבע (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
בית החולים סורוקה בבאר שבע (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ועדה ציבורית תוקם כדי לחקור את ארבע מקרי ההתאבדות של רופאים בבית החולים סורוקה בשנה וחצי האחרונות, כך מסרו אתמול (ראשון) בערב שר הבריאות יעקב ליצמן וקופת חולים כללית. זאת, על רקע טענות שמקרי המוות הטראגיים נגרמו כתוצאה מעומס ולחץ שהופעל על הרופאים בבית החולים סורוקה, בית החולים השלישי בגודלו בארץ. לפי כללית, הוועדה תעסוק במציאת דרכים למנוע מצוקה נפשית בקרב סגל בית החולים, ותציע דרכי התמודדות עמה.

בראש הוועדה תעמוד שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס, הגב' נאוה בן-אור, ויהיו חברים בה פרופ' גיל זלצמן, יו"ר המועצה הלאומית למניעת אובדנות ומנהל המרכז לבריאות הנפש גהה, ונציג משרד הבריאות, גבי פרץ הפסיכולוג הראשי של משרד הבריאות. הוועדה תחל את עבודתה בימים הקרובים בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת המרכז הרפואי סורוקה, שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות.

מחקרים מעידים על זה ששיעור ההתאבדות אצל רופאים גבוה יותר מהממוצע. הסיבות לכך הן כובד האחריות שמוטלת עליהם, לצד איסור לשוחח עם חברים ומשפחה על סיטואציות קשות עם מטופלים בחלק מהמקרים. בעיות אלה מחמירות בסיטואציות של עומס במערכת הבריאות. יו״ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל, ד״ר צבי פישל, מסביר כי "אורח העבודה שלנו מלווה בעומס בלתי נסבל עקב תקינה חסרה וצפיפות בבתי החולים. המציאות הקשה במערכת הבריאות הישראלית, מובילה לעתים להתמודדות עם קושי נפשי עד לכדי פריצה של מחלה פסיכיאטרית."

פרופ ציון חגי, יור ההסתדרות הרפואית, ציין כי "המרכז הרפואי סורוקה סובל מתת תקינה ומחסור ברופאים. הסכם הרופאים האחרון שיפר במידה משמעותית את מספר המתמחים שהגיעו לסורוקה, אך לא די בכך. ברצוני להבטיח לכם שנעשה הכול בכדי לתמוך ולשפר את מצוקותיכם, ונפעל להגדלת התקינה והוספת רופאים למרכז הרפואי העמוס ביותר במדינה". חגי וההסתדרות הרפואית ברכו את הקמת הועדה ואמר  "נמשיך להיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לשים סוף למצוקה הזו."

___

במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו – עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כגון ער"ן – בטלפון 1201 או באתר האינטרנט של סה"ר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!