דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות הציבור / עובדי רשות ההגירה: לא נטפל ללא אמצעי מיגון באזרחי מדינות בהן התפשט וירוס הקורונה

יו"ר ועד העובדים שני שבתוב דורשת מסמנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה הנחיות ברורות לעבודה עם אוכלוסיות אלו | רשות האוכלוסין וההגירה: ממתינים להנחיות ממשרד הבריאות

ביקורת דרכונים בנתב"ג. ארכיון (צילום: Damian Parker / Shutterstock.com)
ביקורת דרכונים בנתב"ג. ארכיון (צילום: Damian Parker / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי רשות האוכלוסין וההגירה לא יטפלו באוכלוסיות שהגיעו ממקומות בהם התפשט נגיף הקורונה עד שיקבלו הנחיות ברורות ואמצעי התמגנות – כך נכתב במכתב ששלחה הבוקר (שני) יושבת ראש ארגון העובדים, שני שבתוב, לסמנכ"ל הרשות, נאיף הינו.

שבתוב כתבה כי "ידוע לכל כי עובדי רשות האוכלוסין וההגירה הם הראשונים הבאים במגע עם נוסעים המגיעים ארצה ועוברים את הגבול הבינלאומי. למרות זאת נוקטת הרשות זלזול ואנו אלה המתמגנים אחרונים. עד לרגע זה, למרות פניותי, אינכם דואגים לכללי בטיחות אשר ישמרו על ביטחוננו האישי, לא ציוד מגן ולא כללי התנהגות ברורים לנוסעים ולעובדים. לאור הסיכון הרב במחלה, והתעלמות מוחלטת מפניותינו, החל מהוצאת מכתב זה, עובדי מעברי הגבול לא יטפלו באוכלוסיות שהגיעו ממקומות בהם התפרצה המחלה בשל סכנת הידבקות."

עוד דרשה שבתוב כי תתקיים פגישה דחופה בין נציגי משרד הבריאות לנציגי העובדים, בה ינתנו להם הנחיות ואמצעי מיגון. שבתוב הוסיפה כי במידה ויש צורך בכך, על המשרד לבצע בדיקה מקדימה לנוסעים, טרם הכניסה לטרמינלים. היא ציינה כי פנתה ביום ראשון לסגן ראש מנהל המעברים ברשות בנושא, אך טרם קיבלה תשובה.

ברשות האוכלוסין וההגירה אמרו ל'דבר' בתגובה כי הם ממתינים להנחיות בנושא מצד משרד הבריאות, ופועלים על פי הנחיותיו. ממשרד הבריאות נמסר כי הוא בקשר שוטף עם רשות שדות התעופה, וכי אתמול ביצע המשרד סיור היערכות משותף עמם, והוא מעדכן את ההנחיות בהיוועצות עם ארגוני הבריאות הבינלאומיים.

נגיף הקורונה התפרץ לאחרונה בסין, ומאז דיווחו הרשויות הסיניות כי כ-80 אנשים נפטרו ממנו, וכ-2,744 בני אדם אובחנו כחולים במחלה. יש המעריכים כי נתוניה הרשמיים של ממשלת סין אינם מלאים, וכי היקף הנפטרים והחולים גדול אף יותר. מחוז חוביי, שבו התגלתה המחלה נמצא תחת הסגר, על 59 מיליון האזרחים שבו. הממשל הסיני איתר גם חמישה מקרי הידבקות בהונג קונג, ושני מקרי הידבקות במקאו. נדבקים בודדים אותרו גם בצרפת, בארצות הברית, באוסטרליה ובמספר מדינות נוספות. נגיף הקורונה, קרוב משפחתו של הסארס, גורם לדלקת ריאות נגיפית חמורה ומדבקת ביותר.

בישראל, הושמו בבידוד שני בני אדם בחשד שנדבקו בנגיף – אישה כבת 60 שחשה ברע לאחר ששבה מביקור בסין ומאושפזת בבידוד במחלקה הפנימית בבית החולים איכילוב,  ואזרח סיני בן 32, עובד בניין שהועסק בשדרות וחזר לפני כשבועיים מביקור בסין. הוא אושפז בבידוד בבית החולים ברזילי באשקלון, אך לבסוף שוחרר לאחר שנשללה האפשרות שנדבק במחלה, ולאחר שקיבל טיפול רגיל כנגד שפעת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!