דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

לא חזר הביתה בשלום / חוסאם ג'מעה אל קוז, בן 35 משועפט, נהרג בעת עבודתו במשאית לפינוי אשפה בגן יבנה

"הוא עבד כל החיים קשה בשביל הילדים. עכשיו המשפחה כולה בוכה", סיפר אחיו של ההרוג | הדס תגרי, הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשיה: "התרענו בעבר על הסכנה בצורת עבודתם של עובדים במשאיות לפינוי אשפה"

חוסאם ג'מעה אל קוז ההרוג הרביעי בתאונות עבודה ב-2020 (ללא קרדיט)
חוסאם ג'מעה אל קוז ההרוג הרביעי בתאונות עבודה ב-2020 (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד משאית לפינוי אשפה במועצה האזורית גן יבנה נפל ביום שישי, ופונה במצב קשה לבית החולים שיבא בתל השומר עם חבלת ראש. ל'דבר' נודע כי נפטר עוד באותו היום בבית החולים. זהו ההרוג הרביעי בתאונות עבודה מאז תחילת שנת 2020. במשרד העבודה מסרו כי התאונה כלל לא דווחה להם, ובמשטרה טרם הגיבו. הבוקר בודיע משרד העבודה כי התאונה סווגה כתאונת דרכים

ההרוג הוא חוסאם ג'מעה אל קוז, בן 35 משועפט. בקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, הצליחו ליצור קשר עם אחיו שסיפר כי ההרוג "עבד כל החיים קשה בשביל הילדים. התחתן בגיל 18. היה בקשיים כלכליים, רק בחודשים האחרונים התחיל לעמוד על הרגליים. היו לו חמישה בנים ושתי בנות, הגדול בן 15 ולקטן, בן השנתיים היה יום הולדת ביום שהאבא שלו נהרג. הוא הבטיח לו מתנה". לדבריו, עבד אל קוז בשירות המועצה מזה שמונה שנים, ואף קיבל לאחרונה רכב עם תשעה מקומות, על מנת להביא מדי בוקר עובדים משועפט. "גם כשהיה מרגיש לא טוב, היה הולך לעבודה. הבית בשכירות. גם בשישי היה עובד – יוצא בשעה 04:00 בבוקר לעבודה. עכשיו המשפחה כולה בוכה".

"התרענו בעבר על הסכנה בצורת עבודתם של עובדים במשאיות לפינוי אשפה, ולצערנו הרב סכנה זו התממשה עתה באופן טרגי" מסרה ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה. "מספר תאונות העבודה הקטלניות מאמיר בתלילות זה למעלה משנתיים, ובפרט בענפי השירותים והמסחר, שם עלה מספר התאונות ב-137%, זאת על רקע הסטת משאבי פיקוח לענף הבנייה. אנו קוראים למשרד העבודה והרווחה לתגבר מיידית ובאופן דרמטי את משאבי הפיקוח על בטיחות העובדים בענפים אלה". תגרי הביעה תמיהה על כך שהרשות המקומית לא דיווחה על התאונה למשרד העבודה והרווחה, כנדרש בחוק.

מהמועצה האזורית גן יבנה נמסר בתחילה ל'דבר' כי "מדובר בעובד של חברת ג.א.ן תברואה ולא בעובד המועצה. בהמשך ביקשו במועצה לעדכן את תגובתם והוסיפו כי "המועצה המקומית גן יבנה משתתפת בצערה העמוק של משפחת אל קוז. הנסיבות הטרגיות בהן מצא את מותו נחקרות על ידי משטרת ישראל. מדובר בתאונה מצערת שהתרחשה תוך כדי עבודתו במסגרת חברת פינוי אשפה, שהיא חברה קבלנית שמעניקה שירותים בגן יבנה. הניסיון לייצר תמונה שכביכול המועצה מתנהלת בחוסר רגישות חוטא לאמת. החברה תדאג לזכויותיו בהתאם לחוק וכמקובל במקרים אלו".

מחברת ג.א.ן. תברואה טרם נמסרה תגובה.

ממשיכים להיפצע

הבוקר, נפגע עובד בן 19 ממלגזה, באתר בנייה ברחוב צבי הרמן בחיפה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם, כשהוא במצב בינוני עם חבלות ברגליים. בשעות הצהרים נפל עובד נוסף כבן 30 מגובה 7 מטרים באתר בניה במודיעין עלית. הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר במצב בינוני, עם חבלות בגפיים ובראש.

אמש (ראשון), בשעות הצהרים, נפגע עובד כבן 50 מחפץ כבד שנפל עליו במהלך עבודתו ברחוב ירושלים בבני ברק. הוא פונה לבית החולים שיבא תל השומר כשהוא במצב בינוני, עם חבלות בחזה וברגליו.

עובד כבן 29 שככל הנראה נפגע ממסור דיסק הובא בשעות הצהרים לחבירה עם צוות מד"א סמוך לאיזור התעשייה עכו. הוא פונה לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב בינוני עם חבלה בראשו.

כמו כן נפל אתמול אדם כבן 45 שנפל מגובה כ-3 קומות בזמן שככל הנראה עסק בתיקונים, באזור (היישוב). הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר במצב בינוני-קשה, עם חבלה רב מערכתית. חובשי רפואת חירום במד״א איציק אביטן ושלמה לוי, סיפרו: ״כשהגענו למקום ראינו גבר שוכב בחצר הבניין כשהוא מעורפל הכרה, סיפרו לנו שנפל בזמן שניסה לתקן דבר מה בחלון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל קיבועים וחבישות, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים״.

ביום שני בשבוע שעבר, נפלו שני עובדים כבני 30 מגובה 4 מטרים, באתר בניה במצפה רמון. הם פונו לבית החולים סורוקה כשהם במצב בינוני וקל, עם חבלות בפלג גופם התחתון.

עובד נוסף כבן 29 שככל הנראה נפגע ממסור דיסק הובא בשעות הצהרים לחבירה עם צוות מד"א סמוך לאיזור התעשייה עכו. הוא פונה לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב בינוני עם חבלה בראשו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!