דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופיר אקוניס

בא לעבודה / אופיר אקוניס מונה לשר העבודה והרווחה, לאחר שמונה חודשים ללא שר במשרה מלאה

הממשלה אישרה את מינויו של אקוניס בעקבות התפטרות נתניהו מתפקידיו כשר | יכולתו להשפיע על מדיניות המשרד בתקופת ממשלת מעבר תהיה מוגבלת, אך מצב זה עדיף בהרבה על היעדר שר

השר אופיר אקוניס (צילום: מארק ישראל שלם/פלאש90)
השר אופיר אקוניס (צילום: מארק ישראל שלם/פלאש90)
אסף צבי

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את מינויו של השר אופיר אקוניס הליכוד לשר העבודה והרווחה, בנוסף לתפקידו כשר המדע והטכנולוגיה. המינוי אושר לאחר שמונה חודשים ללא שר רווחה. יכולתו של אקוניס להשפיע על מדיניות המשרד תהיה מוגבלת מכיוון שהממשלה הנוכחית היא ממשלת מעבר. עם זאת, מצב זה עדיף בהרבה על היעדר שר. ח"כ משולם נהרי מש"ס ימונה לסגנו של אקוניס.

משרד הרווחה אחראי על מערכות הרווחה בישראל, וכן על קביעת מדיניות בתחומי העבודה ואכיפת חוקי העבודה. גם המוסד לביטוח לאומי, שנמצא כרגע בעימות עם משרד האוצר על עצמאותו הכלכלית, נמצא באחריות המשרד.

עם אישור מינויו כתב אקוניס בחשבון הפייסבוק שלו כי "אני מתחייב בפניכם, כפי שהתחייבתי ונהגתי בכל תפקידיי הקודמים לפעול מכל ליבי, למען אזרחי ישראל – באשר הם. בממלכתיות, ביסודיות, על מכלול אמונותיי ותפיסות עולמי, שידועות וחשופות גם למי שאינו תומך בהן, ולעשות ככל יכולתי כדי להיות שליח נאמן שלכם, במשימה כבדת אחריות וחיונית כל כך לאוכלוסיות רבות כל כך במדינתנו."

משרד העבודה והרווחה נותר ללא שר החל ממאי האחרון, אז התפטר ממנו השר חיים כץ בעקבות הגשת כתב אישום נגדו. בעקבות ההתפטרות עבר תיק הרווחה לראש הממשלה בנימין נתניהו. בנובמבר האחרון הוגשו כתבי האישום גם כנגד נתניהו, והוא הודיע שיתפטר מתפקידיו כשר, בכפוף לפסיקת בג"ץ שאינה מאפשרת לשר שהואשם בעבירה פלילית להמשיך בתפקידו.

נתניהו החל לאייש את המשרדים בהם החזיק. לשר הבריאות מונה ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) שכיהן כסגן שר במשרד. בתחילת ינואר הודיע נתניהו כי ימנה לתפקיד שר הרווחה את שרת השיכון יפעת שאשא-ביטון (הליכוד), כחלק מסבב מינויים בו ימונה סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) לשר השיכון, סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) לשרת התפוצות, ח"כ דוד ביטן (ליכוד) לשר החקלאות. בהמשך ירד מינויים של כהן וביטן מסדר היום בעקבות חשש מביקורת שיפוטית על מינוי שלושה שרים נוספים לממשלה המכהנת כממשלת מעבר, שלא זכתה לאמון הכנסת.

בסופו של דבר החליט נתניהו למנות את אופיר אקוניס לשר העבודה והרווחה בנוסף על תפקידו כשר המדע, ומשולם נהרי יתמנה לסגנו ויחדל מלשמש סגן שר במשרדי הפנים ופיתוח הפריפריה. חוטובלי מונתה לשרת התפוצות, והשר צחי הנגבי מונה לשר החקלאות, בנוסף לתפקידו כשר לפיתוח אזורי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!