דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אונס ג'אבור

נשים בספורט / הטניסאית הטוניסאית הראשונה בהיסטוריה ברבע גמר טורניר גרנד סלאם

אונס ג'אבור ניצחה את צ'יאנג הסינית בשמינית הגמר באליפות אוסטרליה והפכה לטניסאית הראשונה ממדינת ערבית שמגיעה להישג החשוב | הלילה (ג') תפגוש ברבע הגמר את סופיה קינן מאה"ב | "אני מנסה להעניק השראה לנערות בטוניסיה"

אונס ג'אבור מנצחת בשמינית גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, 26 בינואר 2020. (AP Photo/Dita Alangkara)
אונס ג'אבור מנצחת בשמינית גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, 26 בינואר 2020. (AP Photo/Dita Alangkara)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אונס ג'אבור מטוניסיה הפכה השבוע לטניסאית הראשונה ממדינת ערבית שהעפילה לרבע גמר טורניר גרנד סלאם. ג'אבור בת ה-25 שדורגה לפני תחילת התחרות רק במקום ה-78 בעולם, היא ההפתעה הגדולה עד כה של טורניר אוסטרליה הפתוחה. הלילה היא תפגוש את סופיה קיינן בת ה-21 מארה"ב שהדיחה את קוקו גוף וגם לה זהו רבע גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה.

ב-6 ביוני 2012 התקבלה ג'אבור בת ה-16 בקול תרועה ברחובות עיר הבירה טוניס, בעקבות זכייתה ההיסטורית בטורניר הרולאן גארוס בפריז לנערות. רק שנה לפני כן, היא הפסידה בגמר של אותו הטורניר. למרות ההפסד המאכזב בגמר, היא לא ויתרה על חלום ילדותה שיום אחד תזכה בטורניר הרולאן גארוס.

לפני המשחק הגורלי בגמר 2011, הצהירה ג'אבור בפני התקשורת הטוניסאית על שאיפותיה העתידיות כשחקנית "אני רוצה להיות הטוניסאית הראשונה שזוכה בגרנד סלאם ומדורגת במקום הראשון בעולם לנערות ולבוגרות". את הזכייה בתואר והמקום הראשון בדירוג העולמי לנערות, היא כבר השיגה. אך הדרך לתואר הגרנד סלאם הראשון בקריירה הבוגרת, היא כמובן הרבה יותר קשה ומסובכת. 

ג'אבור החלה לשחק טניס מגיל 3 ובמהרה משכה המון שומת לב וצורפה כילדה לתוכנית מיוחדת של מצטייני הטניס המקומי. בשבוע בו חגגה את יום הולדתה ה-13, היא השתתפה בטורניר בינלאומי ראשון לנערות שנערך בלבנון, שם זכתה בתואר הראשון שלה כשחקנית טניס, כאשר הניפה את גביע הזוגות עם שחקנית טניס מוכשרת אחרת בשם נור אבאס, שלא צלחה את המעבר למקצוענות. 

אתמול (ראשון) באליפות אוסטרליה הפתוחה עשתה ג'אבור היסטוריה כאשר הפכה לשחקנית הטניס הערביה הראשונה שמעפילה לשמינית גמר טורניר גרנד סלאם. היא לא עצרה שם וניצחה את וואנג צ'יאנג הסינית בתוצאה 7:6, 6:1, בדרך להמשך מסעה המופלא. 

"אני תוצר של הטניס הטוניסאי ב-100 אחוז"

בסיום הניצחון ציינה את חשיבות ההישג לא רק לה, אלא גם לדור העתיד של טניס הנשים הערבי "זה דבר מדהים להגיע לרבע הגמר בפעם הראשונה. אני מנסה להעניק השראה לנערות רבות בטוניסיה ובעולם הערבי, במיוחד באפריקה. זה לא דבר בלתי אפשרי, אני עשיתי את זה. אני שמחה לתת דוגמה טובה ואני מקווה שאני אצליח להעניק השראה לנשים להאמין בחלומות שלהן ולהגשים אותם".

למרות הקשר העז שחשה בחיבור לטוניסיה ולעולם הערבי, העובדה שב-8 שנים האחרונות היא מתאמנת וחיה מחוץ לטוניסיה מעלה את השאלה האם היא בכלל מייצגת את טוניסיה או תוצר של הטניס הבינלאומי. בתשובה לכל מי שמבקר אותה אמרה ג'אבור בגאווה שנולדה וגדלה בטוניסיה "כמו שאמרתי בעבר, אני התאמנתי בטוניסיה מגיל 3 עד גיל 17. אני תוצר של הטניס הטוניסאי ב-100 אחוז". 

אונס ג'אבור מנצחת בשמינית גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, 26 בינואר 2020. Melbourne, Australia. (Photo by Fred Lee/Getty Images)
אונס ג'אבור מנצחת בשמינית גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, 26 בינואר 2020. Melbourne, Australia. (Photo by Fred Lee/Getty Images)

את הקשר למדינה בה גדלה ועזבה כדי להפוך לטניסאית מקצוענית, היא ממשיכה לחזק בין הטורנירים בהם היא משתתפת. לפני תחילת העונה קיימה מפגש עם ילדים וילדות בעיר מונסטיר בטוניסיה, שחולמים יום אחד להפוך לשחקני טניס. בעלה קארים קאמון סיפר לאתר הטורניר "ראיתי איך הילדים הביטו עליה, זה היה דבר מדהים בשבילי".

הלילה בשעה 2:00, תעלה ג'אבור למשחק רבע הגמר מול סופיה קינן בשביל להמשיך את מסע הקסם שלה במטרה להמשיך לעורר השראה ולכתוב את ההיסטוריה הנשית של העולם הערבי בטניס. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!