דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה ציבורית

נוהגים ומותקפים / במחאה על תקיפת נהגי אוטובוס: ההסתדרות תשבית קו מרחובות לת"א

קו 274 יושבת בין השעות 11:00-13:00, לאחר שלושה מקרי אלימות כנגד נהגים בשבוע האחרון | יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי דורש להציב מחיצות לנהגים ומצלמות באוטובוסים, ומזהיר: "אם הנושא לא יטופל - נכריז סכסוך עבודה"

נהג אגד (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/ פלאש 90)
נהג אגד (צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הודיע הערב (שלישי) על השבתה של שעתיים בפעילות קו אוטובוס מס' 274 של חברת אגד, המחבר בין רחובות לתל אביב, במחאה על תקיפה אלימה של נהג בקו זה היום בצהריים. זוהי התקיפה האלימה השלישית כלפי נהג אוטובוס בשבוע האחרון.

הקו יושבת מחר (רביעי) בין השעות 11:00-13:00, ובשעות אלו ואיגוד התחבורה יקיים עצרת מחאה עם נהגי החברה בסניף רחובות. במהלך עצרת המחאה, יחולקו לנהגים תרסיסי פלפל להגנה עצמית. באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות איימו בהכרזת סכסוך עבודה בכל חברות התחבורה הציבורית.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "אנחנו לא מוכנים להשלים עם גל האלימות. פנינו לכל הגורמים הרלוונטיים, ביניהם משרד התחבורה, בבקשה שיפעלו להקמת מחיצה לנהגי האוטובוסים, כפי שקיים במדינות אחרות וגם באוטובוסים החדשים שפועלים בארץ. בנוסף, ביקשנו התקנת מצלמות שיתעדו את כל מהלך הנסיעה. אנחנו מצפים שבתקופה הקרובה הנושא יטופל – ולא, נאלץ להכריז על סכסוך עבודה בכל חברות התחבורה הציבורית המיוצגות ע"י ההסתדרות".

התקיפה בקו 274 ארעה היום (שלישי) בשעות הצהריים, כאשר נוסע תקף באגרופים נהג אוטובוס מפרקית (אקורדיון), תוך כדי נסיעה של 70 קמ"ש וסיכון כלל הנוסעים. מדובר באוטובוס שיכול להכיל 150 נוסעים. הנהג נזקק לטיפול רפואי ואושפז. מהמשטרה נמסר כי בן 23 מצפת נעצר בחשד שתקף את הנהג ונמלט מהמקום.

מדובר במקרה נוסף בשרשרת מתמשכת של אירועי אלימות כלפי נהגי אוטובוסים. אתמול (שני) נעצר בן 14 לאחר שנהג אוטובוס הגיש תלונה נגדו ונגד חברו שתקפו את הנהג, קיללו, איימו ותקפו אותו ואף הגיבו בתוקפנות כלפי נוסעים שהעירו להם על התנהגותם. בשני המקרים החקירה נמשכת.

מקרה נוסף, שזכה לתשומת לב תקשורתית רבה, גם בשל התערבותו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הוא של גבר שעלה לקו 190 מראשון לציון בת"א ביום חמישי האחרון, קילל, איים ושבר את משקפיו ורגלו של הנהג. הגבר הפוגע תועד על ידי נוסעים נוספים באוטובוס, אשר סבלו גם הם מטח קללות ואיומים מידיו. בתחילת השבוע התוקף הסגיר עצמו, מעצרו הוארך ושמו נאסר לפרסום בשלב זה.

 

אבי אדרי בכינוס מחאה של עובדי אגד במאבק על הסכם השכר (צילום: מתוך דף הפייסבוק של איגוד עובדי התחבורה).
אבי אדרי בכינוס מחאה של עובדי אגד במאבק על הסכם השכר (צילום: מתוך דף הפייסבוק של איגוד עובדי התחבורה).

במכתב אותו שיגר אדרי למנכ"לי חברות התחבורה הציבורית בהן מאוגדים העובדים בהסתדרות אגד, דן, מטרופולין ודן בצפון, ומנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, הועלו מספר פתרונות לאלימות כלפי הנהגים: הפרדה פיזית בין הנהגים לנוסעים, התקנת מצלמות באוטובוסים והתקשרות עם חברת אבטחה שתיתן מענה לנהג במהירות.

"איננו יכולים לעמוד מנגד כשהנהגים מותקפים בתדירות גבוהה", כתב אדרי במכתב, "ונאלץ לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותנו, לרבות באמצעות הכרזת סכסוך עבודה בגלל חברות התחבורה הציבורית המיוצגות על ידנו."

מאגד נמסר בתגובה לתקיפת הנהג ולשביתה המתוכננת: "מדובר באירוע נוסף של אלימות בלתי נתפסת שלא נשלים איתה ונלחם כנגדה בכל דרך בשיתוף ההסתדרות הכללית , משרד התחבורה ומשטרת ישראל אך יחד עם זאת אנו באגד כמו גם משרד התחבורה לא נשלים בכל דרך לנהל מאבק על גב נוסעי קו 274 וקווי השרות בכללותם בדרך של השבתת קוים אנו נלחם בכל כוחנו ובאמצעות כל האפשרויות החוקיות העומדות לרשותנו כדי לא לאפשר פגיעה בציבור הלקוחות היקר של אגד. אני קורא לראשי ועד העובדים של אגד, לראשי ההסתדרות הכללית לעצור את החרפה הזו ולמצוא דרכים משותפות אפקטיביות יותר למיגור האלימות כנגד נהגי האוטובוסים בישראל." עוד נמסר כי מנכ״ל אגד אבי פרידמן ידון מחר (רביעי) בבוקר עם בכירי משרד התחבורה על הדרכים לטיפול במשבר.

מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נמסר: "ברשות רואים בחומרה כל מקרה אלימות המופנה כנגד נהגים. לצערנו אנו נתקלים במקרים רבים מידי שבהם נוסעים נוהגים באלימות בנותני השירות בתחבורה הציבורית. אנו מודים למשטרת ישראל שאינה מקלה ראש במקרי באלימות. ומקווים שיחד בשיתוף פעולה נמגר את תופעת האלימות כלי הנהגים. וקוראים לנהגים להתלונן בכל מקרה שנתקלו באלימות. מנגד נוסעי התחבורה הציבורית אינם צריכים לשלם את המחיר בהשבתת התחבורה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!