דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקציב המדינה

מדינה בהמתנה / הח"כים נגד הפסקת המיזם לביטחון תזונתי: "30 מיליון ש"ח מבדילים בין צלם אדם לאובדנו"

המיזם שמבטיח תלושי מזון ל-11 אלף משפחות הוקפא בגלל שאינו בבסיס התקציב | חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית קראו ליו"ר הכנסת לחייב כינוס ועדת כספים בהקדם

עגלת מוצרים ריקה בסופר. אילוסטרציה (ChameleonsEye / Shutterstock.com)
עגלת מוצרים ריקה בסופר. אילוסטרציה (ChameleonsEye / Shutterstock.com)
יונתן קירשנבאום
טל כרמון

חברי כנסת ממפלגות מכל הקשת הפוליטית הגישו היום (חמישי) בקשה ליו"ר הכנסת  לכנס את וועדת הכספים כדי להפעיל מחדש את פרויקט הביטחון התזונתי שהופסק בגלל התקציב ההמשכי.

בתכנית לוקחות חלק 11 אלף משפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי ועלותה כ-30 מיליון שקלים בשנה. במסגרתה מקבלות המשפחות כרטיסים מגנטיים באמצעותם הם יכולים לרכוש מזון ברשתות שיווק. התכנית מוגדרת כפיילוט, ולכן היא איננה בבסיס התקציב ומתוקצבת כל שנה מחדש. בגלל מנגנון התקציב ההמשכי, כדי לתקצבה יש צורך באישור של ועדת החריגים של החשב הכללי במשרד האוצר.

" מדובר ב30 מיליון שקלים לשנה שמבדילים בין צלם אנוש לבין אובדנו המוחלט. לא ייתכן שמי שיכולתו להתקיים תלויה בחסדי הממשלה, יאלץ לשלם את מחיר החידלון וחוסר האחריות, ובמקרה זה, המחיר עשוי להיות בבריאותם ובחייהם" כתבו הח"כים במכתב.  "לאחרונה הובא לידיעתנו כי הופסק המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, תכנית אשר מסייעת ל-11 אלף משפחות בישראל לספק את הצורך הבסיסי ביותר- מזון. המיזם הוגדר כמיזם משותף וכפיילוט ולא עוגן בבסיס התקציב, וכך הוא מתנהל מזה שנים. כעת בהעדר תקציב -החל מינואר המשפחות הפסיקו לקבל השוברים וקופסאות הירקות ופירות".

שר העבודה והרווחה חיים כץ בעת הצגת המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, פברואר 2017 (צילום: משרד העבודה והרווחה)
שר העבודה והרווחה חיים כץ בעת הצגת המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, פברואר 2017 (צילום: משרד העבודה והרווחה)

את המכתב יזמה ח"כ אורלי לוי אבוקסיס (העבודה-גשר-מרצ), וחתומים עליו ניצן הורוביץ (העבודה-גשר-מרצ), ינון אזולאי (ש"ס), אתי עטיה (ליכוד), קרן ברק (ליכוד) אורית פרקש-הכהן (כחול לבן) ומיכאל מלכיאלי (ש"ס).

יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס שיזמה את המהלך: "יחד עם חבריי לוועדת הכספים, מכל הקשת הפוליטית, הגשתי היום ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בקשה לחייב את יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לכנס את הוועדה באופן דחוף כדי לאשר את תקצוב המשך פרויקט הביטחון התזונתי. גפני סירב לדרישתי לכנס את הוועדה והדבר גורם לכך שישנן משפחות רבות שפשוט נשארות רעבות בגלל שאין ממשלה והפרויקט לא מתוקצב. לא נאפשר לילדים להישאר רעבים כתוצאה מהפלונטר הפוליטי שהמדינה נמצאת בו. אני מודה לחבריי וחברותיי בוועדת הכספים ששמו את המחלוקות הפוליטיות בצד ושילבו ידיים למען האזרחים שצריך עזרה".​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!