דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אורי לוי

השידור הציבורי / אורי לוי: כל שתכננתי לגיל השלישי התבסס על מיצג שווא

איש רשות השידור הוותיק התבטא באופן יוצא דופן בדף הפייסבוק שלו. לטענת לוי, עם הגיעו לגיל הפרישה, גילה כי משרד האוצר לא מכיר בהסכם הפנסיה שנחתם עמו לפני כ-15 שנה.

אורי לוי. צילום ארכיון: יונתן זינדל \ פלאש 90
אורי לוי. צילום ארכיון: יונתן זינדל \ פלאש 90
אבישי בורלא
אבישי בורלא
כתב אזור הנגב והדרום
צרו קשר עם המערכת:

שדר הספורט ואיש רשות השידור הוותיק אורי לוי, גילה, רגע, לפני מועד הפרישה כי הפנסיה שיקבל לא תהיה כפי שהובטח לו "לפתע התברר לי שכל שתכננתי לגיל השלישי, למשפחתי, ילדי, ואפילו נכדי התבסס על מיצג שווא. משהו שנמצא באזור האפור שבין רשלנות חמורה, הפרת אמונים ולכאורה אפילו הונאה זיוף ומרמה" כתב לוי בדף הפייסבוק שלו.

"לפני 15 שנה החליטה רשות השידור להעניק חוזים אישיים לכמה מעובדיה. נבחרו עובדים מצטיינים, כאלה שתרמו ולא נמצא רבב בהתנהלותם. חלקם בקול ישראל וחלקם בערוץ הראשון. בצניעות, גם אני הייתי בין הנבחרים" הסביר לוי את השתלשלות העניינים, "חוזה אישי, לא יוצא דופן ולא חריג בהיקפו, בוודאי לוותק שצברנו". לוי ציין שהסכום עליו הוסכם עמד על 23,400 ש"ח ברוטו לעבודה הכוללת שבתות, חגים ושעות בלתי שגרתיות.

החוזה שנחתם לאחר המשא ומתן קבע, על פי לוי, את דרגת הפרישה "בצורה מפורשת. ללא תנאי. לא דרגה חריגה, ולא סכום פנסיה יוצא דופן". עוד הוסיף כי "על החוזה חתמו סמנכ"ל הכספים של הרשות, מנכ"ל הרשות, הלשכה המשפטית אישרה ויצאנו לדרך. מילאנו את חלקנו בחוזה עד תום. שעות בלתי סופיות, שבתות וחגים עבודה תחת לחץ ומתח שבמקרה שלי גם הובילה אותי לאירוע מוחי, שנות ניהול ארוכות, תפקידי מפתח ועוד".

אך בהגיעו לגיל הפרישה נדהם לוי לגלות כי משרד האוצר מתנער מהסעיפים עליהם חתם ומתנאי הפרישה שהובטחו לו לכאורה. במכתב מהאוצר נטען כי הוא אינו מכיר בסעיפי הפנסיה וימי המחלה בחוזה ולטענת האוצר הדברים נאמרו לקברניטי הערוץ כבר לפני 15 שנה. "אבל אין כל אסמכתא לכך, בוודאי שאין כל זכר למסמך שמיידע אותנו על כך" כתב לוי.

לוי טוען כי בכירים נוספים בערוץ החתומים על אותו החוזה שותפים למצוקתו: "לא רוצה לצרף את שמות חברי למצוקה. כולם בכירים מוכרים וידועים. שומר על הפרטיות שלהם." כתב לוי, "מתברר שכל מה שהסתמכנו עליו שווה לפח. הפנסיה שתוכר לנו היא ברמה של פקיד מתחיל. 40 שנות שרות כולל ניהול בכיר ופנסיה חד ספרתית נמוכה. ועכשיו בגיל 65 לך תתמודד עם הטרוף הזה".

בכאב ובכעס מכריז לוי כי הוא אינו מוכן לוותר: "אבל אני אצא למלחמה. כי מישהו מנסה לפגוע בילדים שלי, במשפחתי. ואני לא אוותר. זהו הערוץ שלי. זוהי דרכו. וזה האוצר שלכם. וזה יכול לקרות לכל אחד. שבת שלום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!