דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בעולם / אלופת צרפת לשעבר בהחלקה על הקרח חשפה: נאנסתי בגיל 15 על ידי המאמן שלי

עולם הספורט בצרפת רועש בעקבות דבריה של שרה אביטבול, המאשימה את מאמנה לשעבר ז'יל בייר באונס ופגיעה מינית בה בין השנים 1990-1992 | "הוא התחיל לעשות דברים איומים שהובילו להתעללות מינית, נאנסתי בגיל 15"

מחליקת הקרח שרה אביטבול, צרפת, 2 לדצמבר 2006 (Photo by Serge BENHAMOU/Gamma-Rapho via Getty Images)
מחליקת הקרח שרה אביטבול, צרפת, 2 לדצמבר 2006 (Photo by Serge BENHAMOU/Gamma-Rapho via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פרשת פגיעה מינית מסעירה את צרפת. שרה אביטבול מחליקת הקרח אשר זכתה בעבר ב- 10 באליפות צרפת, האשימה את מאמנה לשעבר ז'יל בייר באונס ופגיעה מינית בין הגילאים 15-17 בין השנים 1990-1992. בייר מצידו דחה את האשמות, אך אמר שהיו יחסים מינים ביניהם.

אביטבול כיום בת 44, זכתה בעברה ב-10 אליפויות צרפת, 7 מדליות באליפויות אירופה ומדלית ארד באליפות העולם בשנת 2000. אביטבול תיארה בראיון לעיתון 'ל'אקיפ' הצרפתי אירועים חמורים מאוד שקרו בתקופה במהלכה אימן אותה בייר כנערה צעירה "הוא (בייר) התחיל לעשות דברים איומים שהובילו להתעללות מינית, אני נאנסתי בגיל 15"

אביטבול היא לא היחידה שהאשימה את בייר, מחליקת קרח נוספת מצרפת טענה כי התעלל בו מינית בסוף שנות השבעים, כשהייתה בין 13 ל-14 שנים. ההאשמות הגיעו רק שבוע לאחר שמאמן הטניס הצרפתי אנדרו גדס נידון ל-18 שנות מאסר על כך שאנס ארבעה שחקנים קטינים. בנוסף באותו היום פורסם בצרפת על ידי "ל'אקיפ" ניהלה גם דו"ח נפרד על תוקפנות מינית בשחייה צרפתית בשנות השמונים, בעוד הטניסאית לשעבר איזבל דמונגוט האשימה את מאמנה רג'יס דה קמרט באונס.

כל אותם האירועים מצטרפים לחשיפה התקשורתית בעיתונות הצרפתית בסוף שנת 2019, ארגון העיתונאים לזכויות אדם בשם 'We Report' על פי החקירה, למעלה מ- 276 ספורטאים מ-28 ענפי ספורט שונים, רובם ילדים מתחת לגיל 15, היו קורבנות להתעללות מינית.

המאמן בן ה-62 הודה כי קיים יחסי מין עם המחליקה, אותה הוא אימן. בתגובה להאשמות שהובאו נגדו טען שפרש אחרת את מעשיו "אף על פי שהזיכרונות שלי בנסיבות מדויקות שונות משלה, אני מודע לכך בהתחשב בתפקידי ובגילה באותה תקופה, מערכות היחסים הללו היו בכל מקרה לא ראויות" אמר בייר. עם פרסום האשמות החמורות פוטר בייר מתפקידו כמנהל המקצועי של מועדון החלקת הקרח "Les Français Volants" .

האשמותיה של אביטבול התרחשו ביום בו יומני הספורט 'ל'אקיפ' ניהלו דיווח ארוך על פגיעות מיניות בהחלקה לקרח, שחייה וטניס בצרפת. לפי הדיווח עיתון בעיתון שתי מחליקות קרח עבר נוספות האשימו את בייר ועוד שני מאמנים נוספים בשם ג'אן-רונלד ראקל ומיכאל לותץ בהטרדה ופגיעה מינית, כאשר הן היו קטינות.

שרת הספורט הצרפתית רוקסנה מרסינאנו לא הגיבה ישירות על המקרים הללו, אך אמרה לרדיו צרפת כי השליטה במאמנים צריכה להיות הדוקה יותר "אנחנו מדברים על פדופיליה, בבירור על דברים בלתי קבילים בחברה. בספורט זה אפילו פחות מקובל מאחר והורים, בכל שנה, מפקידים את ילדיהם בביטחון מבלי לשאול את עצמם את השאלה הזו. הם צריכים להיות מסוגלים להמשיך לעשות את זה".

הפרשות האחרונות שנחשפו בצרפת, מעלות את הצורך בשינוי משמעותי בצרפת ובעולם כולו של מערכת אימון הספורט. הדברים הקשים שנחשפים מאז תחילת עידן ה-METOO מגלה את קצה הקרחון החמור של התמונה המלאה לפגיעות המיניות הרבות הקיימות בענפי הספורט השונים. כדי להתמודד עם התופעות הקשות שנחשפו מחייבים את גופי הספורט המקומים והבינלאומים לשנות את החוקים וליצור מקום בטוח יותר לכל מי שעוסק בספורט.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!