דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

חברה ועבודה / לקראת מיזוג: סכסוך עבודה הוכרז בחברת ECI telecom

לאחר שהנהלת החברה סירבה לחתום על שורת הסכמות שנועדו לשמור על זכויות העובדים לאור המיזוג הצפוי עם חברת ריבון האמריקנית, הכריזו העובדים על סכסוך עבודה וקיימו אסיפת הסברה

עובדי חברת ECI בהכרזה על סכסוך העבודה, פברואר 2020 (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
עובדי חברת ECI בהכרזה על סכסוך העבודה, פברואר 2020 (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

סכסוך עבודה בחברת ECI telecom, כך הודיע היום (שני) יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, וזאת על רקע עסקת המיזוג אשר נחתמה בינה לבין חברת ריבון האמריקנית. במקביל להכרזת הסכסוך ערכו היום עובדי החברה אסיפת הסברה במחאה על התנהלות ההנהלה וסירובה לחתום על שורת הבנות שנועדו לשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים.

עובדי ECI (התאגדות עובדי ECI).
עובדי ECI (התאגדות עובדי ECI).

בחודש נובמבר האחרון הודיעה החברה על רכישתה על ידי חברת ריבון האמריקנית. מיד עם הודעת הרכישה, דרש ועד העובדים לשבת למו"מ על מנת להבטיח את תנאיהם וביטחונם התעסוקתי ביחס לרכישה – אולם הנהלת החברה סירבה בתחילה לדון בנושא וטענה שאין ביכולתה לדון בפרטי העסקה לפני שזו נחתמת. רק לאחר פנייה ישירה לחברת ריבון, אשר נתנה את הסכמתה, נכנסה הנהלת ECI למו"מ עם ועד העובדים וההסתדרות בדבר השפעות הרכישה.

בין ועד העובדים, הנהלת ECI ונציגי חברת ריבון התקיימו שורה של מפגשים, אשר הולידו הבנות בנושא, שכללו הבטחה שלא יפוטרו עובדים מטעמי התייעלות לפחות עד סוף חודש יוני. עוד סיכמו הצדדים שככל שלהנהלה החדשה יהיה רצון לבצע אינטגרציה בין החברות – יובא העניין לשולחן המו"מ.

אלא שלטענת ועד העובדים, בשבועות האחרונים נמנעה ההנהלה מלחתום על ההסכמות שהושגו, בטענה למחלוקת סביב ה'ניסוחים המשפטיים'. בפועל טוענים בוועד, חזרה בה ההנהלה מההבנות והיא מסרבת להתחייב להן. יו"ר ועד העובדים ב-ECI, אופיר לוי, אמר: "במהלך החודשיים האחרונים עשינו כל שביכולתנו להימנע מסכסוך עבודה וניהלנו מו"מ מתוך אחריות לעתיד החברה ועתיד העובדים בישראל. במהלך המו"מ הגענו להסכמות, אך לצערנו כאשר הגענו לשלב הניסוחים המשפטיים גילינו שההנהלה חזרה בה מכל ההסכמות. אנו מודעים לסכנות המרחפות מעל ראשי העובדים בחברות הנרכשות ע"י חברות אמריקניות ולכן תפקידנו כוועד הוא לשמור על הביטחון התעסוקתי של העובדים בישראל. חברת ECI תמיד הייתה גאוות ההייטק הישראלי ואנו לא נשב בחיבוק ידיים כאשר מנסים לפגוע במצבת כוח האדם בארץ".

חברת ההיי-טק ECI הוקמה כשותפות ישראלית אמריקנית בשנות השישים. שיאה של החברה הייתה בתקופת הפריחה בהיי-טק בשנות התשעים אז העסיקה למעלה מ-6,000 עובדים. כיום מועסקים בה כ-800 עובדים, והיא עוסקת בתחום התקשורת והרשתות. מרכז החברה בפתח תקווה, ולה מרכז פיתוח נוסף בבאר שבע. בנובמבר האחרון נרכשה ECI, ש-80% ממניותיה היו בבעלותו של שאול שני, על ידי חברת Ribbon Communications, בתמורה ל-32.5 מיליון מניות ריבון (23% מהבעלות), 324 מיליון דולר במזומן ו-31 מיליון דולר עבור נכסי הנדל"ן של החברה.

מחברת ECI נמסר: "כפי שהודענו בעבר, אי סי אי אמורה להתמזג עם חברת ריבון האמריקאית. קוים מו״מ והושגו בשבועות האחרונים הסכמות ברורות עם ועד העובדים וההסתדרות. למרבה הצער בשלב הניסוח המשפטי הוגשו במפתיע ע"י הוועד דרישות חדשות ובלתי סבירות, דבר שהביא למצב הנוכחי. הנהלת החברה קוראת לוועד העובדים לחזור למו"מ ולהסכמות שהושגו על מנת לחזק את החברה ועובדיה בדרך החדשה כחלק מריבון”.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!