דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המיזם לביטחון תזונתי

מדינה בהמתנה / אחרי חודש הקפאה: המיזם לבטחון תזונתי יתוקצב עד אפריל

משרדי הרווחה והאוצר סיכמו על הזרמת 6 מיליון שקלים לפרויקט הנסיוני, שהוקפא עקב היעדר תקציב מאושר | שר הרווחה אופיר אקוניס: "אלפי המשפחות שלוקחות חלק במיזם לא צריכות להיפגע מכך שאין תקציב מדינה"

ילדה ניגשת למקרר. ארכיון. למצולמת אין קשר לכתבה. (חן לאופולד/פלאש90)
ילדה ניגשת למקרר. ארכיון. למצולמת אין קשר לכתבה. (חן לאופולד/פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרדי הרווחה והאוצר סיכמו על המשך המיזם לבטחון תזונתי, שהוקפא החל מתחילת 2020 עקב היעדר תקציב מדינה מאושר. לפי הסיכום, בשלב זה תועבר במיידי תוספת תקציבית לארבעת החודשים הקרובים בהיקף של כ-6 מיליון שקלים, באמצעותם יוכל משרד הרווחה לספק את תווי הקניה לכ-11,000 המשפחות הזכאיות עד לחודש אפריל (כולל), ובתוכו חג הפסח. בנוסף נמסר כי בכוונת המשרד להכניס את המיזם לבסיס התקציב.

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס אמר כי "מיזם הביטחון התזונתי ימשיך לפעול. אלפי המשפחות שלוקחות חלק במיזם לא צריכות להיפגע מכך שאין תקציב מדינה ואסור שפרויקט חשוב כזה ייפסק. לכך פעלתי וכך יהיה".

המיזם לביטחון תזונתי הוא פרויקט נסיוני של משרד העבודה והרווחה הפועל מאז 2017, במטרה לשפר את הביטחון התזונתי והבריאותי של המשפחות העניות ביותר. במסגרת הפרויקט מקבלות 10,830 משפחות מ-46 יישובים לתמיכה חודשית ברכישת מזון – מחציתן בכרטיס קניות חודשי, ומחציתן באמצעות חבילות מזון יבש שמגיעות לבתי הזכאים באמצעות שליח. בנוסף משתתפות המשפחות בסדנאות העשרה במרכזים קהילתיים שעוסקות בתזונה, בריאות, ניהול תקציב, ידע פיננסי בסיסי ועוד.

עתיד הפרויקט לאחר חודש אפריל אינו ברור, מאחר שאישור תקציב מדינה ל-2020 צפוי רק בקיץ, וזאת במידה שלאחר הבחירות הקרובות תוקם ממשלה. בנוסף, חלק מחברי הכנסת שהגיבו לסיכום טענו כי הסכום שאושר אינו מספיק להפעלת הפרויקט גם עד אפריל.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שדנה השבוע בהמשך הפרויקט אמר בתגובה לסיכום: "המאבק המשותף של חברי ועדת הכספים הצליח ואני מברך על כך. כמו שאמרתי בדיון החירום אתמול, זהו מיזם חשוב מאין כמותו. ועדת הכספים תמשיך לעקוב ולוודאות על המשך פעילותו ותקצובו למען המשפחות. הכתם על המדינה הוסר".

חבר הכנסת איציק שמולי (העבודה-גשר) טען כי הסכום שאושר לא יספיק להפעלת הפרויקט גם עד ינואר. ״זו בשורה שכולה עליבות והונאה. עלות המיזם לביטחון תזונתי לחודש כ – 6 מיליון ש"ח, מחציתם מהממשלה. אין שום סיכוי שהתוספת תספיק להשלמת התמיכה מינואר ועד פסח כולל. אני מאוד מקווה שאין כוונה נסתרת לקחת את היתרה מתוך תקציב הרווחה. עם עודף של 4 מיליארד בינואר הממשלה לא צריכה לגלגל את הנטל על ילדים בסיכון או נפגעות אלימות אלא לממן את עלות ההזנה בעצמה״​

אבי דבוש, מנכ״ל 'רבנים למען זכויות אדם' שנאבק על המשך קיום המיזם, אמר בתגובה כי: ״המצב הנוכחי שבו המיזם נאלץ להיפסק כי אף אחד לא דאג למצוא תקציב להמשך הפעלתו, מעיד עד כמה עמוק חוסר האחריות והאבסורד שבקיומן של שלוש מערכות בחירות מיותרות בשנה אחת. התקצוב עליו סיכמו משרדי האוצר והרווחה הוא טיפה בים במציאות שבה חיים בישראל שני מיליון עניים, ועומק הפערים גדל. העוני הוא פיגוע חברתי, והמאבק בו צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות של כל נבחרי הציבור בישראל, וביתר שאת של הממשלה הבאה.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!