דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / רגל הזהב: קפטנית קנדה שברה את שיא השערים במשחקי נבחרות, לגברים ולנשים

עם ארבעה שערים בטורניר הקדם-אולימפי, כריסטין סינקלייר העמידה גם את מאזנה האישי על 186 כיבושים - שניים יותר מהשיא הקודם | בכך היא הבטיחה את מקומה של הנבחרת באולימפיאדת טוקיו

שחקנית נבחרת קנדה בכדורגל כריסטין סינקלייר (AP Photo/Delcia Lopez)
שחקנית נבחרת קנדה בכדורגל כריסטין סינקלייר (AP Photo/Delcia Lopez)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת כדורגל הנשים של קנדה הבטיחה בשבת את העפלתה לאולימפיאדת טוקיו בקיץ הקרוב, אחרי ניצחון 0:1 על קוסטה ריקה בטורניר המוקדמות. מי שגנבה את ההצגה בטורניר הקדם האולימפי של צפון ומרכז אמריקה, הייתה החלוצה הקנדית כריסטין סינקלייר, עם ארבעה שערים שהעלו את מאזנה במדים הלאומיים ל-186, שיא חדש של שערים במשחקי נבחרות, לנשים ולגברים. השיא הקודם, שעמד על 184 שערים, הוחזק על ידי אבי וומבאק האמריקאית.

סינקלייר בת ה-36, קפטנית הנבחרת ושחקנית פורטלנד ת'רונס מהליגה האמריקאית, היא אחת מהכדורגלניות הגדולות בהיסטוריה של הענף. כבר בגיל 16 הצטרפה לסגל הנבחרת הבוגרת של קנדה, ובשנתה הראשונה במדים הלאומיים כבשה לא פחות מ-15 שערים ב-18 הופעות בינלאומיות. החלוצה הבלתי ניתנת לעצירה הובילה את הנבחרת לזכייה במדליית הארד האולימפית ולהעפלה לרבע הגמר המונדיאל הביתי ב-2015. בליגה, זכתה גם בארבע אליפויות ארה"ב.

שבירת השיא הכתה גלים ברחבי העולם עם ברכות מרגשות מראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו וגם מחזיקת השיא הקודם אבי וומבאק. הצטרפה לחגיגה, למרות ששיאה הוא זה שנשבר. סינקלייר עצמה, המשיכה להוכיח את המנהיגות השקטה והצנועה שלה, והודתה לכל מי שעזר לה לקבוע את השיא.

 

בראיון למגזין 'Canadian Business' לפני יציאת הנבחרת למשחקי ריו 2016, התבדחה כי כקפטנית "כל מה שאני עושה זה לעשות את זריקת המטבע בתחילת המשחק וללבוש את הסרט על היד שלי". אך הסבירה כי "אני מנהיגה מהסוג השקט. אני אעשה הכל בשביל הקבוצה שלי, אני אדבר מתי שאני אצטרך ואני אוביל דרך דוגמה אישית. אדרוש לעבוד קשה, לעשות את את הטוב ביותר כדי להתכונן למשחק ולא לעגל פינות".

סינקלייר היא אולי מנהיגה שקטה עם מוסר עבודה גבוה, אך היא מבינה שהפרסום לו זכתה מאפשר לה להוביל גם תהליכים חברתיים. ב-2016 הצטרפה לקמפיין להעלאת  המודעות למחלת הטרשת הנפוצה, ממנה סובלת אימה.

אחרי שהתרגלה לדבר בתקשורת הקנדית רק על כדורגל, בחרה סינקלייר להוביל מהלך שדרש ממנה לראשונה לצאת מהמקום הבטוח שלה במגרש ולדבר על הקשר המשפחתי והאישי למחלה. "זאת הפעם הראשונה שאני יוצאת מאזור הנוחות שלי, במובן של לדבר על טרשת נפוצה ואיך שהיא השפיע על המשפחה שלי" אמרה, "עכשיו שעשיתי זאת, אני מבינה שזה משהו שהייתי רוצה להיות חלק ממנו ואני מרגישה שאני יכולה לעזור כדי לעשות שינוי".

עם 290,087 כדורגלניות, קנדה שנייה רק לארה"ב (בה משחקות לא פחות מ-9.5 מיליון כדורגלניות) במספר השחקניות בעולם ניצבת קנדה במקום השני בעולם אחרי ארה"ב. הישגי הנבחרת בהובלת סינקלייר הפכו את הענף לאחד מענפי ספורט הנשים המובילים במדינה. הדור צעיר והמוכשר שגדל שם כעת, רואה את השחקנית הגדולה בתולדות קנדה ממשיכה לשבור שיאים ולהתוות לו את הדרך להישגים נוספים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!