דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עולים

יהודי אתיופיה / בדרך לאיחוד משפחות? הממשלה אישרה את הגעתם של 398 עולים מאתיופיה

החלטת הממשלה תאפשר הבאת עולים שעומדים בקריטריונים של 'איחוד משפחות', ועד היום לא הורשו לעלות לארץ | ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מחויבים לשילובם המלא של בני העדה בחברה הישראלית"

עולים חדשים מבני הפלשמורה, 9 באוקטובר 2016 (צילום ארכיון: דבר)
עולים חדשים מבני הפלשמורה, 9 באוקטובר 2016 (צילום ארכיון: דבר)
דוד טברסקי

ממשלת ישראל אישרה אתמול (ראשון) את הגעתם של 398 עולים נוספים מאתיופיה וזאת במסגרת 'איחוד משפחות'. את ההבטחה על העלאת העולים נתן בראש הממשלה בנימין נתניהו לפני שבועיים, עם ההכרזה על שחרורה של נעמה יששכר ממאסר ברוסיה ובעקבות הבטחתו לח"כ גדי יברקן שהצטרף ליכוד.

"אני גאה בכך שכראש ממשלה הייתה לי הזכות להעלות אלפים מאחינו ואחיותינו מאתיופיה במהלך כהונתי כראש הממשלה, ואנחנו מתכוונים כמובן להמשיך לעשות זאת" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה והודה לחברי הכנסת אברהם נגוסה ודוד אמסלם, "אנחנו מחויבים לשילובם המלא של בני העדה בחברה הישראלית, אנחנו פועלים למען זה ללא הרף ונמשיך לעשות זאת".

ראשוני עולי מבצע יהודית פברואר 2019 (צילום: המטה להעלאת יהודי אתיופיה).
ראשוני עולי מבצע יהודית פברואר 2019 (צילום: המטה להעלאת יהודי אתיופיה).

על פי החלטת הממשלה, שעלותה כ-400 אלף ש"ח, מדובר בעולים שעונים לקריטריונים לעלייה במסגרת 'איחוד משפחות', כפי שהם נוסחו בהחלטת הממשלה מספר 1911 מיוני 2016, שאפשרה הבאתם ארצה של 1400 בני משפחותיהם של עולים מאתיופיה שעד היום לא הורשו לעלות לארץ.

במסגרת 'איחוד משפחות' עד היום עלו לארץ 1343 אנשים וה-400 שיעלו בחודשים הקרובים נופלים תחת הקריטריונים אך עדין לא עלו לארץ בגלל מגבלת המכסות להחלטה. כמו שאר העולים במסגרת איחוד המשפחות, העולים יקבלו מעמד תושבות קבע, זכויות עולה מאתיופיה ואגף הגיור יעמיד לרשות העולים שירותי גיור ומעטפת רוחנית. עם תחילת גלי העלייה באוקטובר 2016 משפחות העולים והממתינים באתיופיה העבירו ביקורת על הממשלה על כך שלטענתם ישנם מעל ל-8000 מבקשי עלייה במחנות ההמתנה באתיופיה והמדינה מתעכבת בהבאתם לארץ.

נשים הממתינות לעלייה באתיופיה, בהפגנה בבית הכנסת באדיס אבבה 19 בנובמבר 2018 (צילום: מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה)
נשים הממתינות לעלייה באתיופיה, בהפגנה בבית הכנסת באדיס אבבה 19 בנובמבר 2018 (צילום: מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה)

ההחלטה התקבלה בממשלה למרות התנגדותה של שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה, ציינה בחוות הדעת המשפטית להחלטה שקיימת מניעה משפטית לקיומה, בין היתר ציינה ברנע-פרגו כי היא חורגת מתוקף מגבלת המכסות לעולים שהביאו מראש בהחלטה של שינוי מדיניות ובעתיד היא תחייב דיון בהבאת עולים נוספים ומכיוון שמדובר בשינוי מדיניות, יש בעיה מהותית בקבלת ההחלטה בעת ממשלת מעבר.

"אנו מברכים על היוזמה להעלות יהודים מאתיופיה" מסר אחה"צ אורי פרדניק, יו"ר מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה, "הממשלה בראשות נתניהו קיבלה החלטה ב-2015 להעלות 9000 מבני הקהילה היהודית באדיס אבבה ובגונדר והעלאת 400 אנשים זה ביצוע חלקי ביותר של העלייה, כל עוד לא נראה את העולים בישראל – מדובר בדיבורים בלבד. יש להשלים את ההחלטה מ-2015 במלואה ולעשות צדק אחת ולתמיד עם שארית יהודי אתיופיה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!