דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו 2016

יורו 2016 / רונאלדו פספס פנדל, ולא האמין שזה קורה לו

רק תיקו מאופס בין פורטוגל ואוסטריה, ופורטוגל עלולה שלא לעלות לשמינית הגמר. הונגריה מובילה כעת את הבית, לאחר תיקו 1-1 עם איסלנד. במשחק נוסף אמש (שבת) ניצחה בלגיה את אירלנד 0-3.

רונאלדו לאחר שהחמיץ פנדל מכריע במשחק בין נבחרות פורטוגל לאוסטריה. צילום: AP
רונאלדו לאחר שהחמיץ פנדל מכריע במשחק בין נבחרות פורטוגל לאוסטריה. צילום: AP

הפורטוגזים הגיעו ליורו עם ביטחון עצמי רב וציפיות גבוהות אחרי שבהכנה לטורניר ניצחו את אסטוניה במשחק ידידות 7:0. כריסטיאנו רונאלדו, כוכבה של הנבחרת, שבר בטורניר זה את שיאו של לואיס פיגו המיתולוגי, ורשם את הופעתו ה-129 בנבחרת. רונאלדו יודע שזו אולי ההזדמנות האחרונה שלו להביא לפורטוגל היישג משמעותי בטורניר בינלאומי.

ובכל זאת הסלסאו לא מצליחים להיכנס לעניינים. תוצאת תיקו שניה ברציפות בטורניר מעמידה אותם בסכנת הדחה לפני שמינית הגמר. אם כך יתגלגלו הדברים זה ללא ספק תהיה הפתעה ואכזבה לפורטוגזים. מאוסטריה אף אחד לא ציפה להרבה בטורניר הזה. הנקודה שהיא הרוויחה אתמול תהיה כנראה הנקודה היחידה שלה בטורניר. אף אחד שם לא ציפה ליותר מזה.

דווקא אוסטריה פתחה את המשחק עם איום ראשון על השער הפורטוגזי, כבר בדקה השנייה. חלוצה של הנבחרת האוסטרית, מרטין הרניק, נגח מקרוב והחמיץ את השער. הפורטוגזים לקחו את המשחק לידיים והחלו בסדרה של התקפות על השער האוסטרי. נאני היה הראשון להחמיץ בדקה השישית. אחר כך הגיעו עוד שני נסיונות של נאני ו-ויירניה בדקות ה-12 וה-13. קראווליו ורונאלדו הוסיפו עוד צמד החמצות מטווח קרוב בדקות ה-19 וה-22.

6 קרנות לטובת פורטוגל עד הדקה ה-29 מעידות על הלחץ שהפעילה ההתקפה הפורטוגזית על השער האוסטרי. אוסטריה, שפתחה את המחצית באיום על השער, גם סגרה אותה כך עם בעיטה חופשית מצויינת של אלאבה, אך המגן וייריניה הציל את שערו.

למחצית השניה עלו שחקני פורטוגל כשהם נחושים להבקיע. סה"כ במהלך המשחק הם איימו על השער לא פחות מ-23 פעמים. שש פעמים היה זה רוברט אלמר, שוערה של אוסטריה שעמד בין הסלסאו לבין הניצחון. אך גם הקורה באה לעזרת האוסטרים.

בדקה ה79 רונאלדו הוכשל ברחבה וקיבל את השריקה. אלמאר קפץ לימין, רונאלדו שלח את הכדור לשמאל אבל רק כדי לפגוש את הקורה (החמצה ראשונה של פנדל בטורניר עד כה). בדקה ה-87 רונאלדו הצליח לגלגל את הכדור לשער שנפסל בטענת נבדל.

התסכול הגדול ניכר בדבריו של מאמן פורטוגל, פרננדו סנטוס שאמר בסיום המשחק "אנחנו לא יכולים לשקוע ברחמים עצמיים, יש לנו משחק קובע ב-22 לחודש. כשמדברים על הנבחרת, אנחנו לא יכולים להתרכז בכמה החמצות היו לנו. בין אם הן היו הוגנות ובין אם לא. נכון זה לא הוגן אבל זה חסר טעם לדבר על זה עכשיו יש לנו משחק קובע בשבוע הבא ואנחנו צריכים להתכונן אליו".

המשחק השני בבית ו' בין איסלנד להונגריה הסתיים בתיקו 1:1 ואיפשר להונגריה לשמור על ראשות הבית. מוקדם יותר אתמול ניצחה בלגיה את אירלנד 3:0 בתצוגת כדורגל מרשימה עם צמד ללוקאקו (48,70) והבקעה נוספת לויטסל (61).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!