דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס אילת לעבודה

כנס אילת לעבודה / אילנה כהן: "כל המפלגות נזכרו בזקנה במסדרון; במערכת הבריאות המחשב הוא במרכז"

יו"ר הסתדרות האחיות אמרה את הדברים בכנס אילת לנושאי עבודה שנפתח הערב | על שיטת מדידת בתי החולים אמרה: "הבוחנים באים לשבוע וראו איזה פלא – החולים נעלמים מהמסדרונות"

إيلانا كوهين (تصوير: متحدثة باسم الهستدروت)
إيلانا كوهين (تصوير: متحدثة باسم الهستدروت)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"מדברים על זה שהחולה במרכז, אבל זה ישראבלוף. במערכת הבריאות המחשב במרכז" – כך אמרה יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן בכנס אילת לנושאי עבודה שנפתח הערב (שלישי) כשהיא מתייחסת למאבק הארגון באקרדיטציה – שיטת הערכה שמנהיג משרד הבריאות שמבוססת בין השאר על הזנת נתונים רבים על ידי אחיות.

"הבוחנים באים לשבוע וראו איזה פלא – כבמטה קסמים החולים נעלמים מהמסדרונות", תיארה כהן את האופן בו מתמודדים בתי החולים עם הבדיקות שעורכות חברות מחו"ל במסגרת שיטת המדידה הקיימת. "יש בתי חולים שבנו קירות גבס לקראת הביקור. אין חופשות, אפשר לקלוט עוד כוח אדם לאותו שבוע. כל הציוד במקומו. ואחרי השבוע הזה פסססט, כמו בבלון. הכל נעלם. החולים חוזרים לפרוזדורים, העומסים חוזרים. מבתי סוהר שחררו אסירים בגלל הצפיפות. אבל בבתי החולים עוד מעט ישכבו חולים גם בקומות. כי לא משלמים עליהם – חינם. האוצר חנק את מערכת הבריאות."

"כשאנחנו החלטנו שאנחנו לא ממשיכים הביאו אותנו לבית הדין לעבודה. אחיות שעובדות 200% לקחו לבית דין לעבודה, כשהטילו עליהן עוד מטלות ולא הוסיפו תקנים" התייחסה יו"ר איגוד האחיות למאבק המשפטי שנפתח בעקבות העיצומים בהן נקטו. "לא שבתנו. עשינו עיצומים. בא האוצר וביקש להוריד שכר לאחיות על העיצומים. הרי שקל לא הוסיפו על המטלות שנוספו ועכשיו רוצים להוריד לאחיות שכר שהן לא מבצעות אותן? הם הפסידו פעם אחר פעם בבית הדין, וגם בארצי".

"מערכת הבריאות היום מאוד סקסית, כל המפלגות נזכרו בזקנה במסדרון, בעומס בבתי החולים. אין ספק שיש לנו מערכת טובה שמכל העולם באים ללמוד ממנה, אבל מה לעשות שאף אחד לא מתחשב בגידול האוכלוסייה, בגדילת תוחלת החיים?". היא פנתה לקהל: "מה שלא תעשו לעצמיכם אף אחד לא יעשה לכם, ומגיע לכם לקבל טיפול. אנשים משלמים כל חייהם. ולא יכול להיות שאנחנו רואים את הזקנים בגריאטריה ובפסיכיאטריה שמסתובבים כל היום ומיטה אין להם לישון. בלילה מפזרים להם מזרונים על הרצפה. לא יכול להיות שב-2020 אנשים יקבלו כזה טיפול".​

כנס אילת ה-24 לנושאי עבודה בסימן חדשנות בעולם העבודה העתיד נפתח היום ויימשך עד יום חמישי. הכנס, בארגון משותף של ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים, עוסק בין היתר ביחסי העבודה הקיבוציים בעידן של שינויים טכנולוגיים מואצים, ומשתתפים בו מעסיקים גדולים וקטנים, בכירים באוצר ובמשרד העבודה והרווחה, מומחים בתחום יחסי העבודה, משפטנים, ראשי איגודי עובדים בהסתדרות וכן ועדי עובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!