דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס אילת לעבודה

כנס אילת לעבודה / חגית פאר: "זמינות בעבודה 24/7 זה רע לאנשים, גברים ונשים"

יו"ר נעמת אמרה בכנס אילת לעבודה כי "כשנותנים גמישות תעסוקתית, אישה יכולה להישאר על המגרש" | נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה מרים כבהא הגדירה את הדרישה של מעסיקים לזמינות מלאה "העסקה פוגענית"

חגית פאר (צילום: קרן שמש)
חגית פאר (צילום: קרן שמש)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"זמינות 24/7 זה רע לאנשים, גברים ונשים", אמרה יו"ר נעמת, חגית פאר, בכנס אילת לעבודה. "אצלנו מדברים על ההבדל בין גמישות לזמינות. גמישות יכולה להיות דבר חיובי. כשנותנים גמישות, אישה יכולה בעצם להישאר על המגרש".

פאר  הוסיפה כי "נשים הן עדיין מרכז הבית. הן אלו שיוצאות לחופשת הורות. לצערי גברים עדיין לא נכנסו למרכז הבית, ואנחנו עובדים על הצעת חוק שתאפשר גם לגברים לצאת. ואז מתחיל מעגל שלם – שכר הנשים נמוך יותר, ואם הילד חולה, מי נשאר בבית? הנשים. ואז גם הפנסיה נמוכה. בנוסף, לא רואים את הנשים במקומות המשפיעים והמובילים."

פאר הוסיפה כי "הורים לא צריכים להתגרש כדי שגבר יצא פעם בשבוע מוקדם יותר מהעבודה, ייקח את הילדים מהמסגרות ויבלה איתם זמן איכות."

בנוסף להסדרי תעסוקה מותאמים לנשים, הדגישה פאר את החשיבות של חינוך לשוויון. "כדי לקדם שוויון מגדרי צריך לדבר על חינוך ועל תרבות, החל מהגיל הרך", אמרה, "לפני כשלוש שנים התחלנו בנעמת הדרכות לצוות לחינוך מודע מגדר. מתוך מודעות אנחנו מחנכים לחברה מאוזנת יותר, שבה גבר ואישה מקבלים הזדמנות שווה."

נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, מרים כבהא: "זמינות אינסופית זו תעסוקה פוגענית"

במושב השתתפה גם נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד העבודה, מרים כבהא, שאמרה כי "זמינות אינסופית זו גם תעסוקה פוגענית. גמישות שבאמת מאפשרת שעות עבודה גמישות בהתאם לצרכי העובד זה משהו מבורך, שלדעתי אמור לפנות לכולם – לא רק לנשים". לדבריה, "אם אישה יכולה להשלים שעות בבית מתי שמתאים, זה טוב. אבל אם מדובר בהוספת עוד שעות באופן שפוגע באיזון בין שעות עבודה ובית, זה בעייתי".

כבהא הוסיפה כי "מחקרים בעולם הראו שעבודה מהבית לאו דווקא עוזרת לנשים להתקדם. היא יכולה להוסיף לנשים שעות עבודה שלאו דווקא עוזרות". היא אמרה כי "אם המטרה היא להוציא את הנשים ממקומות העבודה ולהשאיר שם את הגברים – קשה לראות איך הן יתקדמו. אם ההסדר לא יהיה שוויוני, זה לא יעזור לצמצם פערים."

פאר וכבהא ביקרו את הפרסומת של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בה אמרו מנהלים בכירים במשק שהם דורשים מעובדיהם להיות זמינים טלפונית מלאה, חוץ מכאשר הם נוהגים ברכב. "ראיתי את הפרסומת הזו של הרלב"ד והצטמררתי. מעסיקים באמת יכולים להרשות לעצמם להגיד שהעובדים שלהם צריכים להיות זמינים 24/7 חוץ מזמן נהיגה? זה פספוס ענק". כבהא הוסיפה כי "המסר אמור היה להיות טוב ויצא שגוי מאוד. זו האחריות שלנו גם כמעסיקים גדולים להיזהר במסרים שאנחנו מעבירים. אני מצפה והייתי קוראת לרלב"ד לעשות המשך שבו מכפרים על המסר השגוי הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!