דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס אילת לעבודה

כנס אילת לעבודה / יניב לוי: "אנחנו לא מחכים לעיתונים. יש לנו גם כלים להעביר תוכן"

יו"ר אגף הסברה, דוברות ושיווק אמר את הדברים בפאנל שעסק בניהול משברי תקשורת בתקופה הדיגיטלית | על קמפיין שמים לב לתעשייה: "יו"ר ההסתדרות החליט ללכת על זה מתוך אחריות לנושא. הקמפיין הזה חשוב לנו"

יו"ר אגף ההסברה, הדוברות והפרסום בהסתדרות, יניב לוי (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר אגף ההסברה, הדוברות והפרסום בהסתדרות, יניב לוי (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו לא מחכים לאתרי החדשות. אם יש תוכן שאנחנו רוצים להעביר – יש לנו את הכלים לעשות את זה" – כך אמר יניב לוי, יו"ר אגף הסברה, דוברות ושיווק בהסתדרות, בפאנל שעסק בניהול משברי תקשורת בעידן הדיגטלי. לוי התייחס לאפליקציה שהשיקה ההסתדרות בשנה האחרונה, ואמר "זה לא חדשות 12, אבל פוש שאנחנו שולחים מגיע ל-120 אלף חברים".

לוי תיאר את ההתמודדות המורכבת של הארגון עם עידן הניו מדיה: ״ההסתדרות מכילה המון ועדים, איגודים וארגונים בתוכה. האם אני מסכים תמיד עם כל פוסט של כל ארגון? לא. אבל אני לא נכנס לעימות. מותר לי לא להסכים".

הוא התייחס לקמפיין "שמים לב למוצרים ישראלים" שפתחה ההסתדרות בימים האחרונים, ואמר "פעם ראשונה שההסתדרות מובילה לבד קמפיין כזה. יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, החליט ללכת על זה. אנחנו למעשה ממנים פרסום אדיר לחברות ישראליות בלי לבקש מהן שקל. לא תמיד החברות אפילו מוקירות תודה, אבל לנו חשוב שישימו לב למוצרים ישראלים וחשוב לנו לקדם את החברות האלה״.

גלית חזקיה-הרשקוביץ, דוברת התאחדות האיכרים והמגזר העסקי, תיארה את הקשיים בהובלת קמפיין ציבורי אפקטיבי במהלך שנתיים וחודשיים ללא ממשלה, אך הוסיפה שגם בזמנים כאלה יש קמפיינים שמצליחים: ״הסוגיה ששר הביטחון הפסיק לייבא תוצרת מהרשות הפלסטינית יצרה זעזוע גדול וזה השתנה, אז יש יכולת להפעיל לחץ אבל לדברים מאוד מוגבלים ודחופים".

גם היא התייחסה לצורך לייצר ערוצי תקשורת ישירות לקהל היעד: "אנחנו מפעילים היום עמוד פייסבוק של 62 אלף עוקבים שזה כלי חזק מאוד בעולם החקלאי. דרכו אנחנו מעבירים את המסרים לציבור הממוקד של החקלאים״.

רונן צור, היועץ האסטרטגי של יו״ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, נשאל על ידי מנחת הפאנל, דנה ירקצי, האם הוא מצטער על ציוצי עבר שלו בטוויטר כנגד נשיא ארה״ב דונלד טראמפ שעלו לאחרונה לכותרת. צור השיב ״הציוצים האלה עלו בשנת 2018, בעקבות כוונתו של טראמפ להכיל מדיניות של הפרדה בין הורים מהגרים לילדיהם. יש רק מדינה אחת שעשתה את זה עד היום. זה קומם את כל העולם, כולל את בתו של נשיא ארה״ב שביקרה את ההחלטה הזו. הציוצים שלי היו מאותה תקופה. לבסוף הצו הנשיאותי הזה בוטל ב-2019.

פאנל ניהול משברי תקשורת בעידן הרשתות החברתיות, כנס אילת 2020 (צילום: דוברות ההסתדרות)
פאנל ניהול משברי תקשורת בעידן הרשתות החברתיות, כנס אילת 2020 (צילום: דוברות ההסתדרות)

לדבריו, ״נתניהו, ערב פגישתו עם נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, החליט להקפיץ את הציוצים האלה כי כנראה שהוא תומך בהפרדת ילדים מהוריהם. זו מדיניות נפשעת שאני, כבן לניצולי שואה, לא הייתי מוכן לקבל. אגב, אותו נתניהו הציע לי להיות יועץ התקשורת שלו לפני זמן מה, אז לא ברור מה השתנה מאז״.

צור תיאר את ההשפעה של הרשתות על מקבלי ההחלטות: ״מי שמחליט היום זו אותה קבוצת אוכלוסייה שמפרסמת פוסטים ברשתות החברתיות. גם אם דוברים או יועצי תקשורת יכחישו את ההשפעה שיש לפוסטים האלה על מקבלי ההחלטות ועל הנהלות, אני אומר לכם שזה משפיע מאוד. נכון שב-90 אחוז מהמקרים זה דועך, וצריך לחכות שזה יעבור, אבל המעט שתופס יכול להפוך לצונאמי.

צור תיאר לסיכום את התפקיד של מעצב דעת הקהל בעידן הזה ״המאמץ הקריאטיבי שלנו מסתכם בפוש. והפוש יותר חזק מכל כלי התקשורת. כמובן שהכותרות המתחלפות וסדר היום המתחלף מקשה. את המחאה החברתית של 2011 ניסו לכבות באמצעות החזרת גלעד שליט, והיה דיון ציבורי שלם על המחירים שסירבו לשלם שנתיים קודם, והיו מוכנים לשלם אחר כך. אנחנו צריכים כל הזמן לתדלק את הנושא שלנו בחמצן תודעתי בשביל להשאיר אותו בכותרת. ואז מגיע משהו חדש ורואים איך הכול ירד לטמיון וצריכים לחשוב שוב איך לתדלק״.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!