דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס אילת לעבודה

כנס אילת לעבודה / אופיר אלקלעי: "הסכמים קיבוציים חדשים צריכים לכלול הכשרה מקצועית קבועה"

מנכ"ל ההסתדרות קרא בכנס אילת לעבודה ליצירת מערכת הכשרה המותאמת לשינויים בעולם העבודה: "אם תהיה ראיה כוללת, אפשר יהיה להכשיר את האנשים הנכונים למקצועות הנכונים והמשק יצמח" | מנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל: "החשיבות שלנו כארגוני המעסיקים והעובדים זה להיות עם האצבע על הדופק"

أوفير إلكالعي وروبي جينيل في مؤتمر إيلات للعمل، 13 فبراير 2020 (تصوير: كيرن شيمش)
أوفير إلكالعي وروبي جينيل في مؤتمر إيلات للعمل، 13 فبراير 2020 (تصوير: كيرن شيمش)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"ההסכמים הקיבוציים החדשים צריכים לכלול מחויבות להכשרה מקצועית קבועה של העובדים" אומר אופיר אלקלעי, מנכ"ל ההסתדרות, בכנס אילת לעבודה. לדבריו, "כל אחד מהעובדים שלנו חייב לעבור הכשרות כל הזמן. ארגונים יעשו לעצמם טוב אם יהפכו להיות ארגון מלמד, כזה שלכל עובד בו יהיה מסלול הכשרה כל שנה". הדברים נאמרו בהקשר של היערכות המשק לשוק העבודה העתידי.

במושב השתתף מנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל, שקרא אף הוא לחיזוק ההכשרות המקצועיות: "המגזר העסקי כל הזמן עובר שינויים. כל מהפכה כזו יוצרת הזדמנויות. היום אנחנו בעיצומה של המהפכה התעשייתית הרביעית, והמקצועות הטכניים והשגרתיים הופכים לפחות נדרשים – בגלל רובוטיקה, סנסורים, ביג דאטא וכו'. בישראל יש חוסר כוח אדם כרוני ואנחנו נעזרים בין היתר בפתרונות הטכנולוגיים כדי ליצור מצב שיאפשר תחרותיות יותר גבוהה".

אלקלעי נתן דוגמא אקטואלית לאתגר איתו מתמודדים העובדים היום: "אתם זוכרים את קודאק? פעם חברת ענק. כשהגיעו אליהם עם הרעיון של מצלמות דיגיטליות הם צחקו ודחו את הרעיון, ומהר מאוד פשוט נעלמו מהשוק. והיום גם המצלמות הדיגיטליות נמחקו כי הכל עבר לפלאפונים. יו"ר המעו"ף גיל בר טל מתמודד היום עם אתגר מאוד משמעותי של עובדי הבנקים. הבנקאות היום מתנהלת דרך האייפון. במקום עשרות אלפי עובדים, מעסיקים 250 עובדים".

אלקלעי טען כי השינויים הצפויים מצריכים פיתוח של כישורים 'רכים', גמישות ויכולת למידה. "מה צפוי לנו? חלק מהמקצועות ייעלמו. בארה"ב מדברים על 75 מיליון משרות שייעלמו – אבל ייווצרו גם מיליוני משרות וצריך להיערך אליהן, להכשיר אליהן עובדים. עולם העבודה המשתנה מצריך מאיתנו כישורים חדשים. גם כישורים טכנולוגיים וגם כישורים 'רכים' שיחייבו אותנו להיות עם יותר חשיבה יצירתית, גמישות, זריזות. איזה מקצועות הולכים ללמד? 45% מהמקצועות של בעלי השכר הנמוך הולכים להיעלם. ואלו כמובן מי שפחות הולכים ללמוד".

גינל הסביר את המציאות מזווית הראיה של המעסיקים: "הפעילות העסקית היא יותר אינדיבידואלית מהפעילות המאורגנת של שוק העבודה. הצרכים העסקיים יוצרים את שוק העבודה וגורמים לו להתהוות מחדש כל הזמן. החשיבות שלנו כארגוני המעסיקים והעובדים זה להיות עם האצבע על הדופק, ולדעת להתאים גם את קשרי העבודה בין היתר בהסכמים הקיבוציים וגם את חקיקת העבודה למציאות המשתנה. אני לא חושב שאפשר לדעת בדיוק מה יהיה אבל אפשר לקרוא מגמות. דווקא בגלל זה נדרש שיתוף הפעולה הממושך בין העובדים והמעסיקים כדי להתאים את המשק". גינל קרא גם להקמת צוות עבודה שיבחן את השינויים בעולם העבודה וייצור עבודה משותפת גם מול הממשלה.

אלקלעי הסכים איתו וטען כי "יש פה איזה כאוס במדינה. משרד העבודה עובד בנפרד, התעשיינים בנפרד. ההסתדרות עושה, המכללות והאוניברסיטאות פועלות בנפרד. אין מי שמתכלל ומתכנן את ההכשרות ביחס לצרכיי המשק. צריך להסתכל על מקומות העבודה ולא ללמד סתם מקצועות שלא צריך. לא סתם להכשיר אלפי עורכי דין שאינם נחוצים. אם תהיה ראיה כוללת, אפשר יהיה להכשיר את האנשים הנכונים למקצועות הנכונים והמשק יצמח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!