דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס אילת לעבודה

כנס אילת לעבודה / ארנון בר-דוד: "נקים צוות פעולה משותף עם המעסיקים - ונבוא ביחד לממשלה"

יו"ר ההסתדרות אמר את הדברים במושב הסיכום של כנס אילת לעבודה | על המצב הכלכלי: "צריך לראות שהורדת הגירעון לא תהיה על הגב של העובדים"

رئيس الهستدروت أرنون بار ديفيد في مؤتمر إيلات للعمل (تصوير: المتحدث باسم الهستدروت)
رئيس الهستدروت أرنون بار ديفيد في مؤتمر إيلات للعمل (تصوير: المتحدث باسم الهستدروت)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"סיכמנו על הקמת צוות חשיבה אסטרטגי עם נשיאות הארגונים העסקיים" כך אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בנאומו היום במושב המסכם של כנס אילת לעבודה. "אנחנו מתכוונים לקיים את הפורום הזה בהשתתפות הבכירים ביותר, ולראות איך אנחנו באים מול כל ממשלה שלא תהיה".

הצוות שיוקם יעסוק בין היתר בגידול בצמיחה והעלאת הפריון תוך פעולות להפחתת הרגולציה ושיפור יכולת עשיית עסקים בישראל שיובילו להעלאת שכר העובדים, העלאת קצבאות הגמלאים, קיצור יום העבודה ושבוע העבודה, טיפול בגיל הפרישה לנשים, שיפור השירות לאזרח וקידום ההשכלה והכשרת העובדים לשוק העבודה המשתנה והמתפתח.

"במציאות שאנחנו נמצאים בה, במדינה בהפרעה, אתה לא יודע איזו ממשלה תקום" התייחס יו"ר ההסתדרות למצב הפוליטי. "אם תקום ממשלה שתושיט יד לעובדים הם ימצאו בנו שותפים. אם תקום ממשלה שתבקש לפגוע בעובדים – הם ימצאו אותנו בחזית".

עוד הוא הוסיף "אנחנו בסופו של דבר ביחד המבוגרים האחראיים, אנחנו צריכים לעמוד מול כל ממשלה שלא תהיה. בסוף הם ינסו לראות איך הם מורידים את הגרעון כך או אחרת – צריך לראות שזה לא יהיה לא על הגב של העובדים והמעסיקים. אני בקשר עם כל נשיאי הסקטורים. נצטרך לראות איך דוחפים את שכר המינימום מעלה לכיוון 6,000 שקל. ככל שמדד האושר של העובד יהיה יותר גבוה התוצרת תהיה טובה יותר והפריון יעלה".

בר-דוד התייחס לצמיחת הארגון בשנים האחרונות ואמר כי מידי שנה גדלה ההסתדרות ב-20 אלף חברים. "הדור הצעיר בא להסתדרות. הם רוצים ביטחון ושמישהו יגן עליו, והם באים להסתדרות. חברות ביטוח, רואי חשבון, היי טק, סלולר. מי בלם את גל הפיטורין שקפץ עלינו בספטמבר בסלולר? אנחנו. והיום זה בשיתופי פעולה. כי יש מי ששמר והגן על אותם עובדים שהתארגנו לא מזמן".

"המשימה הראשונה הייתה לעצור את המתקפה"

בר-דוד סיפר כי את הידיעה על פרישתו של קודמו בתפקיד קיבל בדיוק בכנס בשנה שעברה: "לפני שנה עליתי על המטוס בשדה דב. איך שאני מתיישב אני מקבל טלפון מאבי ניסנקורן: 'איפה אתה? במטוס. תחזור מהר….' הגעתי לפה לכנס הזה, אמרתי שלום למי שצריך וחזרתי. נחתתי פה באילת, בשדה שגם כן נסגר. חזרתי לתל אביב ותוך שבוע אבי פינה את הכיסא שלו ונכנסתי להסתדרות".

"קיבלתי הסתדרות עם בעיית תדמית לא פשוטה, מותקפת ומאוימת על ידי גורמים רבים במפלגות השלטון עם חקיקות שונות ומשונות", הוא סיפר. "המשימה המרכזית שלי הייתה לעצור את המתקפה הזאת, שאין לי ספק שחלקה היה פוליטי וניסיון לקושש קולות, ולהסביר שההסתדרות והעובדים הם לא האויבים של אף אחד, ושההסתדרות יודעת כפי שעשתה לאורך כל שנות קיומה – להיות ארגון מוביל, בונה וחיובי במדינת ישראל. ואני חושב שהצלחתי בשנה האחרונה להסיר את איום החקיקות כמעט מכל הגופים הפוליטיים".

"יחד נעבור מקום אחר מקום ונעשה סדר" אמר בר-דוד. "אני לא אתן שיהיה בוקה ומבולקה במשק הישראלי. לא אתן שישברו האיזונים בין אם זה מצד הנהלות ובין אם מצד וועדים. עשינו סדר בנמל חיפה, נעשה סדר בנמל אשדוד, גם אם יש אתגרים. במקורות עשינו הסכם של פעם במאה שנה, וברכבת ישראל נעשה את זה גם. לא אתן לקבוצות כאלה ואחרות לייצר מצב שמדברים על העובדים, על העבודה המאורגנת וההסתדרות כסוג של בריונות. לא אתן לזה יד".

על התמודדות הארגון עם העולם המשתנה אמר: "אנחנו צריכים להשיל הרבה אבק מעלינו. לייצר הסתדרות חדשה זה לא פשוט. אבל צריך להתאים את ההסתדרות ואת כל הסובב אותה לעולם העבודה החדש ולשוק העבודה המודרני. לדעת שאנחנו צריכים לתת שירות לעובדים במקומות העבודה. ואנחנו שוברים את הראש שעה שעה איך עושים את זה.

"אנחנו בתהליכי שינוי שיפתחו את ההסתדרות לכלל הציבור במדינת ישראל" הוסיף. "בניין ההסתדרות עצמו עם החצר שלו – תוך חודשיים – שלושה תקום שם גינת ההסתדרות שפותחת את ההסתדרות למרחב התל אביבי. נתחיל להביא את הציבור אל תוך הבניין, לא רק חברי הסתדרות. נעשה הופעות בלובי ובקומת הוועד הפועל. נייצר מוצרים חדשים לחברי ההסתדרות כמו מועדון עובדים בריא שפתחנו כעת שמעודד את העובדים לתזונה נכונה וספורט. העסק הזה מתחיל לעבוד. וזה יהיה להיט."

בסיום דבריו נפרד מיו"ר התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש: אני מכיר אותך מהכנס הזה ב-2007. היית תמיד הגורם המאזן בין הכוחות, ולא לחינם בשנים האחרונות אין קטסטרופות. בסופו של דבר הצלחנו בעשר השנים האחרונות לייצר יחסי עבודה תקינים וטובים." על בתי הדין לעבודה אמר "אנחנו חייבים להבין שבית הדין לעבודה הוא הגורם המאזן והנכון במקום חקיקות וצווים. ליחסי העבודה יש היגיון והיסטוריה ובית הדין עושה עבודה מצויינת אני מגיע אליו – פעם מרוויח ופעם מפסיד. ואני חושב שאנחנו צריכים לעמוד איתנים כברזל מאחורי בתי הדין לעובדה לשמור עליו".

"אני מקווה שבכנס הבא נעמוד פה ונראה שהעסק מתחיל להתייצב עם ממשלה חדשה וסבירה" סיכם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!