דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גאווה

גאווה / הכדורסלן דוויין ווייד על בתו הטרנסג'נדרית: "תפקידנו לאפשר לה להביע את קולה"

כוכב ה-NBA התארח בתכניתה של אלן דג'נרס וסיפר על ההחלטה שלו ושל אשתו, גבריאל יוניון, לתמוך ולעודד את בתם בת ה-12, זאיה, לבטא עצמה בגאווה ובביטחון | "אנחנו לוקחים ברצינות רבה את התפקיד שלנו כהורים", אמר וויד והוסיף: "זה התפקיד שלנו, להקשיב, ולחפש מידע"

דוויין וייד ובתו זאיה. אפריל 2019. (Photo by Michael Reaves/Getty Images)
דוויין וייד ובתו זאיה. אפריל 2019. (Photo by Michael Reaves/Getty Images)
אליאנה ויינברגר

כוכב ה-NBA דוויין ווייד ואשתו גבריאל יוניון, לא רק תומכים בבתם בת ה-12, זאיה, שהודיעה להם לפני כשנה שהיא טרנסג'נדרית, אלא גם מעצימים אותה ומעודדים אותה לבטא את זהותה בביטחון.

הכדורסלן המפורסם התראיין לפני מספר ימים לתכנית של אלן דג'נרס וסיפר כי בתו בת ה-12 מזדהה כאישה טרנסית ושמה הנבחר הוא זאיה. "אשתי ואני הורים גאים לילדה בקהילת הלהט"ב ואנחנו גם בעלי ברית גאים", אמר ווייד בראיון. "אנחנו לוקחים ברצינות רבה את התפקיד ואת האחריות שלנו כהורים. לכן, כשילדינו חוזרים הביתה עם שאלה, כאשר ילדינו חוזרים הביתה עם סוגיה, כאשר ילדינו חוזרים הביתה עם כל דבר, תפקידנו כהורים להקשיב בכדי לתת להם את המידע הטוב ביותר שאנו יכולים ואת המשוב הטוב ביותר שאנחנו יכולים וזה לא משתנה כשמדובר במיניות (ומגדר)."

הוא המשיך: "זה התפקיד שלנו לצאת ולקבל מידע, לפנות לכל הקשרים שיש לנו. אשתי פנתה לשחקניות שמשחקות בסדרה "Pose”. ניסינו למצוא מידע רב ככל האפשר בכדי לעזור לבתנו להיות האני הטוב ביותר שלה." הסדרה Pose עוסקת בחייה של הקהילה הלהט"בית בשנות ה-80 המאוחרות במנהטן, והיא ראשונה מסוגה ומהפכנית בשל כמות השחקנים והשחקניות הטרנס* הלוקחים חלק ביצירתה.

בסוף הראיון סיפר וויד לאלן ששוחח עם בתו ואמר לה "את מנהיגה, זו ההזדמנות שלנו לאפשר לך להביע את קולך", והסביר: "כרגע היא תעשה את זה דרכנו, ההורים, כי היא בת 12, אבל בסופו של דבר זה יהיה דרכה."

יממה לאחר שהראיון שודר, זאיה הפכה באופן מיידי להשראה החדשה והאהובה של הקהילה הטרנסית, לאחר שאמה שיתפה סרטון שלה בו נראית הנערה אומרת כמה אמיתות תוך כדי נסיעה במכונית עם אביה.

"מה הטעם להיות על כדור הארץ הזה אם אתה מתכוון לנסות להיות מישהו שאתה לא?” שאלה זאיה. "זה כאילו שאתה אפילו לא חי כמוך, שזה הרעיון הכי מטומטם בעיניי. פשוט תהיי אמיתית ושלא יהיה לך ממש אכפת מהי הדרך 'הנורמלית' להיות."

וויד שאל את בתו: "אפילו כשאנשים פוגעים, ואפילו כשאנשים נפגעים בגלל שהם מנסים להיות הם עצמם? אפילו אז את עדיין רוצה שאנשים יחיו את האמת שלהם?"

"כן", ענתה זאיה. "אני יודעת שזה יכול להיות קשה, אבל אני חושבת שתתגברי על זה ותהיי הכי טובה שאת יכולה", השיבה. היא ציינה שלמרות שהחברה הפכה למקבלת יותר מבעבר, ישנם אנשים רבים שעדיין אוחזים בדעות קדומות, אבל "את פשוט צריכה להתגבר ולהמשיך קדימה. זאת אומרת, זה שווה את זה. אני מרגישה שזה מאוד שווה את זה, כשאת מגיעה לנקודה בה את מקבלת את עצמך," סיכמה.

"להרגיש חופשיה, להרגיש כמוך," אמר וויד, "להרגיש שאת לא צריכה להסתיר."

"כן," הסכימה זאיה. "כמו שאתה יכול להסתכל במראה ולהגיד 'שלום' לעצמך, 'נעים להכיר אותך', במקום 'אני לא באמת יודע מי אני.'"

בשנה שעברה, עוד לפני שהתייחס להיותה של בתו נערה טרנסג’נדרית, השיב ווייד לבריוני הרשת לאחר שתקפו אותו על תצלום של זאיה לבושה בקרופ-טופ. אחד מהמגיבים התייחס ככל הנראה לוויד ואשתו וכתב: "מדוע הם מעודדים זאת בגיל כה צעיר?", ואילו אחר שאל: "אני מנסה להבין מדוע נשים שחורות והגברים שלהן מאפשרים לילד הצעיר שלהם להתלבש כמו ילדה?". כוכב הכדורסל השיב: "ראיתי שנאה לאחר החג במדיות החברתיות על התצלום המשפחתי שלי. טיפשות היא חלק מהעולם הזה שאנחנו חיים בו – אני מבין את זה. אבל הנה העניין – אני בחרתי להנהיג את המשפחה שלי, לא אתכם. אז אנחנו נמשיך להיות אנחנו ולתמוך זה בזה בגאווה, באהבה ובחיוך!"

בחודש דצמבר האחרון התארח וויד בפודקאסט "All The Smoke" ואמר שהוא מרגיש שהוא צריך לנסח מחדש את עמדתו כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית והלהט”בית כולה. "כמו שאנו אומרים בשכונה, זו בורות. גדלתי עם אותה נקודת מבט כמו של הרבה אנשים בשכונה. הייתי צריך להסתכל בעצמי במראה ולהגיד 'מה אם הבן שלך יחזור הביתה ויגיד לך שהוא הומו? מה אתה הולך לעשות? איך תתנהג? איך אתה הולך לפעול? זה לא קשור אליו. הוא יודע מי הוא. זה קשור אליך. מי אתה?'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!