דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שרגא ברוש

כנס אילת לעבודה / שרגא ברוש: "המבוגר האחראי במצב הנוכחי הם ארגוני המעסיקים וההסתדרות"

ברוש, שכיהן כ-11 שנים, בשתי קדנציות, כיו"ר התאחדות התעשיינים הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה עם ההסתדרות, וחידד את חשיבות ההכשרה המקצועית | "לא גדלתי לתוך זה, ואני פשוט גרופי של העניין הזה" הודה ברוש

שרגא ברוש בכנס אילת לעבודה (צילום: קרן שמש)
שרגא ברוש בכנס אילת לעבודה (צילום: קרן שמש)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"מה שהתחלתי עם עופר עיני, המשכנו עם אבי ניסנקורן ועם ארנון בר דוד", סיכם נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, שרגא ברוש, את שיתוף הפעולה של התעשיינים עם ההסתדרות בנאומו במהלך כנס אילת לעבודה. "אם אתה יכול להכיל את מה שעובר על עובדים והם יכולים להבין את מה שעובר על העסקים – זה המפתח ליחסי העבודה", תמצת ברוש את השקפת עולמו.

"מערכת יחסי העבודה במשק יודעת עדנה ב-13 השנים האחרונות. אנחנו לא זוכרים שביתות במגזר הפרטי. ואם אנחנו זוכרים סכסוך כזה או אחר הוא נגמר ב NO-TIME, וזה מתוך החשיבות ששני הצדדים רואים במערכת יחסי עבודה תקינה."

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ושרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים הפורש, בוועידת ישראל לתעשייה, חותמים על אמנת 'מיוצר בישראל'. 2 בדצמבר 2019. (צילום:עמר כהן)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ושרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים הפורש, בוועידת ישראל לתעשייה, חותמים על אמנת 'מיוצר בישראל'. 2 בדצמבר 2019. (צילום:
עמר כהן)

ברוש שיבח את שיתוף הפעולה של המעסיקים וההסתדרות, "אנחנו בתקופה של אין ממשלה, ומאוד לא פשוט לנהל משק באין ממשלה" אמר ברוש, והבהיר את המצוקות שתקציב 1/12 יוצר, "אנחנו רואים עסקים נסגרים ועובדים נפגעים".

"אבל מי כן מקבל החלטות?" שאל ברוש, "אני חושב שהמבוגר האחראי במצב הזה הם ארגוני המעסיקים וההסתדרות, כי בסוף את היום יום הם מנהלים. הארגונים שמייצגים אלפי עסקים וההסתדרות מייצגת מאות אלפי עובדים, הם שמחזיקים את האוניה הזו שטה על פני המים. ואני מאוד מקווה שהארגונים העסקיים וההסתדרות ידעו לשים בצד כל מחלוקת, כשהם רואים את טובת המשק ומסתכלים קדימה. כשתהיה ממשלה נטפל בדברים ובינתיים צריך להחזיק את המשק."

תעשייה 4.0 ושיתוך הפעולה עם ההסתדרות

"אנחנו בסביבת עבודה משתנה, תעשיה 4.0 אנחנו קוראים לזה. יותר מכונות, רובוטיקה, מיחשוב" אמר ברוש והדגיש את חשיבות ההכשרה המקצועית. "הזניחו את ההכשרות המקצועיות – דואגים להכשרה רק למובטלים. אנחנו צריכים למידה לכל אורך החיים כדי לאפשר למפעלים לקנות ציוד חדש ומודרני בלי צורך בפיטורי עובדים. הערך של העובדים הוותיקים הוא עצום. הם הלב של המפעל, ה-DNA שלו. המעשה האחרון שעשיתי כיו"ר לשכת התיאום זה חתימה על מזכר הבנות עם האוצר ומשרד העבודה שעושה מהפכה בהכשרה המקצועית, כי הוא מכניס את המעסיקים לשולחן אחד עם הממשלה, על פי המקצועות והצרכים, עם אנשי משרד העבודה והאוצר שבאים עם הכסף".

"אני מודה על שיתוף הפעולה המדהים עם ההסתדרות" סיכם ברוש, "לא גדלתי לתוך זה, ואני פשוט גרופי של העניין הזה. אתמול בלילה כשישבנו במאנקיז והחבר'ה של ההסתדרות הלכו לטייל ובאו לחבק… זה שהעובדים עוצרים לחבק – זה מרגש מאוד. אני מאוד מודה לכם. החברות שלכם נעמה לי מאוד ואני מקווה שנמשיך".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!