דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס אילת לעבודה

כנס אילת לעבודה / דובי אמיתי: "יותר ויותר פעילות עסקית עוברת לחו"ל. זה חייב להיפסק"

יו"ר הארגוניים העסקיים אמר את הדבר במושב הסיכום של כנס אילת לעבודה | על הכוונה להטיל מס גודש: "הוכח שזה לא מוריד רכבים מהכביש ורק מטיל עומס על המעסיקים"

דובי אמיתי יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות האיכרים (צילום: ויקימדיה)
דובי אמיתי יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים ונשיא התאחדות האיכרים (צילום: ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"יותר ויותר מהפעילות העסקית עוברת לחו"ל. זה חייב להיפסק" – כך אמר יו"ר הארגוניים העסקיים ונשיא התאחדות החקלאים דובי אמיתי במושב הסיכום של  כנס אילת לעבודה.

"בשנים האחרונות הצמיחה נובעת בעיקר מהצריכה הפרטית. יכול להיות שזה נוח לחלקכם, אבל אני אומר לכם שזה לא מנוע צמיחה בטוח" – כך אמר נשיא התאחדות החקלאים ויו"ר הארגונים העסקיים דובי אמיתי במושב הסיכום של כנס אילת לעבודה. הוא הוסיף כי התוצר בנפש בישראל יורד בהשוואה ל-OECD ואמר: "אנחנו דורכים במקום. ואנחנו, המגזר העסקי הוא מנוע הצמיחה האמתי של המשק".

לדבריו, 90% מהעסקים החדשים נסגרים תוך 5 שנים. "אנחנו חייבים להפחית את יוקר עשיית העסקים בישראל" אמר אמיתי. "שמעתי כבר על 'מס גודש' שמתכננים להוריד לנו על הראש. הוכח כבר שהמס על הוצאות רכב לא הוכיח את עצמו, לא הוריד רכבים מהכביש ורק הטיל עומס על המעסיקים".

על הרגולציה הוסיף "לא יודע מי עבר את העינוי של פתיחת עסק. הגיע הזמן לעבור למודל של וואן סטופ שופ. שיזם יוכל להגיע למשרד אחד, להציג את כל מה שהוא צריך להציג ולפתוח את העסק שלו".

על שכר המינימום אמר "לנו יש גם רצון ששכר המינימום יעלה. אין לנו ספק שאם תהיה צמיחה, ואם נעלה את הפריון, אין לנו ספק שנייצר הכנסה נוספת פנויה ויש לנו על מה לשבת. ויש לנו ווין ווין. חייבים לצמצם את הפערים בחברה הישראלית – בפריפריה במגזר החרדי, במגזר הערבי."

"זו העת לעגל את השולחן" אמר על שיתוף הפעולה בין המעסיקים להסתדרות. כמו שנאמר, המעסיקים וההסתדרות הם שני הצלעות החזקות שכרגע בהיעדר משילות, נהיה המבוגרים האחראיים. נמשיך לייצר את הפורום בינתיים עם שתי הצלעות. ככל שתהיה ממשלה – נדרוש מהם להכנס לשולחן העגול כיוון שרק דרך שולחן עגול אפשר להוציא את העגלה מהבוץ ולדאוג לצמיחה".

יו"ר התאחדות המלונות אמיר חייק אמר :"לפני 6 שנים עמדתי פה על הפודיום ותקפתי את חברי מההסתדרות. אמרתי להם 'איפה אתם כשאנחנו במגזר העסקי אוכלים את כל הקש' כשמעלים לנו רגולציה. יצאתי מהאולם וצעק אחרי עופר עיני… השבוע שש שנים אחרי ענה לי יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד במעשים. בקמפיין שריגש אותי, שריגש אותנו במגזר העיסקי. מחיאות הכפיים מגיעות לארנון ולארגון שלו. פעם ראשונה ראינו את ההסתדרות אומרת אנחנו אתכם – נדאג שילכו למלונות בארץ שיקנו ישראלי שיטוסו בחברות ישראליות".

נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר אמר בכנס כי לאחר פגישות עם מאות תעשיינים התחושה היא של אובדן אמון גדול בממשלה ובמדינה. ״התעשייה היא מנוע הצמיחה העיקרי של המשק. כל מדינות העולם מבינות את זה והתפקיד שלנו זה להזכיר את זה לממשלה. צמיחה בת קיימא תגיע רק בעזרת תעשייה. קידום הפריפריה מגיע בעזרת התעשייה. משבר הקורונה מלמד אותנו כמה חשוב לשמור על עצמאות כלכלית וכמה חשוב לשמור על מוצרים ועסקים כחול לבן. על המדינה להבין זאת ולפעול לכך בהקדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!