דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עובדים בספורט / ארגון השחקנים דורש: קריטריונים ברורים להבאת זרים לכדורגל הישראלי

בארגון דורשים להקפיא את מכסת הזרים, עד לקביעת אמות מידה - ומאיימים לפנות לבג"צ | ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון: "היום עולה יותר כסף להעסיק שחקן ישראלי על פני זר, זה מצב אבסורדי"

בית"ר ירושלים נגד הפועל באר שבע. 25 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש90)
בית"ר ירושלים נגד הפועל באר שבע. 25 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש90)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל מאיים לעתור לבג"צ במטרה לחייב את המדינה לקבוע קריטריונים ברורים להבאת שחקנים זרים לליגת העל. בארגון טוענים שבדומה לענפים אחרים במשק, גם בתחום הכדורגל יש לקבוע אמות מידה להבאת שחקני חיזוק זרים, ומזהירים מפגיעה חמורה במעמדו של השחקן הישראלי.

במכתב ששלח ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל למשרדי הממשלה, ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות, עולה דרישה – להקפיא את מכסת השחקנים הזרים בענף הכדורגל, עד לקביעת קריטריונים להיתרי העסקת "מומחים" בתחום הכדורגל ודרישה להסדרה והגבלה של מתן הטבות המס לשחקני כדורגל זרים.

לפי לשון המכתב: "לאחרונה התפרסמו ידיעות בדבר יוזמה של חלק ממועדוני הכדורגל לפעול להגדלת מכסת השחקנים הזרים, הקיימת כיום בליגת העל משישה שחקנים רשומים בקבוצה לתשעה. ככל שיש בסיס לפרסומים אלו, הרי שמדובר ביוזמה המאיימת להחריף, באופן קיצוני, מצב פסול ובלתי תקין ממילא, השורר בענף הכדורגל הישראלי מזה שנים ארוכות, בכל הקשור לתחום העסקת השחקנים הזרים".

המכתב נשלח לשר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, שרת התרבות והספורט מירי רגב, יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון ויו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון.

"תמריץ שלילי להעסקת שחקנים ישראלים"

בארגון גורסים כי יש לעשות שינוי עומק ביחס להבאת שחקנים זרים לכדורגל הישראלי. "נכון להיום, תחום העסקת השחקנים הזרים הוא תחום פרוץ, נטול קריטריונים ונטול בקרה חיצונית על הבקשות שמגישים המועדונים המעוניינים להעסיקם. למרבה הצער הטבות המס שנועדו להקל על משיכה הכדורגלנים הזרים 'בעלי שיעור קומה' שיתרמו לכדורגל הישראלי ויעלו את רמתו, משמשות לרוב לתמריץ שלילי להעסקת שחקנים ישראלים".

"היום עולה יותר כסף להעסיק שחקן ישראלי על פני זר, וזה מצב אבסורד, כי המעמד של השחקן הישראלי נפגע" אומר ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון. "אנחנו מתכננים לעתור לבית המשפט כדי לקבוע את הקריטריונים לזרים בכדורגל הישראלי. לא קיימים קריטריונים להבאת זרים, כפי שמקובל בכל העולם. יש השתוללות של הבאת זרים מעבר למותר בחוק". 

יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון בקורס ארגון שחקני הכדורגל (צילום: יאיר צוקר)
יו"ר חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון בקורס ארגון שחקני הכדורגל (צילום: יאיר צוקר)

בארגון שחקני ושחקניות הכדורגל מנמקים את דרישתם ליצירת קריטריונים ברורים לשחקני הכדורגל הזרים שיגיעו לישראל ויעלו את הרמה בכדורגל המקומי. "על מנת שיוענק היתר עבודה ל'עובד זר מומחה', על העובד הזר להיות בעל כישורים מקצועיים יחודיים ויוצאי דופן, אשר אינם בנמצא בשוק העבודה המקומי, וכי החלטה להעניק היתר שכזה צריכה להיעשות תוך בחינת המאפיינים והצרכים היחודיים של ענף התעסוקה הרלוונטי".

"לחייב את המדינה לייצר קריטריונים כדי לקבוע האם השחקן הוא מומחה"

בארגון מסבירים שהסיבה המרכזית לחקיקת החוק המאפשר הענקת הטבות מס למעסיקים שחקנים זרים "התכלית שעמדה לנגד עיניו של המחוקק הייתה להקל על מועדוני ספורט למשוך שחקנים זרים 'עילויים', שניחנו ביכולות כדורגל גבוהות במיוחד, אשר אינן בנמצא בשוק השחקנים המקומי, על מנת שאלו יקדמו את הרמה הספורטיבית בליגה המקומית, ויסייעו למועדונים הישראלים להתמודד בזירה הבינלאומית".

עו"ד רן קידר המייצגת את ארגון השחקנים מסביר "החלטת בג"צ מ-2001 קבעה כי יש לאפשר הקלות מס לזרים בעלים 'שיעור קומה' שיחזקו את הכדורגל הישראלי. בפועל לא נקבעו קריטריונים לקביעת מי נחשב מומחה. אנחנו רוצים לחייב את המדינה לייצר קריטריונים כדי לקבוע האם השחקן שהגיע הוא באמת מומחה. לפי דעתנו בג"צ יפסוק שעל כל המשרדים לשבת ולגבש קריטריונים". 

עו"ד רן קידר (צילום: ניצן צבי כהן)
עו"ד רן קידר (צילום: ניצן צבי כהן)

עוד מוסיף קידר "באנגליה למשל, אם אתה רוצה להביא שחקן זר שיתפוס מקום של שחקן אנגלי הוא חייב לשחק בשלוש השנים האחרונות ב-75% מהמשחקים בנבחרת הלאומית של המדינה שלו והמדינה צריכה להיות מדורגת ב-50 הראשונות של פיפ"א, זה תנאי שיש בכל הליגות. הכוונה שהמדינה תיתן הקלות מס למישהו שהוא באמת מומחה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!