דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מועצה אזורית אל קסום

הבדואים בנגב / מבקר המדינה בסיור במועצת אל-קסום בנגב: "מצוקת הבדואים נמצאת על שולחני בעדיפות גבוהה"

המבקר מתניהו אנגלמן סייר בכביש עפר בן שבעה קילומטרים, בו נוסעים מאות תלמידים לבית הספר היסודי במועצה, וסלילתו מתעכבת במשך שנים | ראש המועצה סלאמה אל אטרש הסביר כי המועצה משרתת את תושבי היישובים הלא מוכרים ללא תקצוב הולם: "מדובר במצב בלתי נסבל"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן (מימין) וראש המועצה האזורית אל-קסום סלאמה אל אטרש בביקורו של אנגלמן במועצה, 17 בפברואר 2020 (צילום: יחצ)
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן (מימין) וראש המועצה האזורית אל-קסום סלאמה אל אטרש בביקורו של אנגלמן במועצה, 17 בפברואר 2020 (צילום: יחצ)
דוד טברסקי

"מצוקת הישובים הבדואים נמצאת על שולחני בעדיפות גבוהה" כך אמר אתמול (שני) מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, שהגיע לסיור במועצה האזורית אל-קסום בנגב. אנגלמן, שנפגש עם ראש המועצה סלאמה אל אטראש, אמר כי "הרשמים מהביקור יבואו לידי ביטוי בדוחות הקרובים שאפרסם".

לדברי המבקר אנגלמן, הוא הגיע לסיור במועצה לאחר עשרות פניות שהצטברו על שולחנו בנושא מצבן הרע של תשתיות החינוך במועצה, ובייחוד על כביש הגישה לבית הספר 'אל אמאל', בית הספר המרכזי של המועצה בו לומדים אלפי תלמידים. לבקשת ראש המועצה אל אטראש הגיע המבקר לראות בעצמו את כביש העפר בן שבעת הקילומטרים המוביל מכביש 31 לפתחו של בית הספר. אל אטראש ציין כי סלילת כביש אספלט תוקצבה כבר לפני שבע שנים, אולם סלילתו התעכבה בגלל ויכוח בין רשויות שונות. כיום, מצבו של הכביש בכי רע, מה שמקשה מאוד על הנסיעה בו, במיוחד לאוטובוסים גדולים אשר מביאים את הילדים מכל רחבי המועצה בכל בוקר לבית הספר. "היעדר כביש תקין מסכן מידי יום כאלף תלמידים ומורים בדרכם אל ומבית הספר", אמר למבקר מנהל בית הספר, חליל אל חורם.

"בעיית הכביש היא רק משל למצוקות הגדולות שהמועצה מתמודדת עמן בהיותה באשכול סוציו אקונומי אחד (הנמוך ביותר – ד.ט.)", אמר אטראש למבקר. הוא ציין כי בעוד שמבחינת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משרד החינוך ורשויות נוספות רשומים במועצה 11 אלף תושבים בלבד, בפועל היא משרתת מעל 70 אלף תושבים. הסיבה לכך היא שבנוסף לתושבי שבעת ישובי הקבע במועצה, היא מעניקה שירוים גם לכל תושבי הפזורה שבין הישובים, שמרביתם חיים ביישובים לא מוכרים. "מדובר במצב בלתי נסבל, שגורר את המועצה לגירעונות אינסופיים ולמשבר כרוני", אמר אטראש.

בתחילת שנת הלימודים התריעה המועצה על כך שהתקצוב השנתי הנדרש להפעלת מערך ההסעות לבתי הספר לא הועבר לה ממשרד החינוך, ואף השביתה מספר פעמים את הלימודים בבתי הספר. לפני כחודש, הסתיים המאבק לאחר שהמועצה ומשרד החינוך הגיעו להסכמות על תקצוב שילובם של 18 אלף תלמידים מיישובים לא מוכרים במערכת החינוך של המועצה. בהסכם שנחתם סיכמו הצדדים כי משרד החינוך יעביר למועצה האזורית סכום של 18.5 מיליון שקלים לטובת הסעות התלמידים והוצאות שונות.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!