דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מכון התקנים

עובדים במאבק / בשל סירוב ההנהלה לנהל מו"מ: עובדי מכון התקנים החלו בשביתה

1,000 העובדות והעובדים במכון מוחים על שורת צעדים חד צדדיים של ההנהלה המנוגדים להסכם הקיבוצי שנחתם עמם | יו"ר מרחב ת"א יפו בהסתדרות, גרשון גלמן: "איננו מחפשים שביתות, מושיטים יד להנהלה כדי למצוא נתיבים להידברות"

אסיפת עובדים במכון התקנים. ארכיון (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
אסיפת עובדים במכון התקנים. ארכיון (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מכון התקנים הישראלי יושבת החל מהיום (רביעי), על רקע סירוב ההנהלה לנהל מו"מ קיבוצי עם העובדים, פעולותיה החד צדדיות ודרישותיה לבצע הרעה בתנאיהם. אתמול (שלישי) בשעות הבוקר התקיימה אסיפת עובדים על רקע חילוקי הדעות בין ההנהלה לבין ועד העובדים וההסתדרות במרחב תל אביב-יפו. בשעות הערב נערכה ישיבת משא ומתן בהשתתפות המנכ"ל גלעד גולוב, ועד העובדים ונציגי ההסתדרות, שנקלעה למבוי סתום. בעקבות כשלון הישיבה החליטה ההסתדרות להתחיל מיידית בצעדים ארגוניים.

"ההנהלה הציגה דרישות חד צדדיות, תוך שהיא משיבה את דרישות העובדים ריקם", אמר ל'דבר' יו"ר מרחב תל אביב-יפו בהסתדרות גרשון גלמן לאחר הישיבה, "המנכ"ל לא הכחיש שהוא מבקש לפתוח את ההסכם הקיבוצי לחלוטין תוך הרעת תנאי העובדים. לא יקום ולא יהיה, בוודאי אחרי שעד סוף 2021 קרוב ל-300 עובדי המכון הולכים הביתה במסגרת הסכם התייעלות".

אסיפת עובדים במכון התקנים (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
אסיפת עובדים במכון התקנים (קרדיט: דוברות ההסתדרות)

מכון התקנים הישראלי אימץ לאחרונה תוכנית הבראה מקיפה שמיושמת במהירות. לפי הודעת ההסתדרות, ועד העובדים וההסתדרות מכבדים את התוכנית ומיישמים אותה, אך למרות זאת הנהלת המכון "מנצלת את המצב ונוקטת בהתנהגות דורסנית, שאינה עולה בקנה אחד עם ההסכם הקיבוצי ובניגוד למסורת ארוכת שנים של דיאלוג והיוועצות בין הצדדים."

בין ההחלטות החד-צדדיות של הנהלת המכון מציינת ההסתדרות את ביטול כל ההסכמים הקיבוציים הקיימים, פגיעה בקידום העובדים ובחלוקת דרגות ודירוגים וקידום מיקור חוץ שיאפשר לגופים מהארץ ומחו"ל לבצע חלק מפעילויות המכון אשר היו מבוצעות עד עתה באופן בלעדיו על-ידו. בנוסף נמנע המכון מלמסור לוועד העובדים באופן שוטף מידע בנושאים שעשויים להיות להם השלכות על תנאי ההעסקה. למרות מספר רב של פניות מצד נציגות העובדים ונכונות להיכנס להידברות, בין הצדדים לא מתקיים כל משא ומתן כן וענייני.

גרשון גלמן (דוברות ההסתדרות)
גרשון גלמן (דוברות ההסתדרות)

באסיפת העובדים התריע גלמן כי המרחב אישר לוועד העובדים בראשות סמי שלום לנקוט בכל האמצעים הארגוניים, עד כדי שביתה. לדברי גלמן הוועד נוקט במהלך במטרה לבלום את התנהגותה הדורסנית של ההנהלה, וכי במידה ולא תחול פריצת דרך, יושבת המכון החל ממחר, "אני מציע להנהלת מכון התקנים להיכנס להידברות מהירה עם הוועד על כל הסוגיות שבמחלוקת", אמר. גלמן הוסיף, "איננו מחפשים שביתות. אנחנו מושיטים יד להנהלה כדי למצוא נתיבים להידברות. במרחב תל אביב-יפו בהסתדרות יש מסורת רבת שנים של שיתוף פעולה עם הנהלות כדי למצוא פתרונות. אני מאמין שניתן בכל זאת למצוא פתרון הולם שישרת את מטרות המכון אך לא יפגע בעובדים". לטענת ההסתדרות, מזה תקופה ארוכה פונה נציגות העובדים להנהלה בדרישה לניהול מו"מ.

במכון התקנים הישראלי מועסקים כ-1,000 עובדים, ובעבר הייתה נהוגה מסורת ארוכת שנים של דיאלוג והיוועצות. העובדים במכון מלווים על ידי יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב תל אביב-יפו עמיר שפטל, יו"ר הסתדרות ההנדסאים במרחב ת"א-יפו גד גפני, יו"ר הסתדרות המהנדסים במרחב ת"א-יפו אבינועם גבריאל, ויו"ר הסתדרות המח"ר במרחב ת"א-יפו עו"ד אייל ויטוס.

בהנהלת המכון הגיבו בחריפות לשביתה: "הנהלת המכון מצרה על פתיחת השביתה המיותרת שמנהיג יו"ר ועד העובדים ללא כל סיבה מוצדקת, אלא רק מתוך מטרה להלך אימים על הנהלת המכון", נאמר בהודעה בתגובה לשביתה. עוד נאמר כי "הנהלת המכון לא תירתע מנקיטת צעדים אלימים וחד צדדים של יו"ר הוועד וקוראת לנציגות העובדים לשוב לשולחן המו"מ."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!