דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו 2016 / כל הדיווחים והתוצאות ממשחקי היורו אתמול

אלבניה מבקיעה שער ראשון בתולדותיה במסגרת התחרות, והמשחק בין צרפת ושוויץ שהסתיים באפס שערים, שלוש חולצות קרועות וכדור מפונצ'ר. אתמול ביורו.

צרפת נגד שוויץ. שתי הנבחרות  עלו לשמינית הגמר. צילום: סוכנת AP.
צרפת נגד שוויץ. שתי הנבחרות עלו לשמינית הגמר. צילום: סוכנת AP.

המחזור השלישי ביורו יצא אתמול לדרך עם משחק נטול שערים בין צרפת לשוויץ, ושער היסטורי ראשון לנבחרת אלבניה בהופעתה הראשונה בטורניר היורו, שאפילו הצליח להשאיר את חלום העלייה לשמינית הגמר למציאותי.

בסיומו של סבב משחקים מכריע זה המקומות הראשון והשני מכל בית יעלו לשמינית הגמר, ו-4 הנבחרות שתסיימנה בצורה הטובה ביותר במקום השלישי, תעלינה גם הן.

צרפת 0 : 0 שווייץ

הנבחרות עלו למשחק כשהן יודעות שהתוצאה הטובה עבור שתיהן היא תיקו. ניצחון של צרפת (שכבר הבטיחה את עלייתה) היה מסכן את שווייץ במידה ורומניה הייתה מנצחת, וניצחון של שוייץ היה מעלה את צרפת מהמקום השני, אך למרות הפיתוי להכריז על "סגירת דיל" בין הנבחרות, יש להודות כי המשחק עצמו היה תחרותי ומהיר.

המשחק התנהל בקצב טוב בחלקו הראשון. בשתי הדקות הראשונות הצרפתים הצליחו לסחוט שתי קרנות, אך לא הצליחו להגיע מהן למצב שמסכן את השער.

מהעבר השני, שווייץ כמעט הבקיעה כאשר שאקירי סובב קרן לעבר קו השער, שהצליחה לבלבל את ההגנה הצרפתית וכמעט גרמה לפוגבה להבקיע שער עצמי, אך זה נעצר בקו השער.

בדקה ה-10 סאנייה משך בחולצה של מחמדי ברחבה עד שנקרעה, אך השוייצרים לא קיבלו פנדל. האם היה מדובר במשיכה פראית של סאנייה או בחולצות מבד זול מדי? התשובה בהמשך המשחק.

ב-7 הדקות שלאחר מכן פול פוגבה הצרפתי הגיע לשלוש הזדמנויות מצוינות: בדקה ה-11 קיבל כדור ובעט אותו מ-20 מטרים דרך ההגנה, אך זומר הדף לקרן. דקה לאחר מכן קיבל כדור, כדרר מצוין ברחבה ובעט לפינה הרחוקה, אך זומר שלח יד שמאל ארוכה והדף שוב לקרן. בדקה ה-17 פוגבה בעט עם הרבה חוצפה מ-25 מטרים כדור למשקוף, שגרם לקהל בשני הצדדים להחסיר פעימה ולשחקני הליגה האיטלקית לרעוד לפחות כמו המשקוף, לקראת העונה הבאה.

בדקה ה-37 נאלץ צ'אקה השוייצרי להחליף גם הוא חולצה, לאחר שזו נקרעה במפגש מקרי עם שחקן צרפתי.

בסיכום המחצית הראשונה, שוייץ מציגים נחישות רבה, אך היכולת והחיבור בין השחקנים נמצאות אצל הצרפתים, שבוחנים שוב ושוב את יאן זומר, שאמנם לא מציג יכולת מזהירה, אך מצליח לשמור על שער נקי.

המחצית השנייה החלה ובדקה ה-53 סיסוקו הצרפתי פרץ נהדר באגף והעביר כדור מצוין לכיוון הרחבה, ז'יניאק בעט טוב, אך תפס את זומר מוכן. רגע לאחר מכן הפעם היה זה הכדור שלא עמד בלחץ: גרייזמן וברהאמי בעטו יחד בכדור, כאשר פקקי הסטופקס של גרייזמן לא השאירו לכדור סיכוי ופוצצו אותו באמצע המשחק. פיצוץ הכדור רק נתן רעב לגרייזמן, שמספר דקות לאחר מכן החל בדאבל-פאסים עם ז'יניאק, שבעט מקצה הרחבה כדור טוב, אך זומר היה במקום.

אחרי 20 דקות משמימות, סיסוקו פרץ שוב נהדר באגף ימין והעביר כדור רוחב מצויין לפאייט, שבעט נפלא מהאוויר, אך פגש רק את המשקוף. אם זה היה סטנגה, צרפת כבר מזמן הייתה מנצחת.

בדקה ה-85 שווייץ כבר יכולה הייתה לסכם את המשחק, לפחות ברמה הלוגיסטית: החולצה של צ'אקה שוב נקרעה.  לקראת סיום הצרפתים כבר היו עייפים אל מול ההגנה השוייצרית, וההתקפה האדומה ממילא לא התכוונה להתקיף יותר מדי, כך שהמשחק הסתיים בתוצאה המקובלת על שני הצדדים: 0:0, 3 חולצות קרועות וכדור מפונצ'ר אחד.

אלבניה 1 : 0 רומניה

אלבניה עלתה למשחק בתור האנדרדוג, בהופעתה הראשונה בטורניר עם 0 נקודות ו-0 שערים, כאשר רק ניצחון יכול להשאיר אותה בתמונת העלייה לשמינית הגמר. ניצחון של רומניה, מאידך, יכול היה להעלות אותה אוטומטית, במידה ושוייץ הייתה מפסידה, אך גם היה משאיר לה סיכוי טוב ללא קשר לתוצאת המשחק המקביל.

בדקה החמישית בעט הובאן, קשרה הרומני של הפועל ב"ש לשער, אך ברישה היה במקום וקלט. הרומנים המשיכו עם הלחץ, בדקה ה-8 סטאנקו שלח וולה יפה מקצה הרחבה, אך ברישה לא התרגש ועצר את הכדור. הזדמנויות נוספות של רומניה הלכו אל מחוץ למסגרת.

בדקה ה-23 האלבנים הגיעו להזדמנות משמעותית ראשונה כאשר לילה העביר כדור רוחב נהדר מאגף ימין, ליניאני היה פנוי לגמרי אבל מחמישה מטרים הצליח לבעוט מעל השער. בדקה ה-35 האלבנים המשיכו ללחוץ עם ממושאי, שתעתע בשני מגינים רומנים, אך בעט חלש כדור שנהדף לקרן.

בדקה ה-44 ממושאי הגביה כדור טוב, השוער הרומני עלה לא טוב אל הכדור וסדיקו הקדים אותו ונגח מצוין לרשת. 1:0 היסטורי לאלבניה.

המחצית השנייה התחילה בקצב חלש מאוד, כאשר הקישור האחורי של האלבנים בלם כל נסיון התקפה רומני, אך גם מנגד לא הצליח לייצר התקפות משמעותיות.

בדקה ה-76 אנדונה קיבל כדור עומק מצוין ומתוך הרחבה שלח פצצה שנעצרה במשקוף של ברישה.

המחצית המשיכה להזדחל, ופרט לנסיון אלבני בדקה ה-85, שהסתיים ברשת החיצונית של טטארושאנו, לא ראינו יותר מדי כדורגל. 1:0 לאלבניה בסיום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!