דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

NBA / במשחק שובר שיאים, קליבלנד ניצחה 93-89, והוכתרה כאלופה

לברון ג'יימס סחף את קבוצתו בתצוגת כדורסל מדהימה לניצחון במשחק מס' 7, והביא לקליבלנד אליפות NBA ראשונה אי-פעם. גולדן סטייט נותרה עם שיא הנצחונות לעונה סדירה, ותחושת החמצה.

צילום: סוכנות AP.
צילום: סוכנות AP.

ייתכן שהרגע המגדיר של המשחק היה כאשר השעון הורה 1:52 לסיום, במצב של שוויון 89, קליבלנד איבדה כדור מזריקה משוגעת של קיירי אירווינג וגולדן סטייט רצה להתקפה המתפרצת. קרי ואיגואדולה מצאו עצמם במצב של שני שחקנים על מגן אחד מקליבלנד, קרי מסר לאיגואדולה שעלה לליי-אפ פשוט בדרך לסל ויתרון בשלב מכריע. משום-מקום הופיע פתאום, ובעצמה רבה, לברון ג'יימס, ריחף מעל איגואדולה, הדביק את הכדור לקרש ומנע את היתרון.

משם זה כבר היה ברור, לברון ג'יימס וקליבלנד לא מתכוונים לוותר על המשחק הזה, ועל האליפות. קיירי אירווינג תפר שלשה מדהימה דווקא תחת שמירה כבדה של סטף קארי, והנקודה האחרונה נקלעה על ידי ג'יימס מקו העונשין. בשתי הדקות האחרונות של המשחק גולדן סטייט נראתה אבודה, וכך גם כוכבה סטף קארי, שלא הצליח להראות את היכולות המאפיינות שלו. בסיום משחק צמוד – קליבלנד ניצחה ניצחון אדיר.

קליבלנד הפכה הלילה להיות הקבוצה הראשונה שחוזרת מפיגור של 3-1 במשחק גמר של ה-NBA, והיא עשתה זאת בצורה המרשימה ביותר, שלא מותירה ספק לגבי הקבוצה, וגם לא לגבי גדולתו של אחד, לברון ג'יימס.

בסיום המשחק ג'יימס פרץ בבכי והקדיש את הניצחון לעיר קליבלנד. "שמתי מטרה לפני שנתיים, להביא אליפות לעיר הזאת. נתתי את כולי, נתתי את הלב. כנגד כל הסיכויים, אני לא יודע למה אלוהים שם אותי במקום הזה, אבל במקום לשאול למה אני, פשוט עשיתי את זה", אמר ג'יימס לפני ששאג "קליבלנד – זה בשבילך!"

 צילום: סוכנות AP.
צילום: סוכנות AP.

התפרצות הרגשות של ג'יימס באה אחרי תצוגת שיא של 27 נקודות, 10 ריבאונדים ו-11 אסיסטים. מנגד, מי שהצטיין היה דווקא דריימונד גרין, שקלע 32 נקודות. אבל הספלאש ברדרז, קארי ותומפסון, שהיו תקוותם האמיתית של 20,000 האוהדים שהגיעו לצפות במשחק, הציגו תוצאה פושרת, עם 17 ו-14 נקודות בלבד.

בסוף המשחק אמר סטף קארי באכזבה ניכרת כי "קשה לקבל את זה, קשה לבלוע את זה. לא שיחקתי ברמה הרגילה שלי, לא עשיתי מספיק בשביל שהקבוצה שלי תנצח, במיוחד ברגעים האחרונים. אנחנו נחזור לבמה הזו, אני בטוח".

עם סיום המשחק נפתחו החגיגות בקליבלנד, עיר שלא ראתה אליפות NBA מעולם, ומזה כ-40 שנה לא ראתה אליפות באף אחד מענפי הספורט המובילים בארה"ב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!