דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

גזענות בספורט / מעט מדי ומאוחר מדי: על עולם הכדורגל להיאבק בגזענות יותר ברצינות

מוסא מארגה, שחקנה של ויטוריה גימראייש הפורטוגלית, ירד מהמגרש בתחילת השבוע לאחר שהושמעו לעברו קריאות גזעניות | שתי הקבוצות כולן היו צריכות לרדת מהמגרש - רק כך תמוגר הגזענות מהמגרשים | דעה

מוסא מארגה, שחקנה של ויטוריה גימראייש הפורטוגלית (Photo by Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images/Getty Images)
מוסא מארגה, שחקנה של ויטוריה גימראייש הפורטוגלית (Photo by Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מועדון הכדורגל הפורטוגלי ויטוריה גימראייש הוציא היום (רביעי) סרטון תגובה רשמי בתגובה לאירוע ביטויי גזענות מצד כמה מאוהדיו במהלך משחק ליגה השבוע מול קבוצת פורטו. המהלך כמובן מבורך, אך הגיע הזמן שעולם הכדורגל יפסיק לדבר ויעבור למעשים, כולל גילוי סולידריות עד לרמת הפסקת משחקי כדורגל בתגובה חריפה לגזענות האוהדים במגרשים.

ביום ראשון חלוץ פורטו, מוסא מארגה, עזב בדקה ה-72 את האצטדיון בעקבות קריאות גזעניות מצד אוהדי ויטוריה. חבריו לקבוצה ניסו לעצור אותו, שופט המשחק הוציא לו כרטיס צהוב ומאמנו סרג’יו קונססאו ביצע חילוף מהיר, כדי לא להשאיר את פורטו ב-10 שחקנים.

בסרטון שיצא מטעם מועדון ויטוריה הובהר כי אין מקום לגזענות במועדון. "אנשים רבים יודעים מדוע צבעי הקבוצה הם שחור ולבן. הסיבה לכך היא שהקבוצה לובשת את הצבעים האלו מתוך שוויון והכלה של כולם, ללא אפליה גזעית", נאמר בסרטון.

הסרטון כמובן חשוב ומצטרף למספר גינויים שהיו ביחס לאירוע הזה ספציפית ואירועים דומים נוספים בשנים האחרונות ברחבי העולם. בארגון שחקני הכדורגל העולמי FIFPro כמובן גינו את האירוע וטענו כי יתמכו בקבוצות ובשחקנים שיחליטו לרדת מכר הדשא "מכיוון שהאמצעים להגנה על כדורגלנים מקצועיים נכשלים, FIFPro תומכת באופן מלא בשחקנים וקבוצות אשר מחליטים לצאת מהמגרש ותספק סיוע לאותם שחקנים בכל דרך נחוצה".

שחקני נבחרת ישראל בכדורגל בועטים את הגזענות מהמגרשים. זה יפה, אבל האם זה מספיק? (צילום: גדעון מרקוביץ׳ / ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחקני נבחרת ישראל בכדורגל בועטים את הגזענות מהמגרשים. זה יפה, אבל האם זה מספיק? (צילום: גדעון מרקוביץ׳ / ההתאחדות לכדורגל בישראל)

והנה הגיע הזמן באמת לפעול לשינוי אמיתי במאבק בגזענות המשתוללת במגרשי הכדורגל ברחבי העולם. שיטת הקנסות לא מוכיחה את עצמה ולא באמת מגינה על השחקנים שעוברים פעם אחר פעם מסכת של השפלה על רקע גזעני בזמן שהם מבצעים את עבודתם. גם האמירות של הקבוצות, כמו הסרטון ששחררו במועדון ויטוריה, לא באמת משנות. כמה שהכוונות יפות הן לא משנות את המציאות.

הגיע הזמן שעולם הכדורגל יפעל בצורה מאוחדת וסולידרית כנגד אותם גילוי שנאה. הגיע הזמן שכאשר שחקן מסוים סופג גילויי גזענות, שתי הקבוצות יירדו ביחד מכר הדשא. רק אז באמת יוכיחו הקבוצות במעשים ש"לגזענות אין מקום במגרש הכדורגל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!