דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

עובדים במאבק / לצורך המשך מו"מ: שביתה בשירותי הפיקוח הווטרינרי על מזון נדחתה ליום ב'

ההסתדרות דחתה את השביתה שתוכננה להיום (ה') בפיקוח על משחטות עופות ולולים בעקבות התערבות הממונה על יחסי העבודה במשרד העבודה, עו"ד רבקה ורבנר, וקבלת הצעה חדשה מהאוצר | 135 וטרינרים ומפקחים נאבקים בימים אלו על זכויותיהם במעבר לתאגיד פיקוח וטרינרי חדש

לול תרנגולות  (צילום: Shutterstock.com)
לול תרנגולות (צילום: Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שביתה שתוכננה להתחיל היום (חמישי) בשירותי הפיקוח הווטרינרי על המזון תידחה לראשון הקרוב, לצורך המשך המשא ומתן בין ההסתדרות ומשרד האוצר – כך הודיעה ההסתדרות אתמול (רביעי) לבית הדין לעבודה. העובדים דורשים את הסדרת זכויותיהם במעבר להעסקה באמצעות תאגיד הפיקוח הווטרינרי החדש, שמקימה המדינה בימים אלה. המו"מ בין הצדדים מלווה על ידי הממונה הראשית על יחסי העבודה במשרד העבודה והרווחה, עו"ד רבקה ורבנר.

אתמול (רביעי) פנתה מועצת הלול, המעסיקה הנוכחית של העובדים, לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בבקשת צו מניעה לשביתה. בתיווכה של ורבנר הציג הממונה על השכר באוצר הצעה חדשה בפני העובדים, וההסתדרות הודיעה כי תבחן את ההצעה ותדחה את השביתה בשלב זה, לראשון הקרוב בחצות. בהודעת ההסתדרות נאמר כי "החלטת ההסתדרות והעובדים לדחות את השביתה מגיעה מתוך אחריות ונכונות לבחון את הצעת הממונה על השכר, ולקיים מחר פגישת מו"מ דחופה עם כל הגורמים הרלוונטיים, על מנת לפתור את הסוגיות שבמחלוקת".

עוד הודיעה ההסתדרות כי בבוקר יום ראשון תדווח לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים על ההתקדמות במשא ומתן. לאור דחיית השביתה בוטל הדיון שאמור היה להתקיים אתמול (רביעי) בבקשת צו המניעה.

כ-135 הוטרינרים והמפקחים העוסקים בהסדרת ענף הלול, המשחטות וייצור הביצים, מועסקים כיום במועצת הלול, המשויכת למשרד החקלאות. בתחילת מרץ הקרוב אמורים עובדים אלו לעבור להיות מועסקים בתאגיד ממשלתי חדש הכפוף למשרד החקלאות, 'תאגיד הפיקוח הווטרינרי'. התאגיד מוקם מתוקף רפורמה משנת 2015, שתכליתה הייתה לחלק מחדש את האחריות על הפיקוח הווטרינרי, אשר הייתה מפוזרת בין שורת גורמים שונים: מועצת הלול, הרשויות המקומיות, משרד הבריאות ומשרד החקלאות.

הסוגיות המרכזיות שבמחלוקת בעקבות המעבר הן שמירת הזכויות והוותק של העובדים במעבר, טענות להתנהלות חד צדדית מצד הממונה על השכר באוצר, הסדרת זכויותיהם של עובדים שיבחרו לפרוש במסגרת המעבר, וכן מבוי סתום באשר להסדרת חריגות שכר לכאורה של רופאים. במועצת הלול עתרו בעקבות ההודעה על השביתה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בטענה כי יציאת השביתה לפועל צפויה לגרום לנזקים גדולים לענף הלול, לעסקים המסתמכים על תוצריו בתעשיית המזון ובחנויות ואף לפגיעה בריאותית חלילה בציבור ולהשמדת עופות במפעלים. כמו כן טענו כי המועצה, שהיא המעסיק הנוכחי של העובדים, איננה צד למו"מ המתנהל בין ההסתדרות לבין משרד האוצר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!