דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה בחינוך המיוחד

הרפורמה בחינוך המיוחד / "תומכים בשילוב, מתנגדים לקיצוץ": שביתת הורים בבתי הספר כנגד הרפורמה בחינוך המיוחד

הורים רבים נענו לקריאת פורום ועדי ההורים היישוביים ושלחו את ילדיהם לבית הספר בשעה השנייה | ועדי ההורים והסתדרות המורים נאבקים ברפורמה שנועדה לשלב ילדים על קשת המוגבלויות בכלל בתי הספר, ומזהירים מהיעדר משאבים ליישומה

שביתת מחאה נגד הרפורמה בחינוך המיוחד (באידבות פורום ההורים)
שביתת מחאה נגד הרפורמה בחינוך המיוחד (באידבות פורום ההורים)
דוד טברסקי

שביתת ההורים במחאה על יישום רפורמת השילוב בחינוך המיוחד התקיימה הבוקר (שישי), ובעשרות יישובים ומועצות אזוריות הגיעו הבוקר (שישי) התלמידים לבית הספר רק בשעה השנייה. במקביל קיימה הנהגת פורום ועדי ההורים היישוביים מספר מפגשי הסברה להורים על מטרות המאבק וחשיבותו.

"מאות אלפי הורים ותלמידים נענו הבוקר לקריאת הנהגת ההורים הארצית, ויצאו במחאה כנגד ניסיונות משרד החינוך ליישם באופן פוגעני את התיקון לחוק החינוך המיוחד", נמסר מפורום ועדי ההורים שהוביל את השביתה, "לפי פורום ועדי ההורים והסתדרות המורים, למרות הנחיית הסתדרות המורים שלא למלא את שאלוני האבחון, בשבועיים האחרונים התקבלו מספר פניות ממספר מורים ומנהלים על כך שהם חוו איום מצד גורמים הממונים עליהם, במידה ולא ימלאו אותו".

"אנו תומכים בהכלה, תומכים בשילוב, ותומכים בהכשרת כלל המורים לאתגר זה, ומתנגדים לקיצוץ בסל שהיה צמוד עד כה לתלמידי החינוך המיוחד" נמסר מהפורום "כשם שהמדינה לא תאפשר לאדם ללא רישיון נהיגה והסמכה לעלות עם אוטובוס מלא ב-34 נוסעים על הכביש, אסור למשרד החינוך לחייב מורים שלא קיבלו הכשרה מינימלית להיכנס וללמד כיתה שבה 34 תלמידים עם צרכים פרטניים"

ההסתדרות הודיעה השבוע על תמיכתה במאבק ההורים כנגד הרפורמה. "כל רפורמה יש לעשות בחוכמה ותוך שיתוף כל הגורמים הנוגעים לה" אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בהודעה רשמית מטעם ההסתדרות התומכת במאבק, "בפרט כשמדובר על אוכלוסייה רגישה עם צרכים מיוחדים, שיש לדאוג לשילובה והכלתה באופן המיטבי, מבלי שתיעשה פגיעה בשירותים ובתקציבים המגיעים לה."

יש לציין שלא כל הצדדים תומכים במאבק. הבוקר (שישי) הדגישו בקואליציית ארגוני ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים, ששותפה לביקורת אך מתנגדת להקפאה, שהקפאת הרפורמה תפגע בילדים החינוך המשולב והחינוך המיוחד, ויש לתקנה תוך כדי היישום.

הרפורמה נועדה להרחיב את מקומם של הורים לילדים על קשת המוגבלויות בהחלטה לאיזו מסגרת הילד יישלח, ולהרחיב את מערך השילוב בין ילדים על קשת המוגבלויות ויתר הילדים במערכת החינוך. השנה מיושמת הרפורמה כפיילוט במחוז צפון בלבד, ומתוכננת להתרחב לכלל מערכת החינוך. יישום הרפורמה זוכה לביקורת רבה מצד הורים ואנשי חינוך, בראשם הסתדרות המורים ופורום ועדי ההורים היישוביים, המוחים על כך שהרפורמה יושמה ללא תוספת תקציבית מספקת וללא הכשרת הצוותים החינוכיים לקליטת התלמידים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!