דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צעדת השוויון

צעדת השוויון / צעדת השוויון מתקדמת לכיוון ירושלים

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן הצטרף היום לצועדים בחום הכבד וקרא: "צריך לייצר תקציבים חברתיים נוספים לפריפריה". גם חברי הכנסת סתיו שפיר ואורן חזן הצטרפו לצעדה.

צעדת השיוויון, מתוך דף הפייסבוק של צעדת השיוויון.
צעדת השיוויון, מתוך דף הפייסבוק של צעדת השיוויון.
אסף צבי

"אנחנו רוצים שלכל ילד תהיה זכות שווה, וצריך להגיד את האמת. הדרך לעשות את זה היא חינוך שייתן להם הזדמנות שווה להתקדם", כך אמר היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהצטרף לצעדת השוויון. הצעדה שיזם ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון, יחד עם תנועת הפריפריות, קוראת להגדלת תקציבי החינוך והרווחה לרשויות מקומיות חלשות. "אנחנו ננצח כי צריך שוויון, צריך שיסתכלו על הפריפריה כאילו הם המרכז. נמצאים פה ראשי ועדים, גם הנמלים וגם ועדי כי"ל שבאו לתמוך", הוסיף ניסנקורן.

לצעדה הצטרפו היום גם חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני), חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) והפעילה החברתית, ויקי קנפו, שערכה צעדה דומה בתחילת שנות ה-2000.

בתשובה לשאלות כתבים, הוסיף ניסנקורן כי הסתדרות לא מתכוונת לשבות כהזדהות עם המחאה. "אל תזלזלו במחאה ציבורית. זה שהציבור קם ואומר את דברו, זה שאני כאן יחד עם ראש מועצת ירוחם זה משמעותי. אני לא פה כדי להשבית את המשק, אני פה כדי להגיד שההסתדרות פועלת לצמצום פערים. ההסתדרות עושה את זה כבר שנתיים, גם אם זה הדרגתי, גם בשכר במינימום, בשיתוף עובדים עם מוגבלויות ובצמצום תופעת עובדי הקבלן. היינו גם לצד עובדי כי"ל במאבק שלהם".

ניסנקורן אמר ל'דבר ראשון' כי "אנחנו לא מדברים על ביטול המאצ'ינג ועל לקחת מרשויות חזקות, שזו תכנית האוצר. צריך לייצר תקציבים חברתיים נוספים לפריפריה".

ח״כ אורן חזן, יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ח״כ סתיו שפיר וויקי נפו בצעדת השיוויון. צילום: דבר ראשון.
ח״כ אורן חזן, יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ח״כ סתיו שפיר וויקי קנפו בצעדת השיוויון. צילום: דבר ראשון.

יו"ר האגף לדמוקרטיה תעשייתית וחברות כוח אדם בהסתדרות, יוסי מרציאנו, אמר כי "כתושב אופקים אני מכיר היטב את הפערים. חשוב מאוד שכל ראשי הערים, גם אלה שלא נקראים פריפריה, יצטרפו אלינו כי לא יכול להיות שיהיה אי שוויון כזה. אני מקווה שמהצעדה הזו יצא דבר חשוב ושנוכל לשנות את סדר העדיפויות של מדינת ישראל".

סתיו שפיר אמרה כי היא "קוראת לכל ראשי הערים, גם ממרכז הארץ, ולחברי כנסת מכל הסיעות להצטרף אלינו. האנשים פה נאבקים בשביל המדינה, לא בשביל עצמם. ממשלות אומרות לנו פעם אחר פעם שאין מספיק כסף לדרישות, אנחנו שמענו את זה במחאה החברתית, אני ישבתי שלוש שנים בועדת הכספים ואני יודעת שיש כסף, פשוט במקום להגיע לחינוך ולרווחה של כלל אזרחי המדינה הוא הולך לשחיתויות ועמותות של מקורבים. אני מברכת על הצעדה".

ח"כ חזן אמר שבכוונתו לקדם הצעת חוק בנושא המימון הדיפרנציאלי והוסיף "יש דברים שאני בהחלט מסכים אליהם. יש כסף ומחלקים אותו לא נכון. בסופו של יום אני מחכה שזוכת פרס נובל הבאה תצא משדרות, מאופקים, מירוחם ואני חייל שלכם למטרה הזאת. "אני יודע שאחטוף על זה, אבל אני לא פה נגד הממשלה ועצוב שככה זה מתפרש" הוסיף חזן.

ויקי קנפו אמרה כי "זה אחד המאבקים הכי צודקים. זה לא מאבק על קוטג' או על קניונים אלא על הדברים הכי בסיסיים. מי שהורס מאבקים זה לא הממסד, זה אנחנו הפעילים. חשוב שלא יהיו משחקי אגו, אנחנו אחד, כולנו לאותה מטרה".

"חשוב שזו לא תהיה עוד תמונה" סיכמה קנפו, "כשאני הייתי שם במאבק שלי כל הח"כים תמכו אבל בישיבה שהיה צריך להצביע כולם נעלמו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!