דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המרכז הרפואי לגליל

עובדים במאבק / למען העסקה ישירה: עובדי המרכז הרפואי לגליל בנהריה ישבתו ל-48 שעות

עובדי המנהל והמשק ישבתו החל מיום ג' הקרוב, לאחר שגם בשבוע שעבר שבתו במשך יומיים | העובדים מוחים על-כך שלמרות הסכם מיולי 2015, עובדים המועסקים על-ידי תאגיד הבריאות עדיין לא נקלטו כעובדי מדינה

המרכז הרפואי לגליל בנהריה (צילום: רוני אלברט)
המרכז הרפואי לגליל בנהריה (צילום: רוני אלברט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי המנהל והמשק במרכז הרפואי לגליל בנהריה ישבתו במשך יומיים החל מיום שלישי בבוקר, בדרישה להעביר את העובדים המועסקים על-ידי תאגיד הבריאות בבית החולים להעסקה ישירה כעובדי מדינה. זאת, בהתאם להתחייבויות המדינה בהסכם עובדי הקבלן מיולי 2015.

השביתה תחל ביום שלישי בשעה 6:00 בבוקר ותסתיים ביום חמישי באותה השעה. העובדים יעבדו במתכונת שבת ולא יינתנו שירותים במרפאות החוץ יתקיימו ניתוחים דחופים בלבד, ויתר הניתוחים יידחו, או שיעלו לוועדת חריגים בהתאם לצורך. השביתה לא תחול על חדר המיון, היחידה לטיפול נמרץ, המחלקה והמכון האונקולוגיים, חדרי הלידה, הפגיה, מרפאת ההפריה החוץ גופית והמחלקה להדרכת הילד.

המרכז הרפואי לגליל בנהריה (צילום: רוני אלברט)
המרכז הרפואי לגליל בנהריה (צילום: רוני אלברט)

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, אמר כי העובדים יעשו ככל שביכולתם כדי לצמצם עד למינימום האפשרי פגיעה במטופלים בימי השביתה והבהיר כי במהלך השביתה יינתן מענה רגיל למקרים דחופים, כמו גם טיפול בילדים ונוער עד גיל 18. כמו כן, בבית החולים ביקשו להדגיש כי "במהלך שני ימי השביתה לא ייפגעו בשום מצב ההכנות לקליטה ו/או קליטה של מטופלים, שקיים חשד כי נדבקו בנגיף הקורונה אם יגיעו מטופלים כאלו, כל זאת על רקע ההיערכות הגוברת של משרד הבריאות והחשש לפיו אלפי ישראלים נחשפו לנגיף".

גם בשבוע שעבר שבתו עובדי המנהל והמשק למשך 48 שעות. המדינה עתרה לבית הדין האזורי בחיפה בבקשה להוציא לעובדים צווי מניעה. השופט טל גולן דחה דרישה זו והבהיר כי בניגוד להסתדרות שהציגה שורה ארוכה של פניות ומכתבים לאורך ארבע השנים האחרונות, לא הצליחה המדינה להראות שאכן ביצעה את עבודת המטה הנדרשת מכוח ההסכם שנחתם ביולי 2015 לשם קליטת עובדים אלו להעסקה ישירה. "עולה כי מבחינה מעשית ופרקטית המדינה אינה פועלת בפועל ליישום הסכם 2015, והיא עוצרת את קידומו. כל זאת (כנראה) בחסות החלטת הממשלה משנת 2016. בהינתן כך, איננו סבורים כי העובדים אינם רשאים להפעיל את כוחם האירגוני כדי למחות כנגד החלטותיה ומעשיה של המדינה", כתב בהחלטתו וקבע כי העובדים יוכלו לנקוט שביתה מידתית בת 48 שעות בשבוע שעבר, ושביתה נוספת באורך זהה השבוע.

"ההסכם של יולי 2015 אמר שצריך להעביר את כל העובדים מהתאגידים השונים, קרן המחקרים וצורות העסקה קבלניות אחרות להעסקה ישירה. העובדים הללו אמורים היו לעבור עד ה-9 ביולי 2019. לא רק שזה לא קרה אלא שהם אפילו לא ענו לנו על מכתבים, לא התייחסו", אמר בשבוע שעבר יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אשר שמואלי, ל'דבר'. "לכן בצדק השופט אפשר לנו את הזכות לשבות, משום שהשביתה שלנו צודקת. הוא גם הורה למדינה להיכנס איתנו למו"מ".

המרכז הרפואי לגליל בנהריה (צילום: רוני אלברט)
המרכז הרפואי לגליל בנהריה (צילום: רוני אלברט)

"אנחנו לא ששים לקרב, בטח לא על גב החולים ובריאות הציבור. להיפך", הבהיר שמואלי. "בפעולה הזו אנחנו דואגים לבריאות הציבור כי ככל שיהיה יותר כוח אדם, אפשר יהיה להתמודד טוב יותר עם העומס, לצמצם את הזיהומים, ולהציל חיים. הדאגה שלנו לציבור היא לפני הכל. אנחנו גם לא יכולים להשלים עם כך שעובדים יעבדו שבעה ימים בשבוע ברצף בלא יום חופש. זה מנוגד לחוק. המדינה בפשטות עוברת על החוק, אפילו שמדובר בבית חולים – זה אסור. העיצומים שלנו מבוקרים. הודענו מראש על השביתה. בנושא הקורונה לא נעצור כלום, להיפך, נשתף פעולה עם כל דבר שנדרש בהקשר זה. ניתוחים דחופים, טיפול נמרץ, וכו' ימשיכו לעבוד. זו אינה שביתה מלאה אלא שביתה במתכונת שבת, אבל אגף התקציבים צריך להבין שזה על הראש שלו. הוא זה שעוצר את מימוש התחייבויות המדינה ואת פתרון הבעיה". את ההסתדרות וועד העובדים ייצגו בהליך עורכי הדין אילן וגל גורביץ'.​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!