דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסלמה בדרום

הסלמה בדרום / צה"ל תקף בתגובה לירי בדרום; כ-55 אלף תלמידים יישארו בבית

מדובר צה"ל נמסר כי נרשמו היום כ-50% שיגורים מרצועת עזה לכיוון ישראל, 90% מהם יורטו | צה"ל תקף יעדים של הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני בסוריה וברצועה | מעבר ארז נסגר עד להודעה חדשה

תקיפת חיל האוויר בעזה, ארכיון (צילום: עבד רחים כתיב/פלאש90)
תקיפת חיל האוויר בעזה, ארכיון (צילום: עבד רחים כתיב/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אחרי הירי על ישובי הדרום, צה"ל תקף הלילה (שני) יעדים ברצועת עזה ובסוריה – דרומית לעיר דמשק. בעקבות ההסלמה לא יתקיימו היום לימודים בערים וביישובים באיזור העוטף, תנועת הרכבות הופסקה וצירי תנועה נחסמו.

מדובר צה"ל נמסר כי עד לשעה 18:00 (שני), זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לאחר תחקור עומדים אחוזי היירוט על כ-90%. במהלך היום תקפו מטוסי חיל האוויר יעדים של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על סגירת מעבר ארז, הפסקה כוללת של כניסת סוחרים וצמצום מרחב הדיג עד להודעה חדשה. מקרים הומניטריים חריגים ייבחנו בהתאם. בנוסף, יצומצם מרחב הדיג ברצועת עזה ל-6 מיילים ימיים, זאת בתגובה לשיגור הרקטות.

אתמול בשעות אחה"צ נורו כעשרים טילים לעיר אשקלון, עשרה מהם יורטו. למרכז הרפואי ברזילי הובאו שתי נפגעות: הראשונה בת 64 נפלה ונחבלה בראשה בזמן הליכה לאיזור ממוגן, מצבה קל. השנייה, נפגעת חרדה בת 20. בשעות הערב נשמעו אזעקות גם בשדרות וביישובי העוטף.

בעקבות הירי תקפו הלילה מטוסי קרב של צה"ל יעדי טרור של הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני (גא"פ) דרומית לעיר דמשק שבסוריה, וכן עשרות יעדים של הארגון ברחבי רצועת עזה. באזור עאדליה הותקף מתקן מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה. בצה"ל מוסיפים כי במקום מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית.

בעזה הותקפו ברפיח הותקפו תשתיות תת-קרקע ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות. בנוסף, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של הארגון, ובבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של ארגון הטרור גא"פ.

במשרד החינוך החליטו כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף מהלילה, כ- 55,000 תלמידים לא ילמדו היום. ההנחיות מתייחסות לתלמידים הגרים ביישובים: אשקלון, נתיבות, שדרות, ומועצות אזוריות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב. במועצה אזורית מרחבים הלימודים יתקיימו כרגיל.

ברכבת ישראל הוחלט להפסיק באופן זמני תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת אשקלון.

לאור הערכת המצב הוחלט בצה״ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים: כביש מס׳ 4 – מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם, כביש מס׳ 34 – מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז, כביש מס׳ 232 – מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית וגבעת ״הפרש הבודד״.  בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים. בצה"ל מוסיפים  כי אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי, וכי יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על ידי צה״ל ככל שיידרש.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!