דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קייטנות

קייטנות / השר דרעי: נעניק סבסוד לקייטנות למשפחות בפריפריה

התכנית תחול על ילדים בגילאי 3-6 והמדינה תגדיר מחיר מקסימלי לקייטנה. במשרד לא התחייבו שיוחזר כסף למשפחות שכבר שילמו על קייטנה לקיץ הקרוב

קייטנה בטיול בחצבני. צילום ארכיון: יעקב נעמי / פלאש 90.
קייטנה בטיול בחצבני. צילום ארכיון: יעקב נעמי / פלאש 90.
דוד טברסקי

המדינה תסבסד קייטנות לילדים בגילאי 3-6 בנגב, בגליל ובערי ושכונות פריפריה במרכז הארץ – כך הודיע היום (שני) שר הפנים אריה דרעי, המשמש גם כשר לפיתוח הפריפריה. התכנית היא יוזמה של השר דרעי בשיתוף יו״ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו״ר ועדת הפנים ח'"כ דודי אמסלם.

לפי התכנית החדשה, עלות קייטנה עירונית בישראל לגילאי 3-6 לא תעלה על 850 ₪. בנוסף, כל משפחה בנגב, בגליל ובערי ואזורי פריפריה שתרשום ילד בגילאים הנ"ל לקייטנה עירונית תקבל סבסוד של 300 ש״ח לילד הראשון ו-50 ש״ח על כל ילד נוסף. באם אחד מבני הזוג מטופל ע״י הרווחה, או שהמשפחה מקבלת הנחה בארנונה על סך 50% ומעלה בארנונה, היא תזכה לסבסוד של 680 ש״ח. מהמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל נמסר כי אין עדיין תקציב מפורט לתכנית, אך עלות המהלך נאמדת בעשרות מיליוני שקלים שיגיעו מתוך התקציב הקיים של המשרד. במשרד מתכוונים לחייב את הרשויות המקומיות לאכוף את הגבלת המחיר על הקייטנות עוד בקיץ הקרוב. כמו כן, במשרד לא השיבו לשאלת "דבר ראשון" האם יהיו החזרי כספים רטרואקטיביים למשפחות שכבר שילמו על קייטנות.

במסיבת עיתונאים להצגת התכנית בירושלים אמר השר דרעי כי "מהיום נותנים כח לפריפרייה החברתית. לא ייתכן שיהיו ילדים במדינת ישראל שבגלל מצוקת הוריהם לא יוכלו ללכת לקייטנות". חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות אמר: "אנו שבים ודורשים ממשרד החינוך, שהחל את תוכנית ביס של קיץ וביצע נסיגה באמצע המהלך, לעמוד בהתחייבותו ולהשלים את סבסוד הקייטנות לכלל הגילאים – מגן ועד כיתות ה׳ ולכל הפחות להצטרף להחלת התוכנית כבר מגני הילדים בקיץ הקרוב. אני מצפה משאר הרשויות להרים את הכפפה ולהצטרף לתוכנית״.

אמסלם: "מדובר בסדר עדיפויות"

בדיון בוועדת הפנים שנערך הבוקר (שני) הציג יו"ר הוועדה דודי אמסלם (ליכוד) ממצאי בדיקה שערך בנושא העלויות הרצויות של קייטנות ציבוריות. על פי הבדיקה, העלות הרצויה של קייטנה בגני הילדים שנמשכת עד השעה 13:00 היא 675 ₪ לשלושה שבועות, ו-1080 ₪ במידה והקייטנה נמשכת עד 16:00. לילדים בכיתות א' עד ד', העלות הרצויה היא 825 ₪ עד הצהריים ו-1320 ₪ עד אחה"צ. אמסלם ביקר רשויות מקומיות שמעלות את מחירי הקייטנות על מנת לגרוף רווחים לקופת הרשות, ואמר כי "הרשויות לא צריכות להרוויח על הקייטנות – הן לא מקור רווח. ההורים הם קהל שבוי. הם חייבים להשתמש בשירות. הם צריכים ללכת לעבודה. לכן חייב להיות פיקוח".

אריה דרעי. ארכיון. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.
אריה דרעי. ארכיון. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.

ח"כ אמסלם הזכיר בדיון כי בילדותו בשנות השבעים נערכו קייטנות במתנ"סים ללא תשלום. "אמא שלי בכלל לא ידעה איפה אני. זה היה הרגל קבוע שבקיץ יש קייטנה במתנ"ס, יש שם שוקו ולחמנייה ופעילות וכל הילדים באים כי זה לא עלה כסף. אנחנו מדברים על מדינה הרבה יותר ענייה שנתונה במלחמות, והיום יש המון כסף. לכן , מדובר לחלוטין בסדר עדיפויות של המדינה"

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) קרא לממשלה להחזיר את תכנית בית הספר של החופש הגדול שיזם שר החינוך הקודם שי פירון, שבה הפעילו הרשויות המקומיות קייטנות בבתי הספר במחיר מסובסד. "שכחנו שאם הכל היה תקין, היו השנה קייטנות מהגן עד כיתה ה' ובאשכול סוציו-אקונומי 0-4 לא היו משלמים אגורה, ועד אשכול 8 היו משלמים בין 400 ל-600 ₪ לשלושה וחצי שבועות", אמר כהן, "זה היה ההסכם עם שי פירון ויאיר לפיד כשר אוצר. כל רשות יכולה לעשות קייטנה. עם מעט כסף שהעבירו לפני שבועיים בכספים קואליציוניים היינו פותרים. תנו גיבוי לדודי יו"ר הוועדה ותדרשו לחזור לקייטנות שיש עתיד התוותה".

זאב גולדבלט מפורום ועדי ההורים היישוביים אמר בדיון כי "ההורים נאנקים תחת עול בלתי אפשרי. אנחנו מבקשים שהמענה יהיה עם תוכנית העשרה ולא קייטנת בייבי סיטר. יזמנו את המאבק ולא נרפה עד מענה מלא. יש לממש לאלתר את בית הספר של החופש הגדול".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!