דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סאני תקשורת

עובדים במאבק / שיחות נזיפה מתוזמנות וגרירת רגליים: ההסתדרות תובעת 1.35 מיליון ש"ח מסאני תקשורת

לטענת ההסתדרות מתנכלת הנהלת החברה לחברי הוועד וליו"ר הוועד בפרט - שהפך לדבריהם ל"פרסונה נון גרטה" | לפני חודשים ספורים פנו העובדים לסמסונג העולמית בבקשה שיתערבו במשבר

משמרת מחאה במסגרת סכסוך עבודה בסאני תקשורת - יבואנית סמסונג לישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
משמרת מחאה במסגרת סכסוך עבודה בסאני תקשורת - יבואנית סמסונג לישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לחצים ואיומים על חברי הוועד, שלילת הטבות מהיו"ר והכשלת המשא ומתן: ההסתדרות הגישה היום (שלישי) לבית הדין האזורי לעבודה בבת-ים, בקשת צד בסכסוך קיבוצי נגד חברת סאני תקשורת סלולארית בע"מ, בטענה לפגיעה מתמשכת של הנהלת החברה בהתארגנות העובדים בכלל, וביו"ר הוועד בפרט.

סאני תקשורת היא היבואנית הרשמית של סמסונג בישראל. לטענת ההסתדרות, הפעילה הנהלת החברה לחצים נגד עובדיה, שהתאגדו בנובמבר 2018, וזאת בניגוד לחוק ותוך הפרת האיסורים על מעסיק מלהתערב בהתארגנות, שנקבעו בפסק דין פלאפון. בשל כך, מבקשת ההסתדרות לחייב את החברה לשלם פיצויים ללא הוכחת נזק בסך 1.35 מיליון שקל.

התאגדות עובדי חברת סאני תקשורת, נובמבר 2018 (קרדיט: באדיבות דוברות ההסתדרות.)
התאגדות עובדי חברת סאני תקשורת, נובמבר 2018 (קרדיט: באדיבות דוברות ההסתדרות.)

בחודשים האחרונים מחריף המשבר בין עובדי החברה להנהלה. לפני שלושה חודשים פנתה ההסתדרות לחברת סמסונג העולמית, בבקשה שיתערבו במשבר. לטענת ההסתדרות הדיונים על חתימת הסכם קיבוצי אינם מתקדמים בשל גרירת רגליים של ההנהלה, לצד "ביזוי מתמשך" של נציגות העובדים וניסיונות להכשיל את התאגדותם.

את ההסתדרות מייצגים עו"ד תהילה בנישו, סגנית ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, ועו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.

לפני מספר חודשים הוכרז סכסוך עבודה בחברה. נוכח הסכמת הצדדים לקיים ישיבות משא ומתן, בתיווך הממונה על יחסי עבודה במשרד העבודה והרווחה, השהתה ההסתדרות את הצעדים הארגוניים. העובדים טוענים כי ההנהלה המשיכה לגרור רגליים בנושא זה, ביטלה ישיבות עם נציגי ההסתדרות והוועד באופן קבוע, סרבה למסור מידע חיוני למשא ומתן ולמעשה דאגה להכשיל אותו.

מעבר לכך, בהסתדרות מתארים יחס בעייתי כלפי נציגי העובדים: לטענתם הנהלת החברה נוקטת בצעדים שמטרתם לפגוע בשכרו ובמעמדו של יו"ר ועד העובדים, טל שטרית. בין היתר, היא שוללת ממנו תמריצים בסך אלפי שקלים המגיעים לו בגין היעדרויות מאושרות לצורך פעילות בוועד והשתתפות בישיבות המשא ומתן, ומבטלת לו חופשות שאושרו. לדבריהם יו"ר הוועד הפך להיות "פרסונה נון גרטה" והוא מסולק מסניפי החברה כל אימת שהוא מבקש לשוחח עם עובדים בסניפי החברה, וזאת לכאורה בניגוד לחוק.

עוד הם מוסיפים כי ההנהלה יוזמת שיחות נזיפה מתוזמנות עם חברי הוועד, מציבה בפניהם יעדים מופרזים ומפעילה כלפיהם מערך של לחצים ואיומים, וכן כי היא נוקטת יד קשה ויחס משפיל ומבזה בפומבי, כלפי חברי הוועד, ומרחיקה אותם בכוחנות ובאלימות מהסניפים וממטה החברה.

בבקשה שהגישה הבוקר ההסתדרות לבית הדין נכתב, בין היתר: "ההסתדרות נוכחה לגלות כי החברה אינה חדלה ממעשים קשים ושיטתיים שמטרתם פגיעה בהתארגנות, ובפרט במובילי ההתארגנות".

ההסתדרות מבקשת מבית הדין, קבלת צו המורה לחברת סאני תקשורת להמשיך לנהל משא ומתן קיבוצי, בתום לב, תוך גילוי המידע הנדרש לצורך ניהולו ותוך קיום ישיבות סדירות עם ההסתדרות ועם ועד העובדים, עד לכריתת הסכם קיבוצי מיוחד. כמו כן, מבקשת ההסתדרות צו האוסר על סאני לפגוע בעובדי החברה מובילי ההתארגנות, לרבות ובמיוחד ביו"ר ועד העובדים טל שטרית, ולאסור עליה לסלק את חברי ועד העובדים ממתקני החברה.

בהסתדרות מבקשים מבית הדין לחייב את סאני, מכוח הוראות חוק הסכמים קיבוציים, בתשלום פיצויים לדוגמה, ללא הוכחת נזק בסכום כולל של 1.35 מיליון שקל.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: ״לא ייתכן שסאני-סמסונג מתנהלת בצורה כל כך ביזיונית לעובדיה. החברה ניסתה ומנסה בדרכים לא כשרות לשבור את התארגנות עובדיה. ההסתדרות תעמוד לצד העובדים, עד לחתימה על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי העבודה".​

מחברת סאני תקשורת טרם נתקבלה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!