דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

כלכלה / שכר המינימום יעלה בתחילת יולי ל-4,825 ש"ח

בהתאם להסכמה בין ההסתדרות, המעסיקים ומשרד האוצר, חתם אתמול (ב') נתניהו על הודעה המאשרת את הפעימה השניה בהעלאת שכר המינימום. בתחילת 2017 יעלה השכר ל-5,000 שקלים.

רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות אבי ניסקורן. צילום ארכיון: קובי גידעון / פלאש 90
רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות אבי ניסקורן. צילום ארכיון: קובי גידעון / פלאש 90

ראש הממשלה ושר הכלכלה והתעשייה בנימין נתניהו חתם אתמול (שני) על הודעה בדבר הגדלת שכר המינימום ל-4,825 ש"ח. העלאת השכר תתחיל ב-1 ביולי, ותתבטא בתלוש השכר הבא, בתחילת אוגוסט.

העלייה בשכר המינימום הושגה בעקבות ההסכם שנחתם בין ההסתדרות לארגוני המעסיקים בדצמבר 2014, הקובע כי שכר המינימום יעלה ל-5000 ש"ח. כשבועיים לאחר שנחתם ההסכם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לראש נשיאות הארגונים העסקים דאז צביקה אורן, נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן. בעקבות אותה פגישה סוכם כי הסכם העלאת השכר יורחב למגזר הציבורי כולו, ואף נעשה תיקון בזק לחוק שכר המינימום כדי שההסכם יחול על עובדי המגזר הציבורי.

החתימה על ההסכם התקיימה לאחר שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ממושך ואיימה בשביתה כללית.

הסכם העלאת השכר נעשה בפעימות, וכעת נכנסת לתוקפה הפעימה השנייה מתוך ארבע פעימות. עד דצמבר 2014 שכר המינימום עמד על 4,300 שקלים. באפריל 2015 עלה השכר ל-4,650 שקלים. כעת עולה השכר ל-4,825 שקלים והפעימה הבאה תתבצע בתחילת 2017, אז יעלה השכר ל-5,000 שקלים בחודש, על פי הסכם נוסף שנחתם בין ההסתדות והמעסיקים, לקראת סוף 2017 יגיע שכר המינימום ל-5,300 שקלים.

"מדובר בצעד חברתי ראשון במעלה" אמר אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר חתם על ההודעה בדבר עליית השכר מתוקף תפקידו כשר הכלכלה. "זהו מהלך מתבקש, צודק וחשוב אשר יחזק, ולו במעט, את מאות אלפי העובדים בישראל ששכרם נקבע לפי שכר המינימום".

בהסתדרות הביעו סיפוק רב מהמשך העלייה בשכר המינימום והצביעו על העובדה שעליית שכר המינימום "גוררת מעלה" את כל דרגות השכר, למעשה.

כלכלנים עמם שוחח 'דבר ראשון' הצביעו על החשיבות הגדולה של עליית השכר לצמיחה במשק, כאשר הם מציינים שלעליית השכר חשיבות לא רק לעובדים אלא גם להתנעת הצמיחה המדשדשת. בהקשר זה חשוב לציין שעליית השכר מגיעה, באופן יוצא דופן, בתקופה של מדד מחירים נמוך ואף שלילי בשנים האחרונות, ויש הרואים בכך תיקון לשחיקת השכר שהתקיימה בישראל בעשורים האחרונים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!